https://businessinsider.com.pl/technologie/motoryzacja/pierwszy-egzemplarz-tesla-cybertruck-zarejestrowany-w-polsce/r1wk4t5
#tesla #cybertruck #teslacybertruck #samochody #samochodyelektryczne #motoryzacja #carspotting #takbylo #takbyloniezmyslam
@bartlomiej_rakowski
0% substance
30% design
70% marketing
Dokładnie to myślę o Cybertrucku
@GordonLameman * o Musku aka Stevie Jobsie motoryzacji.
@bartlomiej_rakowski zrobiłeś później oczu kąpiel? Ja bym zrobił jakbym zobaczył to gówno :D
@cebulaZrosolu Ooo właśnie! Zrobiłem, zrobiłem topiąc wzrok w prawilnym Seicento, a nie jakiś elektrycznych zabawkach dla bogoli, nie żebym się zachłysnął tą Teslą - bo nie. Bardziej sama szansa na spotkanie tego pojazdu na drodze publicznej mnie zaskoczyła.
@bartlomiej_rakowski no i to rozumiem, miałem kiedyś Seicento to wiem :D
@cebulaZrosolu Ja też miałem, na zawsze w mym serduszku <3
@bartlomiej_rakowski kiedyś prawie i tak by było, bo mi lewarek wpadł do środka, dobrze, że nie byłem akurat pod autem :D
@cebulaZrosolu xD ja byłem pod swoim, zmieniałem linkę hamulca ręcznego, ale lewarowałem za wachacze właśnie dlatego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bartlomiej_rakowski
Rejestracja udała się dzięki wprowadzeniu szeregu modyfikacji
@m-q w sumie to coś więcej trzeba robić niż wymienić lampy przód na asymetryczne i kierunkowskazy na żółte? Kiedyś chyba światło przeciwmgielne tył trzeba było zakładać bo te z USA nie miały nie?
@m-q Światła - ok, da się (choć nie zawsze). Ciekawi mnie jak zmodyfikowali nadwozie.
@cebulaZrosolu tu raczej nie może chodzić tylko o lampy, bo jaki to byłby problem dla producenta. Zawsze mi się wydawało że to kwestia ostrych krawędzi albo elementów wystających za obrys, ale tego raczej nie zmodyfikowano. Więc w sumie to nie wiem
@m-q Tak, przeczytałem artykuł i ten i inne… ale jako osoba próbująca przerejestrować normalnie auto zza granicy przez miesiąc z powodów tak głupich jak widzimisię urzędnika to uważam, ze trzeba mieć wtyki lub dać komu trzeba żeby bez probiemu tego dokonać, a co dopiero z takim samochodem.
Tam jescze były problemy np. ze w takiej Tesli nie ma widoczności na tył i robili ja bez lusterka wstecznego (bo jest wirtualne na tablecie z kamerą z tylu), ale rząd federalny US wymagał montaż fizycznego lusterka - kit z tym, że gowno w nim widać. A użytkownicy i tak zdejmują te lusterko xD Ale musi być prawnie na wyposażeniu… prawo nie nadąża za postępem technologicznym.
@Nemrod a dlaczego mieli modyfikować nadwozie?
@cebulaZrosolu już kolega wyżej napisał
@Nemrod czyli najwidoczniej są za mało ostre i się dało :D
No i fajnie
Szkoda,ze nie ma wersji z lpg
@bartlomiej_rakowski A pomyśl, jak ktoś to będzie chciał kiedyś sprzedać. Będzie jak z tym ogłoszeniem o Multipli:
@Pan_Buk XD
@bartlomiej_rakowski moja reakcja na CT:
@bartlomiej_rakowski aż chciałoby się zobaczyć co oni tam zmienili. Przecież na SKP to sie do byle gówna doczepią, a tutaj ostrych krawędzi nabite jak na jakiejś furze z szybcy i szybsi tokjo edyszyn... Tam ostry wałek poszedł. Później zdziwienie, że ludzie "szarzy" w dupie mają jakieś prawa, skoro widzą jak się nagina dla jednostek:/
@LaMo.zord O to to! Dokładnie w punkt.
