Komentarze (18)

maximilianan

@moll pytałaś o coś takiego

moll

@maximilianan dzięki! Poczytam

moll

@maximilianan w zasadzie to jest dokładnie to, o co mi chodziło

Koloalu

I na to jakiś sens, szybka wymiana i w drogę. Ponoć w Norwegii robi to furorę.

moll

@maximilianan tak! Tylko jak zwykle - ból odwłoka o standaryzację baterii. W sumie z ładowarkami do telefonów się udało, bo może z tym też by przeszło ustawą?

maximilianan

@moll może się uda, ale to trudne biorąc pod uwagę różnice w budowie aut. Dużo zależy od zawieszenia np

moll

@maximilianan to się zatenteguje? XD


A tak serio, fakt że to jest ograniczenie dla producenta, ale z drugiej strony o ile by to otworzyło rynek zbytu. Nawet gdyby zawieszenie klepali na jedno kopyto, to na całej reszcie dałoby radę się wyróżnić - estetyka, komfort, dodatkowe funkcje. Jednak jest w czym "przebierać" pod tym względem

maximilianan

@moll no problemem w tym, że przemysł automotive tak nie działa xd też bym chciał np identyczne lampy, żebym mógł wymienić tanio i łatwo ale no nie da się xd

Dodatkowo w kwestii baterii rozchodzi się o ich pojemność i gęstość energii, im większa tym więcej prądu w sobie ma.

Koloalu

W sumie miałem się doczepić wlasnie o argument że samochody będą takie same ale w sumie już są :D

Koncepcja jest fajna ale są minusy narazie te auta są drogie, najtańsze zaczyna się od 300 000 zł. Może jak stanie se popularniejsze to kto wie.

moll

@maximilianan ale mógłby ( ͡~ ͜ʖ ͡°)


Wiem że to skomplikowane, ale warto byłoby iśc w tym kierunku. Niech to faktycznie będzie chociaż w ten sposób bardziej "eko"

moll

@Koloalu no właśnie cały dowcip polega na tym, że i tak jest tyle innych norm i obostrzeń, że różnice się mocno zacierają. Czasami poza obudową i niuansami w mniej istotnych elementach w ogóle nie masz różnic

Koloalu

Moi rodzice od kilku lat posiadają auto elektryczne i bardzo sobie chwalą, obecnie wymienili na Hyundaia Kone (ok 500km zasięgu w mieście) i jest to fajne auto do miasta oraz male trasy. Wcześniej posiadali nissana leaf o zasięgu 150km, było to autko na dojazdy do pracy również bardzo udane ale upierdliwe pod względem zasięgu. Leaf poszedł w kolejne ręce i z tego co wiem właściciel jest z niego bardzo zadowolony.

Koloalu

Niestety ceny aut są zabójcze, ceny w Polsce zaczynają się od 300 000 zł :/

maximilianan

@Koloalu plus to Chińczyki

Koloalu

No obawy co do jakości oraz bezpieczeństwa są spore niestety. A wolał bym zdecydowanie coś Europejskiej produkcji. Poczytałem i był już taki samochód ale się nie przyjął renault chyba.

moderacja_sie_nie_myje

@Koloalu A najlepsze w tym wszystkim jest to, że koło dupy lata właścicielowi pojazdu sprawa akumulatorów, ich degeneracji itd. Może to jest sposób - sprzedawanie aut elektrycznych jako body a akumulatorami się powinni przejmować niezależni dostawcy? Odpada masa problemów w tym zwiększony pobór energii z sieci w godzinach szczytu.

Koloalu

Słuszne argumenty, do pełni szczęścia brakuje tylko w miarę tanich kosztów recyklingu takich baterii albo możliwość ich regeneracji.

Zaloguj się aby komentować