A wręcz cieszę się, że powoli temat jest pchany do przodu.
Centrum poharatane buspasami i ścieżkami rowerowymi, więc wszelkie DWR-y w gnoju i inne dIeSeL-mUsi-DyMić (w zarżniętych audicach i fałwejach aby po taniości, na kij komu egr, Panie po co Panu kat - damy strumienice i fajrant) mają gotową alternatywę zamiast pchać się smrodzącymi trupami do miasta.
Będą mogli grzecznie zostawić swoje perełki na P+R i dać mieszkańcom odrobinę wytchnienia od kadzideł na kółkach.
Jeszcze czekam na wycenę mandatów za pchanie się gnojowozami do centrum, oby były srogie, jak najmniej odwleczone w czasie i bezwzględnie egzekwowane.
A jeśli się ktoś czuje wytknięty palcem moim #oswiadczeniezdupy , to bardzo mnie cieszy, że ma świadomość używania zbanowanego wkrótce we wro śmierdziucha. Truj się na swoim wygwizdowie
#wroclaw #ekologia
https://www.wroclaw.pl/rozmawia/jaka-bedzie-strefa-czystego-transportu-we-wroclawiu-raport-z-konsultacji
dIeSeL-mUsi-DyMić
@spawaczatomowy tego też u ludzi nie rozumiem. Miałem 3 różne gnojowozy i żaden nie dymił. W ogóle. Nic. Zero jakiegokolwiek koloru spalin. Nawet nie wiem co trzeba z autem zrobić żeby tak dymił jak niektóre na ulicy widzę.
@entropy_ ale mój diesel ma wyczyszczony dpf, spełnia euro6 a nie wjedzie ze względu na wiek, gdzie tu sprawiedliwość ?
@entropy_ gdy stać na konia, a nie stać na weterynarza, to wystarczy wlepić nalepkę na gnojowóz i elo
@entropy_ Znaczy że dbałeś o te autka. Zdajesz sobie sprawę że obowiązki związane z samochodem to nie tylko lanie paliwa i opłacanie OC.
Natomiast dużo jest ludzi którzy jeżdżą gratem póki ten nie klęknie. Czyli póki jeździ to jest git. TO że dymi/cieknie to nie jest problem póki się porusza. Niestety są i tacy
@entropy_ No i właśnie to jest śmieszne/smutne w tych projektach stref czystego transportu - są one tworzone w oparciu o rocznik a nie realne emisje. Ktoś ze sprawnym autem z 2007 roku nie wjedzie, a ktoś z sypiącym się i dymiącym autem z 2010 już wjedzie.
Dopóki nie ma kontroli dymienia i cząstek stałych na przeglądach, to będą takie złomki jeździć, a strefa czystego transportu jedyne co będzie realizować, to wygonienie mniej zamożnych z miasta, nawet jeśli mają sprawne auto. W Berlinie np. można zrobić dodatkowe badanie techniczne auta, i dostać potwierdzenie spełnienia wyższej normy niż wynika z rocznika. W Polsce - jak zwykle - masz zadbane stare auto - kij Ci w oko, kupuj nowe.
W sumie można te strefy przemianować na "Strefy Jebania Biedy" - będzie to lepiej odwzorowywać założenia ich twórców.
@WolandWspanialy euro6 diesel wjedzie wg obecnych planów
@Mikel taka smutna prawda
@spawaczatomowy Coś się zmieniło ? Poza parametrem euro był jeszcze wiek samochodu.
Dopóki nie ma kontroli dymienia i cząstek stałych
@LondoMollari założę się ze gdyby zmierzyli ile REALNIE emisji na kilometr jazdy wydziela land rover z 5L silnikiem euro6 z 2023 i mały fiat bez norm euro to wygra mały fiat.
A do tego nie można dopuścić.
