Co do informacji:
-
za remaster odpowiada studio Aspyr, któremu wcześniej Crystal Dynamics powierzyło remaster oryginalnej trylogii Tomb Raider. Dowiedziałem się też, że zaangażowani w fanowski remaster SR sprzed 2 lat fani Legacy of Kain też są włączeni w ten projekt, co jest bardzo dobrym sygnałem;
-
jeśli po obejrzeniu trailera nabraliście wrażenia, że te modele postaci i przeciwników to jakieś takie czyste, jasne i wręcz Fortnite'owe, to nie jesteście w tym wrażeniu osamotnieni. Z tego, co czytałem, Aspyr sięgnął do oryginalnych conceptów, zaś model Raziela został stworzony w oparciu o filmiki FMV (m.in kultowe intro do gry), a nie o rzeczywisty model z gry. Build pokazany w zwiastunie jest jeszcze "work in progress" i osobiście mam nadzieję, że część tekstur ulegnie małemu "ubrudzeniu" i przyciemnieniu;
-
podobnie jak w przypadku trylogii TR, będzie można się przełączać między klasycznym i nowym trybem graficznym. Sterowanie ma też zostać dostosowane do nowoczesnych kontrolerów, dodane mają zostać też m.in mapa, trofea i cykl dnia i nocy.
-
Seria Legacy of Kain słynie wśród swych fanów z tony wyciętego contentu i prawdopodobnie część tych treści zostanie opublikowana w ramach tzw "Lost Levels", jednak z tego, do czego dotarłem wnioskuję, że mogą to być jakieś samodzielne poziomy, a nie coś, co zostanie dodane do głównej gry / gier. Jeśli jesteście ciekawi, co BYĆ MOŻE nas czeka, to wycięte elementy są następujące: Soul Reaver - dwa duże levele (Undercity i Turels Teritory) wraz z odpowiadającymi im bossami i powerupami, a także jeden mniejszy level, jedno zaklęcie, jeden powerup (przechodzenie między światami w dowolnym momencie) i kilka rodzajów reaverów. W przypadku SR2, są to 3 świątynie z odpowiadającymi im reaverami oraz parę cutscenek rodzajowych.
-
Jeśli ktoś z oczekujących na nowe gry wsparł na Kickstarterze prequelowy komiks pt. "Dead Shall Rise", to jego nazwisko znajdzie się w specjalnej sekcji remastera dodanej w pierwszym patchu po premierze. Warto dodać, że kampania rzeczonego tytułu odniosła spektakularny sukces - cel 25 tysięcy dolarów został spełniony w 5 minut, a licznik wpłat ostatecznie zatrzymał się na 1 300 000 USD. Tym samym "Soul Reaver: Dead Shall Rise" uplasował się na 5 miejscu najlepiej wspieranych komiksów w historii serwisu Kickstarter.
Zapewne sporo osób zadaje sobie pytanie "ale dlaczego remaster, a nie remake dla gier sprzed 20 lat?". Odpowiedź jest prosta: pieniądze. Taniej wyszło oddelegowanie prac do innego studia i pasjonatom niż poświęcenie 70-100 milionów dolców na projekt, który potencjalnie może się nie sprzedać. A biorąc pod uwagę, że - w odróżnieniu od wzorcowo odświeżonych m.in RE2, i Dead Space - seria Legacy of Kain była martwa przez ponad 20 lat (żadnych wznowień, spin offów, sequeli, ani nawet oficjalnego merchu), decyzja ta wydaje się być mimo wszystko słuszna.
Piszę "mimo wszystko", bo fani dokopali się do informacji o tym, że do zeszłego roku Crystal Dynamics faktycznie pracowali nad remake Soul Reaver 1 i 2 i chcieli zrobić z tego jedną dużą grę (coś analogicznego przygotowuje teraz studio Remedy tworząc remake Max Payne 1 i 2). Jednakże ich właściciel - Embracer Group - zaliczył fiasco z inwestorem i w efekcie projekt anulowano lub spauzowano. Ostały się grafiki koncepcyjne, które opublikowano przy okazji kampanii Kickstarterowej wymienionego wyżej komiksu. Miejmy nadzieję, że przy zadowalających wynikach finansowych remasterów, polityka wydawnicza właściciela marki oraz sponsora ulegnie zmianie.
