#zeglarstwo #poradnikarmatora #jachtdlapolaka
zanim postanowicie kupić pierwszy jacht to sprawdźcie koszty każdej możliwej awarii dla danej jednostki którą rozważacie i z góry załóżcie że wszystko się popsuje na raz, czy będziecie w stanie sobie z tym poradzić bez uszczerbku na finansach i psychice a szok przechodzi każdy i zdecydowana większość armatorów takich jednostek 50-80k cebuli wyłącznie je naprawia wiecznie.
różnica kosztów serwisowania wszystkiego w porównaniu do #motoryzacja #samochody przedstawia się mniej więcej tak w moim przypadku dla jachtu wartego 50k jak cena tego silnika do #bmw nowego a do mojej łódki
remont kapitalny jak się uda wcale nie powoduje bezawaryjności bo wszystko pracuje w ekstremalnych morskich warunkach porównując do aut ( ͡° ͜ʖ ͡°)
SUQ-MADIQ userbar
94cbf2dc-c222-4114-b2e7-587c08b5b0d5
cf421047-b8e2-4e9e-8c00-18dc0591ceeb
Half_NEET_Half_Amazing

@SUQ-MADIQ dawaj swapa 1,9tdi do łódeczki, poklekoczesz w stronę słońca

WielkaPesaNarodowa

@SUQ-MADIQ już chyba lepiej pakować w łódkę pancerne 20 zaworowe jednostki volvo niż ten chłam

SuperSzturmowiec

ja wychodzę z założenia że jak mnie stać na nowe BMW to i będzie mnie stać na remont silnika itp.

A jak ktoś za ułamek ceny nowego kupuje używane to potem zdziwiony ile trzeba hajsu na naprawę serwis itp.

Się kupuj premium bo tanie ale utrzymać już nie ma za co

SUQ-MADIQ

@WielkaPesaNarodowa nie da sie

@Half_NEET_Half_Amazing

SUQ-MADIQ

@SuperSzturmowiec ja tak samo ale w przypadku jachtów nowe oznacza minimum milion i będzie o wiele gorsze niż zmodernizowane stare konstrukcje

SuperSzturmowiec

@SUQ-MADIQ tylko ile taka modernizacja kosztuje? Więc wielu potem dziaduje

SUQ-MADIQ

@SuperSzturmowiec pełna tyle co nowy bo stocznia ma fanty i koszty roboczogodzin o wiele tańsze więc sprawa się rozbija o ich narzut, może wyjdzie taniej wymiana wszystkiego a może drożej

Zaloguj się aby komentować