zanim postanowicie kupić pierwszy jacht to sprawdźcie koszty każdej możliwej awarii dla danej jednostki którą rozważacie i z góry załóżcie że wszystko się popsuje na raz, czy będziecie w stanie sobie z tym poradzić bez uszczerbku na finansach i psychice a szok przechodzi każdy i zdecydowana większość armatorów takich jednostek 50-80k cebuli wyłącznie je naprawia wiecznie.
różnica kosztów serwisowania wszystkiego w porównaniu do #motoryzacja #samochody przedstawia się mniej więcej tak w moim przypadku dla jachtu wartego 50k jak cena tego silnika do #bmw nowego a do mojej łódki
remont kapitalny jak się uda wcale nie powoduje bezawaryjności bo wszystko pracuje w ekstremalnych morskich warunkach porównując do aut ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@SUQ-MADIQ dawaj swapa 1,9tdi do łódeczki, poklekoczesz w stronę słońca
@SUQ-MADIQ już chyba lepiej pakować w łódkę pancerne 20 zaworowe jednostki volvo niż ten chłam
ja wychodzę z założenia że jak mnie stać na nowe BMW to i będzie mnie stać na remont silnika itp.
A jak ktoś za ułamek ceny nowego kupuje używane to potem zdziwiony ile trzeba hajsu na naprawę serwis itp.
Się kupuj premium bo tanie ale utrzymać już nie ma za co
@WielkaPesaNarodowa nie da sie
@Half_NEET_Half_Amazing
@SuperSzturmowiec ja tak samo ale w przypadku jachtów nowe oznacza minimum milion i będzie o wiele gorsze niż zmodernizowane stare konstrukcje
@SUQ-MADIQ tylko ile taka modernizacja kosztuje? Więc wielu potem dziaduje
@SuperSzturmowiec pełna tyle co nowy bo stocznia ma fanty i koszty roboczogodzin o wiele tańsze więc sprawa się rozbija o ich narzut, może wyjdzie taniej wymiana wszystkiego a może drożej
Zaloguj się aby komentować