@Mikel zgadza się. Dbałem. Raz miałem nawet awanturę u mechanika bo chcieli mi zrobić obejście zatkanego egr i przeprogramowanie silnika za 400pln. Gość nie rozumiał że chcę to wymienić i upierałnsię przy tuningu. Zabrałem auto gdzieś indziej i wymienili na nowy za 150.
@spawaczatomowy otóż to
@spawaczatomowy Ok Ja z Wawy więc tu ma być inaczej.
@WolandWspanialy
Zmianę (złagodzenie) harmonogramu wdrażania SCT: kolejne etapy wprowadzane będą w latach: 2025, 2030 i 2035 (wcześniej proponowano dla Wrocławia lata: 2025, 2028 i 2032), co będzie spójne z dotychczasowym harmonogramem wdrażania norm Euro (kolejno Euro 3, Euro 4, Euro 5) w UE. Oznacza to w praktyce, że kryteria nie będą ulegać zaostrzeniu, lecz uaktualnieniu – tj. na każdym etapie będą dotyczyć samochodów w wieku powyżej 25 lat – z silnikami benzynowymi – i 20 lat – z silnikami diesla.
Czyli np jest rok 2026, mam auto w wieku 23 lat w dieslu spełniające tylko normę Euro3 - SCT muszę omijać
@entropy_
założę się ze
To byś przegrał zakład
ile REALNIE emisji na kilometr jazdy
Bo norma Euro liczona jest właśnie od kilometra. Ile związków jest wydzielanych per kilometr drogi. Pojemność silnika i spalanie nie gra roli.
No chyba że chcesz tu wprowadzać spiski że każdy producent tnie takiego wała na normach że dieselgate się chowa ( ͡° ͜ʖ ͡°) To ja z teoriami spiskowymi nie polemizuje bo nie mam o czym. A sam Dieselgate o ile pamietam nie zawyzał tak dużo żeby przebić małego fiata.
@Mikel Zwracam honor, skupiłem się mentalnie na emisji co2, ale emisje nox czy innego syfu rzeczywiście mogą być większe dla starszego pojazdu.
@spawaczatomowy Wkurwia mnie tylko że krzyki są wyjęte z SCT a taki "biedny" Kleczków już jest włączony.... Nie mówiąc już ile samochodów jeździ po krzykach a ile po takim Kleczkowie...
@Mikel Spokojnie, przyjdzie czas i na Krzyki ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@nobodys Nie wątpię ale moim zdaniem powinno być na odwrót.
SCT jest wprowadzone 'jednym cięciem' gdzie patrzy się tylko na normę spalin. Ma to oczywiście sens ale rykoszetem dostaje naprawdę dużo ludzi którzy mają prawo się burzyć. Moglibyśmy uszczegółowić dla kogo/po co zrobić jakieś wyłączenia ulgi itp - ale wtedy sprawimy że przepis będzie skomplikowany i każdy będzie się gubił czy może wjeżdżać czy nie.
Tylko kurde - jak wprowadzamy to tym 'jednym cięciem' to zróbmy to tak żeby jak najmniej osób dostanie rykoszetem. A tutaj mam wrażenie faworyzujemy krzyki kosztem takiego kleczkowa.
Albo inaczej:
SCT według mapki to taki mniej więcej okrąg.
Wsadź igłę cyrkla w rynek i zakreśl koło.
Czy te dwa okręgi się pokrywają?
A jeżeli nie - to dlaczego się nie pokrywają? Ja wytłumaczenia znaleźć nie potrafię. Przecież przez okolicę skytowera przemieszcza się w ciul więcej samochodów niż taką Trzebnicką i Reymonta razem wziętych.
@Mikel
Przecież przez okolicę skytowera przemieszcza się w ciul więcej samochodów niż taką Trzebnicką i Reymonta razem wziętych.
