Zdjęcie w tle
dundersztyc

dundersztyc

Osobistość
  • 392wpisy
  • 198komentarzy

Witaj podróżniku. Może usiądziesz na moje dywany i skosztujesz trochę tytoniu jabłkowego?

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Ważna płyta w pl rapie. Klimat nie do odtworzenia
Małolat /Ajron - Wkurwiam się (2005)
https://www.youtube.com/watch?v=v48p1tESboA
#muzyka #rap #polskirap #hiphop
ivanar

oj ciary do teraz. Wiekszosc trackow zloto

Suodka_Monia

@dundersztyc oo brat Pezeta

Zaloguj się aby komentować

Kilka pytań od laika do kogoś kto bardziej zna się na temacie. Jak to jest z tym downsizingiem silników? Wchodzę na konfigurator Forda i w przypadku Focusa tylko takie wersje.
Nasuwają mi się pytania, jakie to ma przełożenie na jazdę w trasie i po mieście. Czy jestem w pewien sposób skazany na brak mocy i przyspieszenia w takim aucie? Teraz jeżdżę autem z silnikiem 1.5 i wiem jak kłopotliwe bywa wyprzedzanie i nie raz muszę mierzyć siły na zamiary, wiec jak to jest w takich małych jednostkach, czy jest to jakoś rekompensowane? Swoją drogą 150k zł za auto golasa z silnikiem 1.0 też daje do myślenia
#samochody #motoryzacja #pytanie
ac7d3931-0ca4-4b11-969b-511d7904a4bd
Rafau

Tak jak kolega @Zly_Tonari pisze. Nie sugeruj się tylko pojemnością, gdyż silniki generują więcej mocy. Fordami nowymi nie jeździłem więc nie będę się tu wypowiadał, ale po pierwsze te silniki mają turbiny, a po drugie jeszcze silnik elektryczny (choć tu nie wiem na jakiej zasadzie fordowska hybryda działa). Po trzecie, wtrysk bezpośredni, który też jest nie bez znaczenia w generowaniu mocy w przeliczeniu na litr pojemności skokowej.

Tak czy inaczej, turbosprężarka dodaje odczuwalnego kopa, choć ten kop jest bardzo specyficzny i często dostępny jedynie w określonym przedziale obrotów i czasu. Np w takim Clio masz okropną dziurę, która moim zdaniem dyskwalifikuje ten samochód. Ale są ludzie, którzy uważają to auto i silniki za fajne, udane i zwawe. Ja nienawidzę. Jeżeli turbinka jest wsparta kompresorem i/lub silnikiem elektrycznym, turbodziura może nie być problemem w ogóle. Umów się na jazdę próbną i zobacz, jak toto się zbiera, czy odpowiada Ci taka moc oraz sposób, w jaki jest oddawana.

Nie napisałeś czym jeździsz - 1.5 wolnossące w starym, ciężkim samochodzie może być nieporównywalnie bardziej zamulaste względem takiej nowej jednostki 1.0.

Kolejnym aspektem jest trwałość jednostki napędowej i jej awaryjność. Ogólnie ford silniki ecoboost tłucze już jakieś 15 lat i jeżeli ten konkretny motor nie jest jakaś nową rewolucją, to tragedii być nie powinno, ale licz się z dużo większymi kosztami serwisu które będą odpowiednio jeszcze większe, jeżeli o samochód nie zadbasz.

Zaś co do cen - tanio to już było.

smieszneobrazkijuzniesmiesza

@dundersztyc nie pasi ci 1.0T mhev to bierz 2.3T tez taki jest za 170k w dodatku nie golas. problem z dupy.

TEAM

Przejrzałem cenniki i polityka Forda jest dla mnie niezrozumiala. Mają silniki 1.0EB oraz 1.5EB. I 1.0 jest dostępny zarówno w fiescie, jak i w pumie i focusie. Ale 1.5 jest dostępny w kudze w wersji 150KM, w Pumie/Fiescie ST w wersji 200km, w dostawczaku chyba 120KM, ale w focusie ju go nie ma:/ Chces Focusa, bierz albo 1.0, albo 2.3 w ST.

Zaloguj się aby komentować