Wiecie co mnie najbardziej wnerwia w #helpdesk wszelakiego rodzaju? Sam poniekąd świadczę podobne usługi więc wiem co mówię. Zauważyłem, że są serwisanci którzy są w stanie odpisać tylko na jedno pytanie na raz. Nie ważne czy zadasz parę pytań w punktach, czy w jakiejś innej dogonej odbiorcy formie. Są takie typy które odpowiedzą tylko na jedno zadane pytanie resztę po prostu ignorując. I to nie ważne czy pytania się ze sobą łączą czy są bez związku - zawsze otrzymasz odpowiedź tylko na jedno (w dużej części pierwsza odpowiedź jest oczywiście nie na temat albo bez sensu). Moja rada dla takich przypadków, jedź ostro od razu jak po burych sukach domagając się odpowiedzi na wszystkie pytania bo to co robią jest objawem braku szacunku i tego że się łajno od nich dowiesz ...
Nie zapraszam do dyskusji bo jestem zmęczony tym tematem i jedyne czego pragnę to klątwy wiecznego zatwardzenia która się słusznie należy tym chamom złamanym.
#gownowpis
6b087a71-06c0-42f7-8425-99e89cf2f1c8
koszotorobur

@tmg - ale to nie jest problem helpdesku - poważni ludzi w poważnych korporacjach często też tak odpowiadają - ja ich sobie identyfikuję i jak mam się z nimi komunikować to zamiast się denerwować dostosowuję komunikację do takiego delikwenta (stoicyzm w praktyce).

emdet

@tmg to nie jest problem helpdesku, tylko wszystkich wysyłanych maili xD

Polecam pisać pytania zawsze w punktach, prościej się wtedy dopominać o odpowiedzi na wszystkie.

koszotorobur

@emdet - na niektórych nawet wypunktowywanie nie pomaga - ale jak są responsywni to chociaż odpowiadają na jedno pytanie na jeden email - nie jest to może praktyczne - a na pewno jest frustrujące - ale jak komunikacja płynie to można się z takimi dogadać

Half_NEET_Half_Amazing

@tmg

panie

nie denerwuj pan, dobre?

cweliat

@tmg to jest rowniez problem ustalania czegos z zona przez messengera

Paciu06

Helpdesk często pracuje na ticketach i pewnie ich wkurwia jak ktoś wrzuci parę różnych tematów do jednego tematu. Osobiście w helpdesku nie pracuje ale jestem adminem dla kilku aplikacji. Wiem, że ludzie potrafią chcieć podłączenia myszki i reinstalacji systemu w jednym mailu. Wtedy tylko takiego delikwenta jak burą sukę.

Pouek

@Paciu06 tak to działa. Agregowanie kilku zapytań w jednym tickecie utrudnia pracę i rozliczalność z wykonanych zadań.

tmg

@Pouek @Paciu06 ok, to niech to napiszą że na każde pytanie musi być nowy ticket i tyle. A nie udają że było tylko jedno.

Pouek

@tmg z praktyki, to musi już być złośliwość pracownika wsparcia, wynikająca z ignorowania próśb o wysyłanie jednego problemu w jednym tickecie, pracowałem w tym to wiem ;). Powtarzasz to użytkownikom do porzygu a oni dalej mają Cię w dupie, więc postępujesz j/w.

Greyman

@tmg ze smutkiem zauważam, że dokładnie ten sam problem jest też w drugą stronę. Co któryś użytkownik zgłaszający problem przy próbie ustalenia szczegółów nabiera wody w usta.

-Email mi nie działa.

-A co dokładnie się dzieje? Co próbuje Pan zrobić? Jest jakiś komunikat?

-No mówię że email mi nie działa!

-...

I takie smaczki trafiają na 3 linię wsparcia, bo ludzie z 1 i 2 (czyli mitycznego helpdesku) nie mają czasu/siły/ochoty się z takim użerać, tylko rzucają dalej.

tmg

@Greyman tak, też znam ten typ który uważa że to rolą helpdesku jest wiedzieć o co mu chodzi i że on to tylko zgłosił i resztę ma w d...

Zaloguj się aby komentować