O karkonoskiej nie wspominając, tam to się dzieje
@Mikel Doskonale rozumiem Twoje argumenty. Odczuwam, że jest to taka strefa "testowa", żeby ludzie po trochu się przygotowali na zmiany w zakresie całego miasta. Na mapce to wygląda bardzo ładnie, jak namalowane
Ja aktualnie nie mam samochodu, bo mieszkam w samym środku tej mapki (samochód sprzedałem, szkoda nerwów) i nawet z mojej perspektywy normy euro i ocena samochodu tylko po wieku to wielki błąd. Lobby samochodowe nie śpi
@nobodys
Argument z DK94 i DK5 do mnie przemawia. Nie wziąłem tego pod uwagę. Mimo wszystko, do ronda nie dałoby się tego przeciągnąć?
nawet z mojej perspektywy normy euro i ocena samochodu tylko po wieku
Norma Euro nie ma bezpośredniego powiązania z wiekiem samochodu
Każde z nowych aut powinno spełniać najnowszą normę. Dlatego uznajemy na przykład że każde benzyniak wyprodukowany po 2014 rokiem musi spełniać euro6 - ale to nie znaczy że starsze auto nie może spełniać tej samej normy. W większości przypadków tak jest ale to nie jest jakaś reguła
@Mikel Trochę źle to opisałem, heh
Tak więc tak, w przyszłości w takich miastach najbardziej stratni i zmuszeni do kompromisów będą osoby z małymi/średnimi zarobkami a bogacze będą jeździć na tzw. wyjebce
Można się z tym nie zgadzać i może się to nie podobać, ale jest to najprostsza opcja do zmniejszenia ruchu w centrum miasta jak i po części samego miasta.
@Mikel miast o stwierdziło, że zwarta zabudowa na ołbinie nadodrzu i kleczkowie. Ogólnie to miasto też stwierdziło że ciponizej klasy średniej nie muszą używać drogiego auta bo jest zajebista mpk. Tylko ten urzędnik co to pisał chyba nie ogarnia, że samochód też służy do wyjazdów poza miasto, większych zakupów, sprawnego załatwienia kilku spraw w godzinę a nie hobbystycznie pół dnia w mpk
@spawaczatomowy będą potrzebne jakieś naklejki, żeby wjechać do centrum?
@slawek-borowy w planach jest system odczytu tablic i porównywania z ogólnopolskim rejestrem aut (coś jak już dzialający system kontroli płatnych stref parkowania).
Naklejki mogą być wdrożone, ale nie będą obowiązkowe wg obecnych planów SCT
@spawaczatomowy wykluczenie społeczne osób najuboższych. Ktoś bogaty będzie miał przyjemniejszą przejażdżkę i mniejszy problem z parkowaniem, ubodzy są spychani na margines i jeszcze jest się naśmiewanie z osób ze złym stanem materialnym.
Zamiast tego były jeszcze dofinansowania, najubożsi dokładali się do samochodów dla zamożnych ze względu na ekologię, kuriozum.
Sprawa jest prosta, dajcie ludziom tanie samochody elektryczne, bo europejskie samochody mają chore ceny w porównaniu do Indii czy Chin, gdyby nie cła od UE i pakowanie nam starych szrotów z Niemiec to problem by się sam szybko ogarnął bez żadnych zielonych stref.
@DiscoKhan
wykluczenie społeczne osób najuboższych
Niszczenie zdrowia i obniżanie standardu życia osobom mieszkającym i funkcjonującym w centrum, bo jaśnie janusz cebulak musi zdechlakiem pod sam kameleon wjechać
Szach i mat
Zresztą zakazu wjazdu do centrum nie ma i nie będzie, bo nikt z karabinem w ręku nie będzie na rogatkach pilnować.
A jak kogoś stać na auto (nawet trupa), to nie jest najuboższy. To raz. A dwa, jak go stać na chociażby trupa w gnoju, to na bilet MPK tym bardziej.
dajcie ludziom
Dej, mnie się należy
xd
@spawaczatomowy fajna manipulacja w ostatnim akalicie. Tak, każdemu się należy dostęp do zakupu samochodów w uczciwej cenie, wystarczy zdjąć cła.
