120-letni tramwaj Maximum z Wrocławia po renowacji doceniony przez konserwatorów. Zobaczcie, jak wygląda!
Gazeta WrocławskaPonad 120 lat ma tramwaj Maximum, który zbudowano we Wrocławiu i jeździł po wrocławskich torowiskach. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego podjął się jego remontu, który trwał 8 lat. Jego renowacja została doceniona przez dolnośląskich konserwatorów zabytków.
Remont tramwaju Maximum #325 z 1901 roku „Max Berg” podzielony był na pięć etapów:
I – odbudowa nadwozia do stanu surowego,
II – odtworzenie wózków i budowa podwozia,
III – montaż układu elektrycznego,
IV – rekonstrukcja wnętrza na podstawie fotografii z lat 20. XX wieku,
V – lakierowanie i prace wykończeniowe.
#polska #wroclaw #transportpubliczny #tramwaj #historia #renowacja #technika
- Ten konkretny model został wycofany z regularnego użytku w latach 70. XX wieku. A zachował się dzięki zbiegowi okoliczności. Ówczesny pracownik MPK Wrocław kupił nadwozie tego tramwaju i wykorzystał je jako altankę ogrodową. Nadwozie trafiło do Smolca, gdzie stało sobie na działce do początków obecnego wieku – mówi Krzysztof Kołodziejczyk, prezes Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego.
Remont tramwaju Maximum #325 z 1901 roku „Max Berg” podzielony był na pięć etapów:
I – odbudowa nadwozia do stanu surowego,
II – odtworzenie wózków i budowa podwozia,
III – montaż układu elektrycznego,
IV – rekonstrukcja wnętrza na podstawie fotografii z lat 20. XX wieku,
V – lakierowanie i prace wykończeniowe.
#polska #wroclaw #transportpubliczny #tramwaj #historia #renowacja #technika