Zdjęcie w tle
adrian-wieczorek

adrian-wieczorek

Kosmonauta
  • 488wpisy
  • 1096komentarzy

Tak, jestem opiniotworca bez opini, pseudo specjalista od Niemiec

@hejto nie chce męczyć, ale przydałaby się w Profilu adnotacja, że jest się twórca społeczności z możliwością bezpośredniego przejścia do niej albo panem moderacyjny ala reddit.
Po drugie dziękuje za aktualizacje, ale kiedy pojawia się możliwości edycji tekstu. Bo na ten moment wygląda ze wszystkie już zrobione wpisy muszę na nowe "przepisać" i nie mam możliwości stworzenia jednego wpisu komulucyjnego, w której mógłbym stworzyć linki z nazwa domyśla tutaj nazwa wpisów.
Przy wyborze społeczności powinny być najpierw "własne" społeczności pokazywane z belkę oddzielające resze
Havelock_Vetinari

@adrian-wieczorek ich tam nie ma wielu i oprócz tego mają swoją prace. Wiesz no.. nie maja tyle czasu aby szybko zrobić wszystko

adrian-wieczorek

@Havelock_Vetinari dobrze wiedzieć

Havelock_Vetinari

@adrian-wieczorek Dlatego musimy być cierpliwi, dzisiejsza aktualizacja pokazuje, że hejto robi kolejny krok i to w dobrą stronę.

Zaloguj się aby komentować

Jedna społeczność powstała już z mojej inicjatywy teraz zastanawiam sie czy nie stworzyć Niemcy a może pozostać z wieczorek content. Jakbyście kategoria nadali maja twórczość youtobowa? Jest sens wokół tego tworzyć społeczność?
adrian-wieczorek

@lubieplackijohn sprecyzuje tworzyc dwie oddzielne spolecznosci? Niemcy i twórczość moja?

lubieplackijohn

@adrian-wieczorek Ciśnij obie!

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Podstawowy powód używania koloru w filmie jest oczywisty: aby obrazy były kolorowe, dynamiczne i piękne. Ale jest jeszcze drugi powód, który ułatwia wizualne opowiadanie historii. Tak, kolory w filmie również opowiadają historię. Teoria kolorów Lewisa Bonda, to nie tylko praktyczna analiza tego, jak palety kolorów w filmach wzmacniają opowiadanie historii, ale także wciągające historyczne podsumowanie dojrzewania kolorów w filmie. Użyjmy tego filmu jako wstępu do naszej dyskusji na temat teorii kolorów filmowych.
https://www.youtube.com/watch?v=aXgFcNUWqX0
Ale się ciesze, jak się wszytko dobrze ułoży to, będę Social Media Manager z certyfikatem niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Trzymajcie kciuki, aby się w następnych 5-6 miesiącach ułożyło.
adrian-wieczorek

@Admiral wielojęzyczne hejto byłoby spoko, szczególności na rynku niemieckim, gdyż tutaj stagnacja co do innowacji w social media

lubieplackijohn

@adrian-wieczorek Zajebiście! Masz nasze wsparcie!

gacek

@adrian-wieczorek proszę robić Hejto International

Zaloguj się aby komentować

Co to jest Technicolor? Bez względu na to, czy wiedziałeś o tym, czy nie, prawdopodobnie widziałeś film Technicolor. Jeśli próbujesz przywołać jakiś przykład, pomyśl: kolor, kolor, kolor. Technicolor zmienił kurs kina na zawsze z jasnych i odważnych wizualizacji, nasycone do punktu prawie-surrealistycznego. najpierw obejrzyjmy krótki film, aby zobaczyć, gdzie to się zaczęło.
https://www.youtube.com/watch?v=Mqaobr6w6_I
Źródło: studiobinder
___________________
Obserwuj @adrian-wieczorek aby nie przegapić żadnych materiałów i wpisów (OSTROŻNIE NAWET SHITPOSTY) Interesuje Ciebie tylko ten typ kontentu?
#jezykfilmowy
kurwiszon