Jeżeli chodzi o niszczenie zdrowia to po kolei, najbogatsi powinni dostać podatek klimatyczny za to, że kupują więcej produktów, więcej podróżują i generalnie zużywają więcej CO2.
Zresztą idealnie to w ogóle w centrum zakazać aut, a nie robić podklasy społeczne jak w średniowieczu gdzie powozy chłopskie też nie miały wstępu, bryczki mieszczańskie już tak. Identyczne zagadnienie i wprowadzanie dosłownie średniowiecznych praw pod nowoczesną, ekologiczną przykrywką.
Jakie masz pomysły na rekompensaty zdrowotne dla osób pracujących fizycznie których zdrowie jest znacznie mocniej nadwyrężane? Czy jednak zdrowie obywateli RP nie ma dla ciebie znaczenia i tak tylko rzuciłeś dla zmyłki?
Eko-korwinists, tegom jeszcze nie widział.
@DiscoKhan
się naśmiewanie z osób ze złym stanem materialnym
Jakoś nie widzę tej rzeszy użytkowników audic w gnoju ubolewających nad tym, że mnie trują. Chłopie, no proszę cię..
@DiscoKhan
wystarczy zdjąć cła
Ale ty czaisz, że zdjęcie ceł na chińskie auta to zarżnięcie europejskiej gospodarki?
Z jednej strony chce się mieć gdzie pracować i dobrze zarabiać, a z drugiej strony kupować za grosze auta od kitajca? To się kupy nie trzyma.
Jeżeli chodzi o niszczenie zdrowia to po kolei, najbogatsi powinni dostać podatek klimatyczny za to, że kupują więcej produktów, więcej podróżują i generalnie zużywają więcej CO2.
Wytwarzają, jakby zużywali to raczej byłoby ok.
A napisz, od jakiej zasobności portfela byś chciał ich opodatkować? Ciebie obejmie? Bo wątpię xd
Zresztą idealnie to w ogóle w centrum zakazać aut
Tutaj masz mój miecz
Jakie masz pomysły na rekompensaty zdrowotne dla osób pracujących fizycznie których zdrowie jest znacznie mocniej nadwyrężane?
Co to ma do tematu trucia z premedytacją ludzi złomami?
Pisz na temat, albo sobie odpuść, bo nie o tym ten wątek jest.
Zresztą jeśli ktoś pracuje, to chwała mu za to i życzę mu, by żył w zdrowiu i szczęściu dbając o siebie i jednocześnie nie truł innych korzystając samolubnie z aut których miejsce jest na złomowisku albo w hucie.
A rekompensaty za smrodzenie na szczęście nie ma i nie będzie. Będą za to mandaty i oby jak najbardziej walące po portfelach
@spawaczatomowy gdzie? To zarżnięcie europejskiego automotive, co mnie to interesuje? Niech ginie za dieselgate i inne przekręty. Europejskie auta są zwyczajnie kiepskie i tak, tylko kosztują od cholery. Mnie interes Niemiec nie interesuje tak samo jak Niemca nie interesuje interes Polski.
To na tyle do tematu trucia ludzi z predmetycją, że dba się tylko o zdrowie bogaczy, a większość niech ginie.
Co, na przedmieściach samochód mniej truje? Dupa, tak samo. Ale w bogatych dzielnicach ma być porządek gdzie indziej niech się dzieje co się ma dziać.
Nazwij mnie komunistą ale albo dbamy o wszystkich po równo albo o nikogo, bo nie może być tak, że się wprowadza prawa dzielące ludzi na stan niższy i stan wyższy zależnie od zamożności. Już to przerabialisśmy w historii, bogaci później nie byli zadowoleni jak sie zwykły lud wyedukował i rozruszał.
@DiscoKhan ale czy do ciebie dociera, że trupy trują i tych zamożniejszych i tych biedniejszych po równo? Oddycha się tym samym syfem stojąc w korku, ale smrodzą auta których miejsce jest na złomie, a nie w zapchanym centrum.
