Zachód został w tyle. Oto jak Chiny stały się światowym liderem na rynku aut elektrycznych

Zachód został w tyle. Oto jak Chiny stały się światowym liderem na rynku aut elektrycznych

Forsal
W światowym wyścigu o redukcję emisji dwutlenku węgla kraje od Stanów Zjednoczonych po Nową Zelandię oferują zachęty, aby pobudzić sprzedaż pojazdów elektrycznych. Jednak to Chiny, dzięki swojej polityce stosowanej od lat, stały się największym rynkiem pojazdów elektrycznych na Ziemi. #motoryzacja

Komentarze (12)

sierzant_armii_12_malp

@SzwarcenegerKibordu Hurr Durr zła Łunia każe elektryki kupować, przez co zostaniemy w tyle za Chińczykami! A nie, czekaj…

SzwarcenegerKibordu

@sierzant_armii_12_malp tak jeszcze trochę to UE zaleją chińskie elektryki bo tutaj nie będzie się opylać a VW i PSA będą w czarnej $$$$$

PanW

@sierzant_armii_12_malp To tłumaczenie mnie zawsze rozwala.

maximilianan

@SzwarcenegerKibordu Chiny mają inne standardy motoryzacji, także takiego autka z gównolitu nie zarejestrujesz

SzwarcenegerKibordu

@maximilianan no tak bo w Europie robią z puszek po konserwach to lepsze niż gównolit.

maximilianan

@SzwarcenegerKibordu nie masz zielonego pojęcia o standardach w motoryzacji, nie?

W Europie nawet jebana śrubka musi być sporządzona pod każdym kątem zanim zostanie dopuszczona.

GordonLameman

Korwin jak to usłyszy to mu się zwoje przepalą.

Kshaq

Idk nie znam się totalnie jeżeli chodzi o elektryki, analizę rynku i podobne, ale jeżeli czegoś się nauczyłem w 2022 to to, żeby krzykliwe artykuły typu "zachód został w tyle za <jakimś wschodnim reżimem>" traktować z dużym przymrużeniem oka xd

highlander

wcale mi ich nie zal. szansa jest ze jednak z tymi elektrykami w ue nie bedzie tak zle bo jednak infrastruktura energetyczna skutecznie bedzie hamowac ambicje politykow i ekoterrorystow

Serek_Niehomogenizowany

I bardzo dobrze, niech im będzie jak najgorzej.

Darklight

Jakiś czas temu dokładnie na ten temat rozmawiałem z znajomymi, a i długo przedtem zaczynałem domyślać się w jakim kierunku zmierzy dominacja na rynku motoryzacji. Uważam, że forsowanie elektromobilności przez UE było niczym solidne kopnięcie się we własne jaja (zwłaszcza jeśli chodzi o Niemcy). Chiny jeszcze jakoś z 15 lat temu nie miały nawet podejścia na rynek europejski w technologii produkcji silników spalinowych, mogli sobie robić co chcieli a i tak nie było na to wystarczająco dużo chętnych przez solidnie obsadzony rynek europejskiej motoryzacji. Z chwilą, gdy samochody elektryczne obwieszczono następcą samochodów spalinowych i zaczęto poraz kolejny śrubować normy ekologiczne, problem wejścia Chin na rynek europejski rozwiązał się sam.

matips

@Darklight Co więcej, wydobycie kobaltu jest kontrolowane przez chiny (Kongo oddało im swoje kopalnie). Państwa UE doskonale o tym wiedzą, niby coś tam inwestują w baterie bez kobaltu, ale tak naprawdę to mają to gdzieś i brną w zależność od chińskich kopalń.

Zaloguj się aby komentować