W ostatnim czasie mówią o przyszłości jako elektromobilności xD LPG jest przyszłością!
Według danych podawanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) w drugim kwartale 2021 roku liczba nowych rejestracji aut zasilanych paliwami alternatywnymi (z pominięciem samochodów hybrydowych, typu plug-in oraz elektrycznych) wzrosła w Europie o 134,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Większość z nich to pojazdy zasilane LPG. Jeśli chodzi o liczbę fabrycznie nowych samochodów z instalacją gazową, to w 2021 roku w Europie sprzedano 190 131 ich sztuk, czyli o 44,4% więcej w stosunku do wyniku z 2020 roku. Polski rynek wchłonął 13 549 tego typu aut (wzrost o 45% względem 2020 roku). Jak widać, rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi wcale nie oznacza kurczenia się segmentu pojazdów zasilanych LPG.
Choć LPG jest bardziej ekologiczny niż benzyna i olej napędowy, stanowi odpad przy produkcji paliw silnikowych, więc jego pozyskiwanie wiąże się z pewnym obciążeniem dla środowiska. Trudno przewidzieć, jakie regulacje wprowadzi w najbliższych latach Unia Europejska, która chce, aby za kilkanaście lat wszystkie pojazdy poruszające się po drogach były zeroemisyjne. Samochody na GAZ mogą stać się jednak bardziej przyjazne dla otoczenia dzięki wykorzystaniu bio LPG**. Wytwarzany jest on z dwóch typów surowców: odpadów i osadów oraz olejów roślinnych. Wraz z rozwojem procesów produkcji może stać się paliwem w 100% odnawialnym**. Nie jest więc wykluczone, że LPG w wersji bio stanie się jednym z filarów transformacji energetycznej.
https://autogaz.com.pl/wpis-blog/czy-lpg-to-paliwo-przyszlosci/
Według danych podawanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) w drugim kwartale 2021 roku liczba nowych rejestracji aut zasilanych paliwami alternatywnymi (z pominięciem samochodów hybrydowych, typu plug-in oraz elektrycznych) wzrosła w Europie o 134,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Większość z nich to pojazdy zasilane LPG. Jeśli chodzi o liczbę fabrycznie nowych samochodów z instalacją gazową, to w 2021 roku w Europie sprzedano 190 131 ich sztuk, czyli o 44,4% więcej w stosunku do wyniku z 2020 roku. Polski rynek wchłonął 13 549 tego typu aut (wzrost o 45% względem 2020 roku). Jak widać, rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi wcale nie oznacza kurczenia się segmentu pojazdów zasilanych LPG.
Choć LPG jest bardziej ekologiczny niż benzyna i olej napędowy, stanowi odpad przy produkcji paliw silnikowych, więc jego pozyskiwanie wiąże się z pewnym obciążeniem dla środowiska. Trudno przewidzieć, jakie regulacje wprowadzi w najbliższych latach Unia Europejska, która chce, aby za kilkanaście lat wszystkie pojazdy poruszające się po drogach były zeroemisyjne. Samochody na GAZ mogą stać się jednak bardziej przyjazne dla otoczenia dzięki wykorzystaniu bio LPG**. Wytwarzany jest on z dwóch typów surowców: odpadów i osadów oraz olejów roślinnych. Wraz z rozwojem procesów produkcji może stać się paliwem w 100% odnawialnym**. Nie jest więc wykluczone, że LPG w wersji bio stanie się jednym z filarów transformacji energetycznej.
https://autogaz.com.pl/wpis-blog/czy-lpg-to-paliwo-przyszlosci/
Od 12 lat jeżdżę tylko samochodami z lpgt+. Miałem z 6 samochodów i w żadnym nie było z tym problemu. Jedyny dodatkowy koszt to 100-150zl rocznie na serwis i chyba 70zl więcej na przeglądzie.
Zaloguj się aby komentować