Co ty mi chcesz udowodnić? Że ja i moje dziecko mamy się inhalować tą smołą w imię równości, bo januszerka spod miasta przyjechała na balety rozlatującym się gruzem w gnoju?
Nie i chuj. Kropka.
Nie pasuje? To nikt nie broni wjechać. Ani mandatów płacić.
@DiscoKhan
To zarżnięcie europejskiego automotive, co mnie to interesuje? Niech ginie za dieselgate i inne przekręty. Europejskie auta są zwyczajnie kiepskie i tak, tylko kosztują od cholery. Mnie interes Niemiec nie interesuje tak samo jak Niemca nie interesuje interes Polski.
No to zmykaj do Chin i żyj sobie spokojnie bez tego europejskiego syfu
@spawaczatomowy a to niby dlaczego do Chin? Kolega germanofil nie widzi miejsca w Polsce dla Polaków którzy sa zainteresowani losem Polski? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No nie, trupy nie będą truć wszystkich po równo, bo bogatsi przecież dosłownie wyrzucają trupy ze swoich okolic. Nic z moich tekstów nie zrozumiałeś. Centra miast nie są zasiedlane przez najbiedniejszych także nie wiem jakim cudem, w kontekście tego rozwiązania, możesz mówić o równym truciu wszystkich.
Do Chin wyjedź to się nie będziesz truć, tam w miastach same elektryki jeżdżą, powinieneś być zadowolony. Lepiej jest pod tym względem niż w Europie.
@DiscoKhan na szczęście nie ty o wrocławskim SCT decydujesz. Także ten
@spawaczatomowy spodziewałem się podobnie merytorycznych argumentów które nie będą oparte na emocjach czy utartych szlakach myślowych z pańskiej strony.
Dziękuję uprzejmie za otwarcie dla mnie drzwi, przynajmniej kultura jest na wysokim poziomie.
@DiscoKhan również żegnam, jednakowoż ozięble
@spawaczatomowy ale wiesz, że to też uderzy w mieszkańców tych stref, tych co posiadają auta w euro 4. Nie tylko wjeżdżają tych do miasta ale też mieszkających i posiadających auto nie do jeżdżenia do centrum
@spawaczatomowy właśnie taki zakaz po uwzględnienie euro nie tylko robi zakaz tripom ale i normalnym autom. Różnica między euro 4 a 5 w benzynie jest nie wielka za to znaczą między euro 4 a 3 i niżej. Do tego auta w lpg to z tego co wiem to już w ogóle podchodzą pod keo ale ze jest ich za dużo to wyłączyli tylko lng i cng, bo na to poza busami nic nie jeździ.
@SNCF ale ty umiesz dwa do dwóch dodać i zauważyć, że prawie cały ten motoryzacyjny syf z czasów gdy smrodził przed laty w opisanej badenwitemberg dzisiaj już jest po przetopieniu profilem stalowym albo jeździ (dogorywa) w Polsce?
Byłeś w ogóle w DE? Uświadczyć tam smroda w tdiku sprzed 2000r. nie jest łatwo. Jak już jakieś widać, to na polskich albo czeskich tablicach xD
Zdarzają się owszem mietki albo inne cacka trzymane pod kocykiem i wyciągane przy ładnej pogodzie do okazjonalnej przejażdżki, ale everyday commute przesiadło się na czystszą motoryzację
top kek z ciebie
Największe zagrożenie SCT to nie jest że jakiś Janusz nie wjedzie od przyszłego roku starym VW Transporterem zamontować wam meble.