@LaMo.zord
A jednak ostatecznie pierwszy egzemplarz Tesli Cybertruck został oficjalnie zarejestrowany w Polsce i porusza się po krajowych drogach z tablicami rejestracyjnymi ze Śląska. W podcaście TechLove wyjaśniono, że udało się to m.in. dlatego, że pojazd został kupiony jako używany za granicą. We wspomnianym podcaście, który prowadzi Nobert Cała — który sam o sobie pisze "Główny Geek, New Tech Consultant for Retail, właściciel muzeum iPodów, dziennikarz tech. i podcaster" — opisano cały proces modyfikacji pojazdu, aby mógł poruszać się po polskich drogach.
@DEAFCON_ONE dzięki. Obczaję później. Chociaż jak by ktoś Tldw zrobił z przeróbek to spoko:)))
@LaMo.zord Przesłuchałem, TLDR + mój komentarz:
- bez ingerencji w konstrukcję i oprogramowanie samochodu*
- tylne oświetlenie, rozdzielenie świateł zintegrowanych, tj. świateł stopu zespolonych z kierunkowskazami i zmiana barwy kierunków na pomarańczowe
- dołożenie światła przeciwmgielnego tylnego (jest taka opcja w konfiguracji nowego pojazdu, dla tego egzemplarza nie była wybrana, nie było także fabrycznej wiązki)
- przednie światła do jazdy drogowe / mijania zostały normalne tj. symetryczne (hehe wg. diagnosty nie było takiej potrzeby) ponieważ samochód jest "mocno skomputeryzowany" i wszystkie sygnały są cyfrowe i nie ma analogowych odpowiedników bo wszytko po szynie CAN - jak dla mnie bez sensu argument, można to było zrobić np. rozebranie reflektora i dołożenie czegoś (blaszka / soczewka) co mogło by odciąć oślepiający snop światła, mówią że by zachować fabryczność pojazdu czekają na specyfikację europejską i zrobią przekładkę reflektorów plugin (bo konwersja reflektorów - o ile można tak nazwać te światła w Cyberteuck są bardzo nietypowe, jest niemożliwa)… jak tyle mamy firm trudniących się modyfikacją lamp np. z powodu specyfikacji LHD/RHD i jak dla mnie kolejny argument z dupy xD ogólnie wg nich konwersja świateł najgorsza, btw. auto ma 48V instalację
- wgranie map europejskich (z dostępnych w Europie modeli), odblokowanie częstotliwości sieci komórkowej na pasma europejskie, włączenie obsługi LTE
- zmiana portu ładowania (na razie na przejściówce ładują) z amerykańskiego typu na europejski CCS2, który jest większy i problem jest z jego umiejscowieniem w karoserii - konieczne cięcie blachy lub zainstalowanie go w innym miejscu
- z ostrymi krawędziami karoserii nie zrobili nic (co do wymogów bezpieczeństwa dla pieszych) - pomimo braku testów bezpieczeństwa i homologacji na rynek UE
- ponieważ rejestracja nowego auta wymagałaby homologacji producenta na danym rynku, a że było to auto używane i przerejestrowane z innego kraju Europy to się udało je zarejestrować - są firmy co się tym zajmują… machloje jak z żarówkami led, retrofity itp. gdzie pomimo dopuszczenia i homologacji w poszczególnych krajach wspólnoty to w innych krajach UE ich nie akceptują - ale jeśli auto jest fabrycznie na LEDach to OK i inne tego typu xD
*ogólnie chłop co robił to chyba skłamał na wstępie (tj. nie przyznaje się do ingerencji w oprogramowanie), tzn. mówi wszytko się da zrobić, ale zastrzegał że nie zrobił i mówi, że można to zrobić, ale w granicach jak producent przyzwala - chodzi o to, że Tesla widzi, że użytkownik grzebał i ingerował i mogą być wyłączane niektóre funkcje zdalnie przez Tesle (auto traci funkcje) xddd
A i jest firma w Europie co sprowadzi dla klienta Cyberteucka i właśnie dokona formalności związanych z zarejestrowaniem na tę firmę - spółkę, by móc później przerejestrować (kręcenie lodów na hajpie Ilona xD)
@bartlomiej_rakowski posłucham wieczorem. Jeśli jest tak jak piszesz to faktycznie "straszne przeciwności losu"
Instalacja 48v, światła. To jest taki banał że brak słów.
