Obajtek
Następnie podniesienie stawek o 100-200%.
#polska #orlen #obajtek #bekazpisu
@raul7788 taktyka Amazonu.
Oni te stawki chcą podnosić od lat. Inna sprawa, że 100 zł to płaciło się za przegląd już z 15 lat temu.
Co rownie dobrze moze oznaczac, ze owo 98zl 10 lat temu bylo mocno zawyzone. Biznes jest ponoc nieoplacalny ale dziwnym trafem SKP przybywa w skali kraju, a nie odwrotnie. Znam SKP, ktoremu za przeglad oplaca sie dac banke plynu do spryskiwaczy, a ponoc na tym sie zarobic nie da xD
@100mph Bo w Polsce jest bardzo dużo samochodów, zwłaszcza gratów sprowadzanych z Niemiec, Francji itp. Dlatego są w stanie wyjść na swoje, bo rejestrowanych "perełek", którymi Niemiec jeździł tylko do kościoła przybywa. Co nie zmienia faktu, że w Lidlu chyba nie płacisz tych samych cen jakie płaciłeś 10 lat temu? Podobnie jak i na stacji benzynowej, w restauracji, za abonament komórkowy itp. Skoro stacje benzynowe ciągle mogą żonglować cenami, to samo sklepy spożywcze, telekomunikacja, restauracje, kina, salony samochodowe itd. To dlaczego akurat przeglądy mają być po tej samej cenie co 15 lat temu?
Odpowiadam - by przedsiebiorcy nie ograniczali jakosci uslugi wraz z cena uslugi, to najzwyklejszy rynek regulowany i dopoki ilosc podmiotow swiadczacych uslugi wzrasta a nie maleje to nie ma sensu podnosic ceny uslug bo najzwyczajniej oznacza to, ze ten biznes w dalszym ciagu jest oplacalny ;) malo tego, zmniejszenie sie ilosci uslugodawcow tez nie jest powodem do zwiekszenia cen bo jak podales powyzej, wolumen swiadczonych uslug dalej zapewnia ekonomiczny byt interesu :) takze dopoki przed SKP nie ma kolejek i mozna dostac sie od strzala nie ma najmniejszego sensu podnoszenia cen
Polecam Ci wybrac sie do SKP i spytac za ile zrobia Ci badanie bez kwitu, od tak po prostu dla sprawdzenia stanu auta przed sprzedażą. Wtedy poznasz prawdziwy koszt uslugi, ktora zajmuje 15 minut.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk stacji z roku na rok jest coraz więcej u mnie w miescie żadna sie nie zamknęła od otwarcia, a badania robia i tak przewaznie jako nakrecanie biznesu naprawy aut bo maja warsztat to przy okazji przeglądy. Jako konsument nie na rękę mi jakiekolwiek podwyżki
@raul7788 marudzą bo mają większą konkurencję niż lata temu, stacji kontroli powstało dużo jak grzybów po deszczu.
Komentarz usunięty przez moderatora
@Architekt no to niech zmienią pracę i wezmą kredyt a nie co roku narzekają że im się to nie opłaca, jak sadownicy
Ale zrozum że to system jest patologiczny. A ja za każdym razem czekam w kolejkach do przeglądu
4k przeglądów na stację, średnio 100 za przegląd co daje 400k rocznie, czy to mało? Da się z tego wyżyć
@ziel0ny Pytanie jakie są koszta działalności - podatek, pensje diagnostów (zależne od liczby przeglądów klepanych często na rympał), nieruchomości, zwrotu inwestycji w nietanią ścieżkę diagnostyczną. Tak coś czuję, że nie dużo z tych 400k zostaje.
@Dalmierz_Ploza dlatego nie pisze że to kokosy, ale da sie za to wyżyć
Im bedzie mniej SKP tym beda lepiej zarabiac. Znam SKP, do ktorych mozna dostac sie od strzala. Znam SKP, w ktorych za przeglad dostaje sie plyn do spryskiwaczy. Najwidoczniej, poki ilosc SKP rosnie, biznes jest wyceniany na dochodowy. SKP narzekaja tylko dlatego, ze dotychczas to byla zyla zlota i oni chcieliby utrzymac status quo.
@ziel0ny Bańka na dzień dobry na wyposażenie stacji. Nie liczę budowy budynku, procedury jego odbiorów oraz ceny działki. Dolicz koszt pracy diagnostów (bo jednego przecież nie zatrudnisz) a jest to zawód regulowany, do tego amortyzacja sprzętu, podatki lokalne i nie wiem, czy te 100 PLN od przeglądu to netto czy brutto...
Chyba nikt zakładając biznes nie liczy że mu się taka inwestycja w rok zwróci
Mam 2 samochody, przeglądy odsunięte od siebie parę miesięcy i co roku jest kolejka to czegoś nie rozumiem
Zaloguj się aby komentować