Właściciel Tesli X, przechwala się "zimowymi" zasięgami swojego elektrycznego samochodu :)
Twitter#tesla #samochodyelektryczne
No to jest reakcja chemiczna, która spowalnia przy -17 stopni to nawet 60% mniej mocy wyjściowej. Gdzie stojąc tracisz tą energię. Nie wiem jak przekonali świat, że to to jest rozwiązanie bardziej ECO. Gdzie średnio potrzeba ok. 8-10 lat by zniwelować koszt CO2 potrzebny do produkcji baterii w takim samochodzie. Gdzie po tym czasie właściwie musisz wymienić baterię.
@SNCF nie mogli sobie zaplanować postoju na trasie, żeby auto doładować? ale wtedy pewnie by nie powstało viralowe nagranie, które krąży po internecie i 'masakruje pro-klimatyczne lewactwo'
dorzucam mapę z ładowarkami na trasie Warszawa-Kraków
@General_Kenobi nieno zjebisty sprzęt za 600 tys zł nawet 400km bez marnowania godziny i płacenia 2-3zł/1kWh nie przejedzie....ty czytasz co piszesz?
"masakruje pro-klimatyczne lewactwo'"
@General_Kenobi Ci kretyni sami się masakrują, wystarczy pozwolić im się wypowiedzieć.
@SNCF jest dużo innych samochodów za 600k, które nie są uniwersalne. Auta elektryczne nie są uniwersalne i prawdopodobnie nigdy nie będą. Skoro ktoś zdecydował się na zakup elektryka za takie pieniądze to powinien zakup przemyśleć i dobrać samochód pod swoje potrzeby.
Za 600k można spokojnie kupić dwa samochody (w tym np. model 3 i jakiegoś vana na wypady) i mieć uniwersalny zestaw. Tutaj ktoś wybrał chęć polansowania się w modelu X, a potem wylewa swoje żale w internecie, bo 'synek namówił na zakup Tesli bo jest szybka'
na biednego nie trafiło
@General_Kenobi Nie. Samochody elektryczne są od początku swojego istnienia reklamowane i wciskane jako zamienniki samochodów spalinowych. Jako główny dowód masz plany w USA, UE czy innych krajach rozwiniętych, przejścia z samochodów spalinowych na elektryki.
A zakup i utrzymywanie dwóch samochodów (spalinowy i elektryczny), bo ten drógi za ponad pół bańki nie spełnia postawionych mu zadań jest absurdem.
Gdzie statystyczny Janusz ma go zaparkować? 2 samochody to 2x więcej zanieczyszczeń (zarówno tych podczas jazdy - prąd mamy z węgla, jak i tych podczas produkcji). 2x więcej trzeba wydać na ubezpieczenia, 2x częściej jeździć do mechanika/przeglądy.
Dzisiaj samochody elektryczne to zabawki dla nielicznych i dopóki nie rozwiążą 3 problemów:
metody produkcji akumulatorów (a przez to i ceny)
zasięgu
szybkości łądowania
To zostaną w sferze zabawek, co widać po ich ilości na ulicach polskich miast.
PS: Dodatkowo za kilka lat może się okazać, że jedynym producentem aut będą Chiny, bo jako jedyne będą miały auta w miare tanie i dostępne dla większości ludzkości przez ograniczenia dostarczania surowców do ich produkcji dla reszty świata.
@General_Kenobi dobra zarzutka, prawie sie złapałem:D
@tyle_slow :)
@Feniks_rf plany może i są, ale realia są inne, jest kilka ofert leasingu samochodów elektrycznych, w ramach których możesz wypożyczyć sobie raz w roku duży spalinowy samochód bez dodatkowych opłat, aby pojechać sobie bez problemu na urlop
a moje komentarze odnoszą się do opublikowanego filmu, a nie ogółu - jeśli kogoś stać na zakup samochodu na 500-600k to stać go na utrzymanie drugiego auta, a statystyczny Janusz to na oczy nie widział modelu X, a co dopiero o jego kupnie mowa
wiem jakie są realia rynku i odnosiłem się jedynie do publikowanego filmu
@General_Kenobi Serio? 295km podróż i rozplanować ładowanie auta, bo w 100% naładowane nie da rady? Jakbym wyjechał z pełnym aku to bym spodziewał się, że w Krakowie podładuję
@SNCF Uwielbiam takich "oświeconych ekspertów". Na złość mamie nie założę czapki i odmrożę sobie uszy.