Ciekawy film - nie sądziłem, że kamera z tamtego okresu to było takie hałaśliwe bydle. A teoria koloru o której wspomniano omawiając Natalie Kalmus jest do dziś wykorzystywana - m.in. w fotografii. Różnica jest taka, że odpowiedni kolor dziś nadaje się najczęściej już w postprocessingu (color grading).

adrian-wieczorek

@kurwiszon Tak masz racje, chociaż nie wiem, czy nie pomyliłeś pojęć, bo mamy dwa Color Corection- nadanie kolorom ich właściwych barw i saturacji. Color Grading to pieczenie stylu filmowego tutaj chromatyczna szarość w intestelarze

kurwiszon

@adrian-wieczorek dobrze mówisz; zrobiłem za duży skrót myślowy.

Zaloguj się aby komentować

Interesuje ciebie znaczenie farb w grafice/filmach/reklamach? To zapraszam do śledzenia mojego profilu. Dzisiaj po południu zaczniemy od początków.
Co to jest Technicolor? Definicja, historia i oddziaływanie na dzisiejszą kinematografię.
___________________
Obserwuj @adrian-wieczorek aby nie przegapić żadnych materiałów i wpisów (OSTROŻNIE NAWET SHITPOSTY) Interesuje Ciebie tylko ten typ kontentu?
#jezykfilmowy
lubieplackijohn

@adrian-wieczorek Jasne! Jedziesz!

Zaloguj się aby komentować

Co tam u was moje ziomki? Przygotowuje dla was mała serie o kolorach w filmach
adrian-wieczorek

@lubieplackijohn tez czekam, bo długo nic nie było. BTW kiedy cos nagrasz?

lubieplackijohn

@adrian-wieczorek Choćby i teraz. Tylko, że się tyle spraw nazbierało, że nie wiem, za którą się wziąć najpierw

adrian-wieczorek

@lubieplackijohn jak chcesz to mozemy na priw pogadac

Zaloguj się aby komentować

Merkel przeprasza za decyzje podjęte na ostatnim szczycie i "Prosi o wybaczenie wszystkich obywateli".
https://youtu.be/yRzoHteByKg
Expect_No_Mercy

@adrian-wieczorek Głównie taki obraz...

05701ac4-a12c-4582-99bf-b22985e253e1
adrian-wieczorek

@Expect_No_Mercy a z drugiej strony,


Ale mam materialu na filmy XD

7dd632ce-a4ca-454c-b82b-602e057e43d8
Expect_No_Mercy

@adrian-wieczorek Że Niemieckie elity partyjne są zżarte przez korupcję wiadomo nie od dziś. Schröder jest tu przykładem jak dalece to sięga i że konsekwencje wizerunkowe są żadne. Ścisłą kontrola należących do oligarchii przemysłowej mediów daje efekty. Miłej pracy!

Zaloguj się aby komentować

No to czekamy, a potem od razu do pracy nad ocinkiem
758caef3-29c3-41dc-8aa3-7d2016afac07
adrian-wieczorek

@Admiral fleschbaki z wofjny? XD

Admiral

@adrian-wieczorek nie, chodziło o to że w legendzie są podane konkretne dokładne wartości, a klika landów ma ten sam kolor. W każdym jest dokładnie tyle samo przypadków?

