W październiku 1981 roku rozpoczęły się dostawy nowych autobusów Ikarus (krótkich i przegubowych), które zdominowały komunikację autobusową w Poznaniu.
Przez wiele lat eksploatacji Ikarusów, dały się poznać jako niezawodne autobusy. Zarówno kierowcy jak i pasażerowie bardzo chwalili sobie te pojazdy.
Od 1 do 19 października 1990 roku MPK Poznań otrzymalo ostatnie 19 sztuk nowych przegubowców, z których 18 trafiło na zajezdnie Kacza (1167-1184), a jeden na zajezdnię Forteczna (1789).
Przez wiele lat eksploatacji Ikarusów, dały się poznać jako niezawodne autobusy.
Od 1 do 19 października 1990 roku MPK Poznań otrzymalo ostatnie 19 sztuk nowych przegubowców, z których 18 trafiło na zajezdnie Kacza (1167-1184), a jeden na zajezdnię Forteczna (1789).
To był kiedyś skok jakościowy, pamiętam jak kolega zażartował że jak już być przejechanym to przez ikarusa (taki ówczesny fejm by był). Osobiście zawszcze stałem w przegubie chociaż chodziły legendy że gdzieś tam się urwał i zmasakrował pasażerów. No i wiało w nim zimno bo słabo był uszczelniony a przegub często sparciały.
Zaloguj się aby komentować