Mam kilka wątpliwości:
dlaczego ekran pokazuje prognozowany zasięg od około 75% a nie od 100%? Skala u dołu pokazuje przejechane zaledwie 40km i już bateria zjechała do 56%?
dlaczego nie podładują na trasie tych kilku brakujących procent w czasie szybkiej kawki i wizyty w WC? Mogliby nawet kilkanaście procent, a wtedy jechaliby w komforcie.
jaką baterię ma ta Tesla? Ekspertem nie jestem, ale było chyba kilka różnych pojemności do wyboru. Jeśli małą, to może lepiej byłby pomyśleć i pojechać spalinowym? No tak, ale wtedy jak zrobić bekę z elektryków?
@ivaldir najmniej ma 75kWh, kolega w nowej 3 ma "spalanie 14-30kWh/100km w zależności od ekonomiczności jazdy i włączonego ogrzewania, X jest większy + widać, że nie jest to najnowszy model bo ma starą deskę rozdzielczą więc wcale bym się nie zdziwił, że trasa Warszawa-Kraków to max jaki przy takich warunkach brzegowych można zrobić
co nie zmienia faktu, że ~20-30 minutowy postój w Radomiu zapewnia im ponowne 100% zasięgu
@100mph 20-30 minut? Tak szybko ładują się te elektryki?
Warszawa - Radom to okolo 100km, w Radomiu jest supercharger 160kW, mozna zalozyc ze z Warszawy do Radomia auto zuzyje 30kW, przy max pradzie ladowania 30kW naladuje sie w 12 minut ale to tak nie wyglada w rzeczywistosci bo ladowarka zwalnia im bardziej dobija sie do 100% pojemnosci wiec po prostu uwzglednilem, ze koncowka bedzie duzo wolniej ladowana ;)
Gdyby bylo wiecej ladowarek to tak wlasnie mozna byloby robic - duzym pradem ladowac w trasie baterie do 70-80% pojemnosci. 40kWh = 150-250km przy 160kW ladowarce w 15 minut.
@100mph zakładasz też że ładowarka będzie wolna bez kolejki. 2 auta przed tobą i masz 3h postój
@ciksters nikt przy superchargerze nie stoi godzine bo to nie ma sensu ;)
@100mph nieźle, myślałem że to dłużej trwa. Nadal dość wolno, ale 30 minut to nie dwie godziny.
@tyle_slow autobusy miejskie pantografu koło 30 minut potrzebują, cholerstwo się szybciej ładuje niż telefon komórkowy, pojemność pewnie ponad 5 razy większa. Ale raz na jakiś czas trzeba go ładować normalnie z kabla, żeby baterie się poukładały, 2 tygodnie samego pantografu i zaczynają wariować
@SNCF Dlaczego "zimowymi" jest w cudzysłowie? Czy nie są to tak naprawdę zimowe osiągi? To chyba "przechwala się" powinno być w cudzysłowie, bo właściciel się tak naprawdę nie przechwala. Dlaczego "zima" jest w cudzysłowie? Ten filmik nie został nakręcony zimą? Widzę, że został wrzucony przedwczoraj, to chyba mamy teraz zimę, a nie "zimę", nie?
@Anteczek bo dopiero od wczoraj jest prawdziwa zima i -10 do -20 w Polsce
a jak przywali -30 to to gowno nawet klamek nie wysunie
@Anteczek synek prawdziwa zima to była kiedyś.
@SNCF jakie są wymagania prawne dla prawdziwej zimy? Czy są z nami w tym pokoju?
Nic bardzo odkrywczego, ale w sumie filmiki tego typu propagują wiedzę, że samochody elektryczne to urządzenia wyspecjalizowane do jazdy miejskiej - "wokół komina" jak to autor nagrania określił. Uniwersalnością przegrywają ze spalinowymi, ale za to oferują lepsze przyspieszenie i mniejsze zanieczyszczenie powietrza. Mogą też zaoferować niższe koszta eksploatacji jeśli połączymy je z fotowoltaiką rozliczaną na starych zasadach - choć to akurat trochę naciągane.
Ja wam powiem że to biedota z autem w leasingu. Kto ma kasę ma drugie auto spalinowe na trasy.
@Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw bardzo ekologicznie
@tyle_slow tylko ile osób bierze Tesle/eketryki z uwagi na ekologię? Tak po prostu głośno myślę, ale nie zdziwiłbym się, gdyby ten aspekt nie był aż tak ważny dla ludzi
@BoJaProszePaniMamTuPrimaSorta wydaje mi się, że większość?
@tyle_slow a ja bym powiedział, że masa ludzi na to gdzieś, bo liczy się wygląd czy lans
@tyle_slow kogo obchodzi ekologia jak go stać na samochód za 600 000zł to emituje tyle CO2 do dwudziestu biedaków.
@tyle_slow jebać ekologie, liczą się tylko przywileje, buspasy i darmowe parkowanie. IMO idealny samochód do jeżdżenia do roboty i warzywniaka za rogiem.
To co on nie wiedział co za auto kupuje?
Zaloguj się aby komentować