adrian-wieczorek

@Admiral pewnie jakieś zaokrąglenie

Zaloguj się aby komentować

Obiecany wpis o Sasine 2.0, dla niecierpliwych w formie textu, dla cierpliwszych w formie filmu
W Polsce jest Sasin który pomimo swoich przekrętów dalej trzyma się swojej posady, zapewne zadawałeś juz sobie pytanie jak to wygląda u sąsiada? Cóż Niemcy nie mają jednego Sasina ale kilku ten pierwszy jest wart 41 Sasinów jeżeli uzgodnimy kurs euro.
Andreas Scheuer Federalny minister transportu i infrastruktury cyfrowej
kosztuje Niemieckich podatników na ten moment Sasin razy 41 czyli około 630 milionów Euro.
Pieniądze poszły na myto samochodowe w niemczech które w ostateczności nie miało podstawy prawnej.Ale od początku
Dyskusja na temat niemieckiego myta samochodowego toczyła się już na wiele lat przed tym, jak Andreas Scheuer został federalnym ministrem transportu. Szczególnie CSU przeszkadzała rzekoma niesprawiedliwość polegająca na tym, że Niemcy muszą kupować winietę na Austrię lub Szwajcarię, podczas gdy zagraniczni zmotoryzowani mogą (za darmo) podróżować tutaj . Dlatego w 2013 roku weszła w kampanię wyborczą z postulatem wprowadzenia opłaty samochodowej dla zagranicznych samochodów.
Wraz z nominacją na nowego ministra transportu w 2013 roku, obietnica Seehofera z kampanii wyborczej dotycząca opłat za przejazd samochodów znalazła się w rękach Alexandra Dobrindta (również CSU).
Wówczas lider CSU Horst Seehofer ogłosił myto, które mieliby płacić tylko zagraniczni kierowcy. Uzasadnił to przede wszystkim stanem autostrad. "Mamy tak ogromne zapotrzebowanie na inwestycje. Nie widzę innego wyjścia" - mówi Seehofer
Ale już wtedy było jasne, że taka opłata tylko dla obcokrajowców mogłaby naruszać zakaz dyskryminacji w prawie europejskim. Do tej pory Europa nie znała myta, które obowiązywałoby tylko dla obcokrajowców.
CDU początkowo wstrzymywało się od stanowiska . W pojedynku wyborczym na dwa tygodnie przed wyborami kanclerz Angela Merkel powiedziała: "U mnie nie będzie opłat za myto.
W roku 2014
Pierwszy plan został przedstawiony. Opłata ta nosiła nazywane opłata infrastrukturalna. Minister transportu Alexander Dobrindt (CSU) chciał ominąć europejską przeszkodę prawną, zmuszając niemieckich kierowców do uiszczania opłat za przejazd samochodem. Jednak kwota ta miałaby zostać zwrócona w ramach podatku od pojazdów. KFZ Steuer
Rok później Myto zostaje uchwalone Niemiecki Parlament federalny i rada federalna uchwalają "Ustawę o wprowadzeniu opłaty infrastrukturalnej za korzystanie z federalnych dróg krajowych (InfrAG)". Niecały tydzień później, 18 czerwca, Komisja Europejska wszczyna postępowanie w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego przeciwko Niemcom. Pojawiły się "poważne wątpliwości" co do zgodności ustawy z prawem UE. Wprowadzenie opłaty drogowej, które było planowane na 2016 rok, zostało odłożone w czasie.
2016:
Komisja Europejska wszczęła postępowanie. Jednak po "intensywnych rozmowach", dochodzi do porozumienia. Tańsza ma być tzw. winieta krótkoterminowa dla zagranicznych kierowców. W komunikacie prasowym Komisji Europejskiej na temat porozumienia napisano: "Uzgodnione rozwiązanie gwarantuje obywatelom UE prawo do równego traktowania niezależnie od ich narodowości, zapewnia sprawiedliwe finansowanie infrastruktury i ułatwia przejście na mobilność niskoemisyjną". Orzeczenie to nie rozwiązuje jednak problemu w świetle prawa europejskiego.
Myto tak czy nie, mamy rok 2017