Poniżej trailerek - z oficjalnego konta Playstation, ale niech Was to nie zwiedzie - gra ma się ukazać na Playstation 4 i 5 oraz Xboxa i PC (Epic, GOG, Steam) już 10 grudnia. Premiera na Nintendo Switch również jest w planach, ale w późniejszym i jeszcze nie ogłoszonym terminie.
https://www.youtube.com/watch?v=7pRyL8y7vZ4&ab_channel=PlayStation
#gry #staregry
@Cohonez Pamiętam, że za lat pacholęcych miałem demo na PS1 i bardzo mi się podobało. Może kupię jak wydzie na Switcha ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Screeny: Soul Reaver: Bossowie Zephon i Melchiah oraz Raziel w porównaniu dwóch trybów graficznych:
ciekawe jak to wyjdzie i czy będzie grywalne.
Screeny: Soul Reaver: Spectral Vampire, zdobycie Reavera i boss Rahab (ok, tutaj daję XD)
Screeny: Soul Reaver: Ruined City, Soul Reaver 2: Moebius, walka z najemnikiem
Screeny: Soul Reaver 2: Dark Forge, twierdza Sarafan, pojedynek z Kainem
seria Legacy of Kain była martwa przez ponad 20 lat (żadnych wznowień, spin offów, sequeli, ani nawet oficjalnego merchu)
@Cohonez Nie do końca
@Shagwest zapomniałem o tym. Nigdy w to nie grałem
Ale chyba przez fakt anulowania / wyłączenia serwerów uznałem że to eksperyment, który się nie powiódł.
@Cohonez bez oryginalnej wersji PL to nie wiem czy jest sens kupować:
https://youtu.be/QbLycOLJsJQ?si=zhZvUWN3L1OfScN3
Tak poważniej to się zastanawiałem czy będziesz wspominać, bo widziałem trailer.
I w sumie remejk wygląda dokładnie tak jak się spodziewałem że by wyglądał ale fajnie, że przynajmniej można się przełączać na starą grafikę, bo nie zawsze to jest.
Ale co do większych zmian w grafice przy takich terminach to nie ma za bardzo na co liczyć. Chociaż jak przy Melachiahu to w sumie sam model wygląda w porządku, kolorystykę tylko skopali. Także nawet jak sami twórcy nie wyrobią to dosyć prosty mod może poprawić szatę graficzną bardziej pod gust.
@DiscoKhan tam na samym trailerze i w PlayStation blog widać elementy, które ewidentnie są placeholderem (Reaver w SR1) i / lub jeszcze nie są tam nałożone poprawne tekstury.
Generalnie jestem tutaj ostrożnym optymistą. I czekam na wydanie pudełkowe
Szukam też takowego dla tego remastera Tomb Raider (PC), ale nie ma
Ehh pożyczyłem koledzę tą grę i mi jej nigdy nie oddał. Michał Ty dziadu jak Cię kiedyś spotkam to Cię dojadę!
@Cohonez za Legacy od Kain, zawsze piorun. Ja od 15 lat mam w awatarze Kaina z Blood Omen 2.
@Neq ja mam jakiś mały soft spot do tej odsłony. Bo uważam, że mimo uznania jej za najgorszą w cyklu wcale nie jest zła pozycja, ale taka, gdzie były dobre pomysły, które nie zostały należycie zrealizowane. Tej grze jak mało której przydałby się gruntowny remake z poprawkami w scenariuszu. Bo idea inspirowanego steampunkiem dużego miasta z wampirami to jest coś co jak najbardziej bym przytulił. A tak zostaną fanowskie mody - podobno od niedawna można dzięki nim pograć również z usuniętym contentem.
@Cohonez dokładnie, nie jest to gra idealna, ale ma ten smaczek z gry Kainem. Ograłem go po serii Soul Reaver.
@Neq w ogóle to jestem ciekaw, co stanie się po premierze remastera SR1 i SR2. Aspyr ogłosiło, że w lutym przyszłego roku wyjdą zremasterowane wersje 4, 5 i 6 części Tomb Raider - zwłaszcza ta ostatnia będzie tu ciekawa, bo w momencie premiery była tak zabudowana że głowa mała. Więc jeśli ogarną Angel of Darkness, to o usprawniona wersję Blood Omen 2 możemy chyba być spokojni
@Cohonez Mogliby przerobić Blood Omen 2 na telefon. W sumie nie ma tam skomplikowanych mechanik. Z łatwością można by było grać.
Zaloguj się aby komentować