Komentarze (26)
Jak nowag nie zapłaci wielosetmilionowych kar za to to ja w to państwo już nie wierzę.
@sireplama Tymczasem Newag ma dostarczyć 63 nowe lokomotywy dla PKP Intercity ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@kpt6 kolejna partia spojnego zamówienia, aby wymienić sporo EP07 i EP09, z którymi są problemy z serwisem (niespójna konstrukcja dziewiątki). Już kupili kilkadziesiąt Griffinów a wersja wielosystemowa na 200 km/h jest na testach
@Miedzyzdroje2005 powinni odwołać. Ubić te kłamliwą firmę
@sireplama obawiam się, że konkurencja również może grać niezbyt czysto. Trzebaby sprawdzić software każdego pociągu, jaki jeździ
@sireplama Nie ma co w to państwo wierzyć już dziś.
@sireplama to było zabezpieczenie, żeby nie robiono napraw w nieautoryzowanym serwisie. Ponieważ pociągi stoją długo w miejscu właśnie gdy są w czasie naprawy najczęściej. Afera z dupy
@sireplama tak, tak,niemieckie klamliwe firmy dotowac i wxmacniac. Polskie najlepiej ubic.
Zamiast kasy z podatkow, jednorazowa kara. Jestes geniuszem. Idź na prezydenta.
@kpt6 i słusznie. Problem poznany, będą pewnie update'y lub ugody, a pociagi są ok.
@tyle_slow jak ty w to Niemców wcisnąłeś? Weź mi to rozrysuj, bo aż ciekawy się zrobiłem.
@sireplama no bliski sąsiad z dieselgate, jak ci przeszkadza niemiecki przykład, to weź zainteresuj się postarzaniem produktów...
Chyba, że tobie przeszkadzają tylko polskie firmy płacące w pl podatki.
> żeby nie robiono napraw w nieautoryzowanym serwisie.
@konmad nie jesteśmy w USA, by korporacje dyktowały warunki rynkowe. W UE/PL takie praktyki nie są dozwolone.
W szczególności, umowa między Newagiem a Kolejami Dolnośląskimi przewidywała dostarczenie dokumentacji by móc serwisować w dowolnym zakładzie naprawczym.
Zmiana oprogramowania by psuła tabor w sytacji serwisowania o konkurencji stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.
A że nie są to tusze do drukarki, tylko wagony wożące ludzi, to Newag się na tym srogo przejedzie.
@Miedzyzdroje2005 Jest gdzieś wersja dla umiejących czytać?
@sierzant_armii_12_malp przecież to podcast. Chodzi o to, zebys posłuchał
@Miedzyzdroje2005 Nie lubię gadających głów. Wystarczy, że moja dziewczyna dużo gada. Nie mówiąc już o tym, że nie mam godziny czasu. Dlaczego nie dadzą wersji tekstowej?
@sierzant_armii_12_malp do RMF tez piszesz gorzkie żale, że chciałeś poczytać a oni tylko audycje i audycje?
@sireplama Co to jest RMF? Rotating Magnetic Field?
@sierzant_armii_12_malp dokładnie, jesteś bardzo mądry
@sireplama Żebyś ty potrafił chociaż mądrej odpowiedzi udzielić.
@sierzant_armii_12_malp Żebyś się potrafił głupio nie pytać... Jednak jak na ciebie to ok, dokładnie tak. Napisz do Rotating Magnetic Field że chciałeś poczytać, a oni udostępniają tylko audycje. Zrób to!
@sireplama Idź ty lepiej popilnować jakiegoś mostu. Nie mam pojęcia, czym/kim jest to twoje RMF. wyszukiwarka pokazuje mi bardzo różne dziwne rzeczy, w tym Rotating Magnetic Field. A wszystkich youtuberów nie znam.
@sierzant_armii_12_malp OK, millennial...
@Miedzyzdroje2005 mega spoko ludzie, skromni i wręcz zatroskani, zupełnie jakby nie wiedzieli jaka to bomba, bo to są grube paragrafy dla Januszexa (Nie chciałem robić jakiegoś "Zbigniewexa"). A Januszex broni się marnie, bo wiedza o dekompilacji i deasemblacji nie jest tajemna i sąd - powołując biegłych - bez trudu zrozumie jaka jest prawda (o ile nie siedzą w kieszeni sędziów). Co więcej, oni tych Impulsów mogą zbadać cały komplet, a nawet - dla potrzeb sądu i stosując metodologię Dragona - wytypować randomowe Impulsy i ustalić, że nikt - oprócz Januszexa - przy nich nie gmerał, a kod jest trefny i pisał go Seba z licencjatem z informy. Zresztą na koniec, pewnie właśnie ten Seba dostanie karę "za samowolne wprowadzenie zmian w kodzie".
A chłopakom należy się duży plus za wytrwałość w odczytywaniu asemblera tego konkretnego sterownika zwłaszcza, że nie są z "branży" kolejowej i pewnie nie znali setek zależności czujników, wartości liczbowych i ich zakresów itp.
Kara dla Januszexa? Oficjalny wyrok podany do publicznej wiadomości, wyrok uokik i kara, zawieszenie aktualnych kontraktów, "naprawa" zbackdoorowanych/strojanowanych składów. A resztę zrobi giełda.
Natomiast nie jestem za "zakopaniem" tej firmy do upadłości. Dali dupy, ale to jednak polska firma z polskim kapitałem i dałbym im drugą szansę. Muszą tylko wystawić sprawcę, przeprosić i pozwolić na audyt kodu każdorazowo przed wgraniem.
@ramen owszem, dojechać ich powinni, ale nie ubijać. Kto jest jeszcze na rynku? Stadler, Bombardier, Siemens, Alstom... każda z tych firm chętnie wyprodukuje EZT. Ale skoro Niemiec czy Francuz może sobie zamawiać na swoim rynku, to dlaczego my nie możemy?
@Miedzyzdroje2005 bo przekręty zachodnich korporacji, to wyższa konieczność, a w Polsce należy dojezdzac firmy z polskim kapitalem.
> (o ile nie siedzą w kieszeni sędziów)
@ramen * o ile sędziowie nie siedzą im w kieszeni.
Zaloguj się aby komentować