Mnie najbardziej "bolą" te ostre krawędzie, nie o takie pierdoły były problemy. Tutaj przysłowiowe 100 zł na oczy i nara:/
Ojj wał okrutny, ale kto bogatemu zabroni:/
Jeszcze ten brak homologacji to już parodia po całości. Ja to nie mogę głupiej przyczepki sam zarejestrować.... No chu...
@DEAFCON_ONE to są jakieś nieśmieszne żarty. Oni tak właściwie nie zrobili nic przy ttm aucie... Jaki diagnosta to podbił (tekst o światłach to dramat) to nie mam pojęcia, podejrzewam że jakiś napalony pogodzony ze stratą uprawnień.
Aż chce się go poszukać i najzwyczajniej w świecie "nabić". "
Auto ma dużo elektroniki i systemów bezpieczeństwa ". No spaniały żarcik. Jak powszechnie wszyscy wiemy systemy te są nieomylne (nie twierdzę że nie działają wogóle).
Rozumiem sprowadzanie jakichś ciekawych/egzotycznych aut czy też zabytków i tam jakieś ustępstwa, ale auto do codziennego ruchu drogowego powinno spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa.
Czekam na ruchu innych ludzi jak się ścieżka przetrze, dopiero będą ulepy na drogach jeździć:)))
Wołam ekstra @bartlomiej_rakowski
Potwierdzam, patolnia fest.
@LaMo.zord Ooo wlasnie! Dokładnie, to jest jedno wielkie iksde i dobry żart xD Ale pezynajmniej ten diagnosta w CV może się pochwalić, że jako pierwszy i jak dotąd jedyny diagnosta w p0lsce przyklepał pozytywny wynik badania technicznego Cyberteucka xD Chłop to pewnie teraz legenda w środowisku OSKP i SKP ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jest rzeczywiście wielka, zdjęcia nie oddają rozmiaru. Ogromny skurczybyk.
Czy brzydka - może i brzydka, na pewno polaryzująca. Coś jak GWagon tylko dużo dużo bardziej.
Osobiscie jestem chyba w mniejszości i uważam że ma coś w sobie. Sam bym nie kupił na dzień dzisiejszy, za dużo atencji na drodze, ale gdy się stanie bardziej powszechna to czemu nie.
@bartlomiej_rakowski Kryminał za dopuszczenie tej niedorobionej gilotyny do ruchu.
@Wiertaliot Ooo właśnie!
Mam nadzieję, że koń zwalony XD
@hist4min4 Nie i raczej nie będzie.
@bartlomiej_rakowski
trzeba mieć wtyki w wydziale komunikacji by takie coś zrobić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dopuszczenie jednostkowe, kat c prawo jazdy, rejestrujesz jako pojazd specjakny camper, wtedy nje musisz mieć tachografu ani limitera prędkości.
Może jest trochę zabawy, ale da się to ogarnąć legalnie i bez znajomości.
@Felonious_Gru dokładnie na tej samej zasadzie jeżdżą pancerne wozy kołowe po ulicach na żółtych blachach...
@LaMo.zord żółte blachy jeszcze łatwiej zrobić, wystarczy że jesteś bogaty na tyle, że możesz sobie kupić bodajże 4 auta.
Gdybym kupił zafire a, b, c i zafire life (ha tfu) to bym mógł całą rodzinkę zarejestrować na żółtych bo to kolejkcja
@Felonious_Gru no i prędzej to właśnie ogarniesz niż dopuszczenie jednostkowe. Nawet łatwiej kolekcję da się zrobić;)
Ciekawi mnie tylko czy od razu po zakupie zakonserwował jakoś wóz przed rudą, która z tego co wiem pojawia się już po wyjeździe z fabryki. W tej kwestii to japończyki w porównaniu do cybertrucka nie mają się czego wstydzić.
Zaloguj się aby komentować