Największe zagrożenie jest takie że młodych nie będzie stać wcześnie na pierwszy ( tani) samochód. Zaczną więc przyzwyczajać się do życia jak zwierzęta albo chłopi pańszczyźniani. W związku z tym młode pokolenie przyzwyczaiwszy się do życia jak chłop w XV wieku, zacznie szczerze uważać że samochody są im niepotrzebne a więc zwiększy się poparcie dla ograniczania wolności.Strefą czystego transportu będą objęte parkingi park&ride, tereny szpitali, gdzie przyjeżdżają ludzie z całego województwa, a nawet kraju. Nawet jeśli przyjadą nowym samochodem, to będą musieli uzyskać nalepkę, w każdym polskim mieście inną
oni mysla ze ludzie maja stare auta bo tak lubią...kurwa niech nie kradna 80% podatkow to kazdy bedzie jutro w salonie
@SNCF
Największe zagrożenie SCT to nie jest że jakiś Janusz nie wjedzie od przyszłego roku starym VW Transporterem zamontować wam meble.
Największe zagrożenie jest takie że młodych nie będzie stać wcześnie na pierwszy ( tani) samochód. Zaczną więc przyzwyczajać się do życia jak zwierzęta albo chłopi pańszczyźniani. W związku z tym młode pokolenie przyzwyczaiwszy się do życia jak chłop w XV wieku, zacznie szczerze uważać że samochody są im niepotrzebne a więc zwiększy się poparcie dla ograniczania wolności.Strefą czystego transportu będą objęte parkingi park&ride, tereny szpitali, gdzie przyjeżdżają ludzie z całego województwa, a nawet kraju. Nawet jeśli przyjadą nowym samochodem, to będą musieli uzyskać nalepkę, w każdym polskim mieście inną
oni mysla ze ludzie maja stare auta bo tak lubią...kurwa niech nie kradna 80% podatkow to kazdy bedzie jutro w salonie
xD
Nie skomentuje tego
Komentarz usunięty przez moderatora
@SNCF nie obchodzi mnie trójmiasto, mogą kajakami śmigać
CENTRA MIAST TYLKO DLA BOGATYCH , CIUL Z BIEDAKAMI NIECH OD NASZYCH MIAST TRZYMAJĄ SIĘ Z DALEKA. Eko pojeby to są strasznie bogate samolubne ścierwa.
@Thomash80 jak ci zacznie elita w passerati, golfach i audiczkach po okolicy smrodzić, to pogadamy
A do tego czasu nie widzę pola do dyskusji
Komentarz usunięty przez moderatora
@SNCF
ja nie wjadę samochodem do klienta hahaha
Jeśli twoje auto to trup, to patrząc na twoje komentarze, wjedziesz mając w dupie prawo i cudze zdrowie. Ale możesz dostać mandat i mam nadzieję, że odpowiednio sowity.
Zresztą zmykaj na czarno, nie czuje potrzeby by się do twojego poziomu upadlać
Eko pojeby to są strasznie bogate samolubne ścierwa.
@Thomash80 dobrze, ze ty nie jestes samolubny i nie trujesz ludzi tylko dlatego, zeby wygodnie wozic dupę, prawda? Bo przeciez moglbys skorzystac z komunikacji miejskiej jesli nie stać cię nawet na hulajnogę elektryczną. Ale nie, lepiej miec w dupie zdrowie innych ludzi, pluc na tych ktorzy nie chcą chorować i jezdzic gruzem za 1000zł ktory od 20 lat powinien byc na zlomie
@GrindFaterAnona ciężko ci zakummać , że to po to by z ludzi kasę wyciągnąć a nie żeby powietrze było czyste ? Obudź się włącz myślenie
@Thomash80 zapraszam w godzinach szczytu do Wrocławia
@Thomash80 ze niby z kogo ja chcę kasę wyciagnac? Ja chce tylko, zeby w miastach dalo się życ. Chcę, zeby w miescie absolutnie niedozwolone bylo palić syfem, palić w starych piecach oraz uzywac silnikow ktore trują. Tu jest za duzo ludzi na takie zachowanie. Na wsiach sie na razie trujcie czym chcecie
@GrindFaterAnona ale jak by ci ktoś,ze wsi powiedział, że przejedziesz przez ich wieś jak zapłacisz haracz za bąki które puszczasz to byłbyś szczęśliwy? A dodam ,ze do twojego punktu docelowego musisz przejechać przez 10 takich wsi
@Thomash80 ta kasa nic nie daje. Jak by mi ktos powiedzial, ze nie mogę emitowac takiej czy takiej ilosci spalin, to bym sie dostosował
@GrindFaterAnona chodzi o to , że trupy i tak będą mogly jeździ po twoim eko centrum tylko za zajebistą opłatą. Bardzo fajny pomysł na zabronienie kasy, pseudo ekologia w dużym mieście to jest najwiekszy SCAM tego stulecia, podejrzewam , że jak wycinają drzewa w centrum i wylewają wszędzie beton to nikt się z mieszczuchów nie zająknię ,ale jak można powstrzymać wyjazd starszych samochodów (czytaj samochodów biedactwa) to wtedy przyklask pośladkami aż uszy bolą, bo oni nas trują tymi brzydkimi rupieciami!
