Miałem ściągać zawory do wymiany uszczelniaczy. Niestety przyrząd kupiony na allegro za prawie 200 zł okazał się mało uniwersalny i mam całą skrzynkę zbędnego żelastwa, którego nie mogę użyć. Opcjonalnie mogę zmodyfikować dwie stopy żeby dało się je przykręcić i zmienić wciskacz do sprężyn. Do przemyślenia.
Pożyczyłem wczoraj uniwersalny ściągacz do zaworów, ma on postać klucza nasadowego w rozmiarze 15 i rozklepanej przedłużki, którą poklepuje się młotkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dwa zawory rozebrane, mam wzory i pomiary uszczelniaczy.
Z takich odkryć, to takie same uszczelniacze wydechowe były stosowane w Morris Mini (tym klasycznym), ale nie są dostępne oryginały, więc można kupić zamienniki. Muszę jeszcze rozeznać się jak to wszystko stoi z wymiarami i będzie robione.
Ostatnie zdjęcie a'la Religa po operacji
Edytka: za cztery dni będzie rocznica zanabycia drogą kupna.
#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
Grubo. Gratuluję operacji.
Też coś dzisiaj grzebałem. Rozebrany cały dolot za IC, aż do kolektora, wyczyszczona przepustnica, sensor map i maf.
Też mam do zmiany te uszczelniacze, ale w życiu sam się tego nie podejmę
@kamyk1984 prosta robota, tylko przyrząd musi pasować
Tak patrzę na filmikach to filozofii nie ma. Tylko sprawne rączki i dobry sprzęt potrzebne. Jedno mnie tylko zastanawia. Trzeba wymontować wałki rozrządu. A później znowu je ustawiać? Ja mam 1.6 THP, tam odpowiednie kąty trzeba utrzymać.
@kamyk1984 ustawiasz rozrząd na znaki, jak bardzo chcesz to blokujesz, ściągasz wałki, robisz co trzeba, zakładasz wałki w tej samej pozycji i wsio
Nie wiem co to za silnik, a trochę tego namnożyli w ostatnich latach. Jak masz pasek rozrządu to sytuacja jest prosta, jak masz łańcuch to już nieco gorzej, bo musisz później uszczelnienie założyć, a jak pokrywa duża to roboty więcej.
To jest wymysł PSA i BMW. Jest łańcuch rozrządu. Zmieniany tydzień temu razem z pokrywą zaworów. Znaków rozrządu brak
@kamyk1984 to jeszcze możesz zrobić tak, że wykręcasz świece, wkładasz w otwór pierwszego cylindra coś długiego i co na pewno nie wpadnie lub się nie złamie, kręcisz wałem żeby osiągnąć GMP i masz ustawiony rozrząd na "0"
Zaloguj się aby komentować