-A do instrukcji zajrzała?
-Do czego?
No dpfa poznaję, ale czemu miga świeca żarowa? Instrukcja odpowiada, że najpierw pali się dpf, a potem zaczyna migać świeca żarowa, a potem check engine oznajmia, że gruz przeszedł w tryb awaryjny. Ile czasu jeździła z tą ikonką dpfa? Dwa tygodnie. Wziąłem go na przejażdżkę @2500 obrotów na 3 biegu, 25 km + powrót - nic.
Ciekawe, czy po prostu w trybie awaryjnym on już nie zrobi wypalania, czy może dpf już jest tak pełny, że nie zrobi wypalania. I ciekawe, czy 2 tygodnie temu dało się to zrobić, a teraz już jest za późno, czy po prostu wyzionął ducha, bo jest 270 tys. km (ale przez 2 tygodnie jeździł bez trybu awaryjnego).
[lampka akumulatora świeci, bo nie chciało mi się go odpalać do fotki]
#samochody #mechanikasamochodowa #logikarozowychpaskow
@SuperSzturmowiec Całkiem możliwe, że kątówka pójdzie w ruch - to już nie moja sprawa. Mnie właśnie zastanawia, czy gdyby baba to ogarnęła 2 tygodnie temu wykonując procedurę, to czy auto by sobie dalej elegancko jeździło.
@Nemrod Podpinaj obd może coś wyczaisz.
@milew Od tego mam szwagra, więc nigdy nie musiałem posiadać swojego. Niech se babka szuka mechanika z kątówką.
@Nemrod OBD to tania sprawa, darmowa apka na komórkę i zawsze można wyciągnąć jakiś wniosek po numerach błędów.
@milew A szwagier ma z pełnym opisem i kasowaniem, dlatego ja nie potrzebuję
@milew Tym bardziej, że tu w sumie wiadomo w czym jest problem - teraz trzeba sprawdzić stan dpfa (a tu już raczej trzeba konkretnego komputera, który wyświetli wartości) i wyłączenia trybu awaryjnego, jeśli się da.
@Nemrod
sprzedam auto
jeżdżone przez kobietę
@Nemrod ostatnim razem jak coś takiego robiłem to udało mi się naprawić po około 80km na autostradzie. Przeczytaj w instrukcji bo może się okazać że nie pali dpf powyżej 3k obrotów.
Ja jechałem po prostu vmax pomiędzy zjazdami i się naprawiło
@entropy_ Od instrukcji zacząłem: 1800-2500 obrotów przez 15 minut. Powrót właściwie trzymałem na 2500, co było proste, bo dzięki trybowi awaryjnemu praktycznie wystarczało trzymać gaz w podłodze. Albo sam tryb awaryjny uniemożliwia już wykonanie procesu, albo to jest już tak zapchane, że się nie da nic zrobić tym sposobem.
Problem solved xD
Pojechała na diagnostykę do warsztatu od katalizatorów i dpfów, gość podpiął komputer i co prawda dpf był do wypalenia, ale to nie on powodował tryb awaryjny (mógł, bo to jest opisane w instrukcji). Wyszło, że jest jakiś problem z turbo, gość zadzwonił, przeczytał komuś błąd, otworzył maskę i docisnął jedną wtyczkę. Koniec naprawy. Przymocował ją trytytką, bo uznał, że się poluzowała na dziurze, a że przyjechała kobieta, to nic nie skasował. DPF przestał się świecić w drodze powrotnej od tego mechanika, czyli sobie zrobił procedurę.
Ale to nie była dziura xD
Ona była w sobotę na wymianie hamulców i ten kretyn zauważył pod maską, że do jednego kabelka są przyczepione dwie karteczki z oleju, więc oderwał tę starą. To właśnie wtyczka tego kabla była poluzowana i spowodowała tryb awaryjny xD
@entropy_ @Half_NEET_Half_Amazing @SuperSzturmowiec
@milew Ciebie też wołam, bo w sumie OBD teoretycznie by pomogło, ale z drugiej strony raczej bym nie wpadł na to, żeby szukać poluzowanej wtyczki
@Budo @Dzemik_Skrytozerca @Taxidriver @so_cold @macgajster @k0201pl
Zaloguj się aby komentować