@Thomash80 no to w takim ukladzie to jest bez sensu. Nic z tą kasą nie zrobią takiego, zeby zrekompensować zdrowie. Zakaz to zakaz. To nie jest wpieprzanie cukru, ze szkodzisz tylko sobie. Co do wycinania zieleni to jak najbardziej ludzie w miastach tez sie o to buntują.
Komentarz usunięty przez moderatora
@SNCF
komuchu jeden zobacz ze masz gówno a nie plusy hahaha
Wpis jest po to, by podwrocławscy nowobogaccy w złomach mieli świadomość, że wkrótce pora przestać smrodzić w centrum miasta, a nie dla piorunków.
Jak tego nie wyłapałeś z tekstu, to żadna strata, bo nie interesuje mnie twoja opinia
@SNCF to wezwiesz karetkę
@spawaczatomowy Przepraszam bardzo, dlaczego w tych pseudostrefach ma nie być wjazdu dla samochodów z LPG? Czyżby nie chodziło o czyste powietrze, a o naganianie klientów niemieckiemu przemysłowi motoryzacyjnemu?
@spawaczatomowy
na kij komu egr, Panie po co Panu kat - damy strumienice i fajrant) mają gotową alternatywę zamiast pchać się smrodzącymi trupami do miasta.
I tutaj jest cały problem, taki euro 5 bez EGR, bez DPF, z lejącymi wtryskami legalnie pojedzie w strefę czystą smrodzić, chociaż w rzeczywistości w takim stanie nawet euro1 nie spełnia. Natomiast zadbany utrzymany euro4, trzymający euero4! Nie wjedzie. Samo wpuszczanie po cyferkach to robienie laski producentom, będzie trzeba kupić nowy. Należy wymusić na OSKP aby te kontrolowały stan ekologii w autach. Samo usunięcie niesprawnych trupów da znacznie więcej w kontekście czystego powietrza niż jedynie wpuszczanie zgodnie z cyferkami "euro".
@Marchew
Należy wymusić na OSKP aby te kontrolowały stan ekologii w autach
Jeśli ma Pan informacje o skp nie kontrolujących aut pod kątem emisji, to proszę to zgłosić. Samo się nie zrobi. Nadzór nad skp pełni starostwo.
Art. 84 ust. 3 PrRd Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli, o której mowa w art. 83b ust. 2 pkt 1, stwierdzono:
- przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania;
- wydanie przez diagnostę zaświadczenia albo dokonanie wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym lub przepisami.
@spawaczatomowy tylko nie wspomniałeś o tym, że mieszkańców z autami na lpg, benzyniaki euro 4, motocyklami i skuterami ta SCT również nie wyłącza. Gdyby dotyczyło to tranzyt i dieslu to jeszcze, a tak to nawet rzadko używane autko na gaz za 7 lat nie będzie miało racji bytu bo za stare.
Zaloguj się aby komentować