Urwałem śrubkę M4 w aluminium, później próbowałem rozwiercić dziurę z powrotem, ale wiertło mi się omsknęło i niepotrzebnie podejmowałem dalsze próby. Da się to jakoś odratować?
Wyglada na M6
Opcja a : mniejsze wiertło (fi3/fi4), rozwiercasz kilka mm w urwanym gwincie śruby, bierzesz wykrętak i wykręcasz
Opcja b : rozwiercasz na to M6 wiertłem fi5, bierzesz gwintownik i gwintujesz
Opcja c : rozwiercasz większym wiertłem (fi10 i większe), bierzesz tig ac do alu, zalewasz to, szlifujesz powierzchnię, robisz nowy otwór pod gwint i gwintujesz
Opcja c wyjdzie na 100%, opcja a i b nie uratuje powierzchni jeśli ma być taka jak na tym drugim otworze
Opcja d: rozwiercasz na M10 i wstawiasz tulejkę redukcyjną na taki gwint jak chcesz. Używając kleju do gwintów.
A to co jest tak zmasakrowane to IMO tylko naspawać TIGiem.
@myoniwy spoko opcja
@PierdzacyPomidor da sie
@PierdzacyPomidor @spawaczatomowy @myoniwy tylko jak byś wybrał opcję rozwiercenia na M10, to podskocz gdzieś na wiertarkę stołową i uchwyt, bo z ręki na takim uskoku to jeszcze bardziej zjedziesz
@Mowi w imadle z pryzmą z ręki najpierw fi6 potem duża średnica też by poszło, to aluminium jest. Jak ten najgłębszy otworek jest ok, to na luzie, nawet przecież idzie korektę zrobić pod kątem startując gdyby nie było teraz w punkcie
No ale wiadomo, jak na stołowej to najlepiej będzie
Swoją drogą, @PierdzacyPomidor to do czego ta rura?
@spawaczatomowy @Mowi @SUQ-MADIQ @myoniwy dzieki panowie, pojechałem do spawacza w miasteczku obok i elegancko mi to naspawal i od razu machnął dziurę, bo miał wiertarkę stołowa. A rura od dolotu powietrza Saab 9-3
@PierdzacyPomidor super
@PierdzacyPomidor elegancko, gratuluję rozwiązania, czasami warto sięgnąć do pomocnej ręki
Zaloguj się aby komentować