po nowelizacji prawa infrastrukturalnego Komisja Europejska zamyka postępowanie w sprawie uchybienia państwa członkowskiego. Dobrindt otwiera dwie procedury przetargowe na całą Europę, na system poboru myta, i system kontroli myta.
13 października Austria złożyła skargę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Ekspert SPD ds. transportu Sören Bartol domagał się wówczas wstrzymania wprowadzenia myta dla samochodów osobowych do czasu podjęcia decyzji w sprawie pozwu sądowego przez Austrię.
Wówczas już trwały pierwsze negocjacje z zainteresowanymi spółkami operacyjnymi w sprawie przetargu.
w marcu 2018:
Po najdłuższych negocjacjach koalicyjnych w powojennej historii, nowy minister transportu Andreas Scheuer odziedziczył teraz projekt CSU po partyjnym koledze Dobrindcie.
Holandia przyłącza się do pozwu Austrii, Dania popierał Niemcy. W tle procedura przetargowa trwała w najlepsze.
W Lato
Oprócz 37,2 mln euro środków budżetowych Bundestag przyznaje również środki na zobowiązania w wysokości dwóch miliardów euro na zawarcie umów.. Kilka tygodni później firma Georga Kapscha, TrafficCom, otrzymuje kontrakt w przetargu na "automatyczne sterowanie". Wdrożenie projektu przejmuje spółka zależna Kapsch TrafficCom, MTS Maut & Telematik Services, będąca w 100 procentach własnością Kapsch TrafficCom.
Jesienią odbyła się
"Wymiana pomysłów" - tak Scheuer nazywa nieformalne spotkania na berlińskim lotnisku m.in. z Georgiem Kapschem z TrafficCom i Klausem-Peterem Schellenbergiem z CTS Eventim, jedynym konsorcjum przetargowym, które chce przejąć pobieranie opłat drogowych w imieniu niemieckiego rządu. Scheuer chce teraz włączyć do oferty usługi federalnego Toll Collect, aby obniżyć cenę o miliard. Chodzi w szczególności o wykorzystanie istniejących punktów poboru myta od samochodów ciężarowych. O tym, jak bardzo Scheuer naciskał na zakończenie procedury, świadczy e-mail ówczesnego współzarządzającego Toll Collect Roberta Woithe do ministerstwa transportu:
"Mój syndrom pomocnika się skończył. Pierdol się. Dobra, grzeczniej: "Pocałuj mnie w dupe". Szef CTS Eventim, Schulenberg, podczas kolejnych nieformalnych spotkań z ministerstwem zaproponował, aby przed podpisaniem umowy poczekać na decyzję ETS. Scheuer odrzucił tę propozycję, ponieważ myto nie powinno ciągnąć się do wyborów federalnych w 2021 roku.
W Lutym
ETS stwierdza że niemieckie myto samochodowe jest zgodne z prawem UE.
18 czerwca 2019: Projekt opłat drogowych Scheuera upada .ETS przyznaje racje Austrii. Zagraniczni kierowcy są dyskryminowani przez opłatę drogową/infrastrukturalną, a to tym samym narusza zasady swobodnego przepływu towarów i swobodnego przepływu usług.Tego samego dnia umowy na pobór i automatyczną kontrolę zostają rozwiązane.
28 czerwca w obronie Scheuera wystąpiła kanclerz Angela Merkel (CDU) i frakcja CDU/CSU. Po uporczywej krytyce niedostatecznych wyjaśnień m.in. ze strony Zielonych i FDP, ministerstwo Scheuera udostępnia w lipcu w internecie umowy z firmami operacyjnymi i zapewnia, że zapewni "maksymalną przejrzystość". Ale oskarżenia nie ustają.
Październik 2019 Zieloni wzywają do zwolnienia Scheuera ze stanowiska, grozi mu komisja śledcza.
PapaNorris

@lubieplackijohn a jaka masz posade z ciekawości?

Rozkmin

To ETS w lutym przyznaje racje Niemcom a parę miesięcy później zmienia zdanie ? Fajnie że poczytałem o niemieckim Sasinie, ale miło by było następnym razem napisać prostrzym językiem dla mnie nie załapałem wszyskiego

adrian-wieczorek

@Rozkmin tak podanie niemiec zostalo rozpatrzone przed skarga

Zaloguj się aby komentować