W nocy wystawiłem zasłużonego negatywa na allegro (braki w zamówieniu oraz zły model i kolor tego co było w paczce) od rana 3 telefony, 1 sms i prośba na allegro abym wycofał ocenę. W czasie dyskusji na allegro ani razu nie przeprosili za zaistniałą sytuację a ton odpowiedzi w dyskusji zlewczy. Patrząc po innych negatywach zdarza im się wystawić coś czego nie mają albo przysyłają coś innego więc negatyw zasłużony.

#allegro
radidadi

Miałem wczoraj taka samą sytuację, zamówiłem coś na allegro a dostałem paczkę z Amazon - sprzedają to samo z 100% marżą:D zrobiłem zwrot i zamówiłem na Amazon ale później msc czekania żeby oddali fundusze (dopiero dyskusja zadziałała). Pół h po negatywnej opinii telefon - panie jesteśmy tylko ludźmi, jakoś się dogadamy xD

JaktologinniepoprawnyWTF

@radidadi U mnie to "czynnik ludzki" zawinił.

radidadi

Jakbym chciał to bym nawet zwrotu nie musiał robić bo w systemie allegro wisiało wciąż że jest nie wysłana paczka, finalnie dostałem propozycję vouchera na 50 do allegro ale podziękowałem i poleciłem zmienić praktyki ;)

Acrivec

@JaktologinniepoprawnyWTF A mają w ogóle prawo do Ciebie dzwonić?

Acrivec

@JaktologinniepoprawnyWTF no to rozkład jazdy znany

Kanciak

@Acrivec to jest jakieś prawo, które reguluje kto do kogo może dzwonić?

JaktologinniepoprawnyWTF

@Kanciak Chyba można dzwonić w sprawie zamówienia, ale gdy doszło do odstąpienia ponad miesiąc temu i te wszystkie prawne zależności się skończyły to chyba nie można bo numer i dane zostały udostępnione w celu realizacji zamówienia a nie żeby sobie dzwonić tak o.

rafal155

@JaktologinniepoprawnyWTF A na podstawie czego Ty tak piszesz? Regulaminu allegro czy jakichś ustaw?

rafal155

@JaktologinniepoprawnyWTF Aha, no to świetne źródło

JaktologinniepoprawnyWTF

@rafal155 Udostępniłeś dane w celu realizacji zamówienia. Jeśli ten proces się zakończył to chyba logiczne, że nie powinno się tych danych wykorzystywać do czegoś innego. Na negatywa mogą się wypowiedzieć i złożyć prośbę o usunięcie narzędziem udostępnionym na allegro, co zrobili dopiero po 3 telefonach i sms.

rafal155

@JaktologinniepoprawnyWTF 

Jeśli ten proces się zakończył to chyba logiczne,


Takie rzeczy są opisywane we wszelakich regulaminach, ustawach, przepisach - one są wykładnia tego, czy tak można robić, czy nie.


Jeżeli chcesz sugerować, że ktoś nie miał do tego prawa, to poprzyj to konkretem

Naiken

@rafal155 no już nie broń tak tego sprzedawcy Janusza

Acrivec

@rafal155 RODO. Dane zostały podane w konkretnym celu, a ich przetwarzanie w innych celach jest nielegalne.

Ty jako prywatna osoba sobie możesz dzwonić do kogo chcesz. Firma nie może, musi mieć na to zgodę.

rafal155

@Acrivec 

RODO


Rodo, rodo, ale co konkretnie? Bo chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak głęboki jest to temat i wcale nie taki oczywisty.


Do tego mówimy o allegro, które dokłada kolejną warstwę przez swoje regulaminy, bo Ty udostępniasz numer allegro, które to dalej udostępnia numer sprzedawcy, więc tym bardziej sprawa nie jest tak prosta do oceny.


A ja założę się o wirtualne piwo, że względem przekazywania danych osobowych nie będzie tu żadnego problemu, bo do transakcji między OPem, a sprzedawcą doszło, formularze allegro faktycznie obsłużyły ten kontakt, a sprzedawca ma pełne prawo do zadzwonienia w sprawie tego negatywa.


Co innego jeżeli te telefony zamienią się w nękanie, ale to subiektywne odczucie OPa, którego tutaj nie zweryfikujemy ani nie ocenimy.

JaktologinniepoprawnyWTF

@rafal155 "a sprzedawca ma pełne prawo do zadzwonienia w sprawie tego negatywa"


na jakiej podstawie?


Od kontaktu jest Centrum Wiadomości na Allegro. Wystarczy wpisać nick odbiorcy i można sprawę wyjaśnić. Można wysłać prośbę o wycofanie oceny co ostatecznie zrobili. Jakoś nie przyszło im do głowy zadzwonić czy napisać gdy okazało się, że nie mają jednej z zamówionych rzeczy tylko wysłali paczkę bez poinformowania o tym.

rafal155

@JaktologinniepoprawnyWTF Człowieku, przestań brnąć w zaparte. Jak doszło do transakcji i sprzedawca dostał numer telefonu kupującego, to z niego skorzystał. Szczególnie, że oba konta na allegro są ze sobą połączone historią transakcji i komentarzem (negatywem), więc sprzedaż nie zamyka tej "relacji".


To Ty sugerujesz jakieś dziwne prawa (a właściwie ich brak), ale opierasz się jedynie na swoim chłopskim rozumie. Pokaż więc jakiś konkretny zapis regulaminu allegro albo innego paragrafu, który tego zabrania. Ewentualnie taki zapis, który wprost definiuje co z tym numerem można zrobić - ale konkretnie, a nie bo Tobie się coś wydaje.

Naiken

@rafal155 zachowujesz się jakbyś srał do paczkomatów, bo przecież "hehe regulamin tego nie zabrania hehe". Nie wszystko musisz mieć zapisane w regulaminach, czasami wystarczy tylko posiadać rozum i godność człowieka. Jak widać Janusz od OPa tego nie posiada

rafal155

@Naiken Tam było wprost powiedziane, ze sprzedawca nie ma prawa wykonać takiej rozmowy. A ja to podważam i pytam na jakiej podstawie, bo powodów do takich telefonów jest co najmniej kilka, które są obiektywne i nie musza być nękaniem.


Na razie poza chłopskim rozumem nie padł żaden konkret, wiec nie rżnij glupa z tymi porównaniami so paczkomatów.

JaktologinniepoprawnyWTF

@ rafal155   Z Twojej strony jakoś nie widać wrzutek potwierdzających, że można użyć numeru telefonu do celu innego niż realizacja zamówienia. Jak widać poniżej nie można. Jest to przetwarzanie danych na które nie udzielono zgody bo transakcja została zakończona oraz nie łapie się na żaden z kolejnych punktów.

Dane osobowe Kupujących (login w portalu Allegro.pl, imię i nazwisko; adres dostawy: ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby, jeżeli jest inny niż adres dostawy, nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej) mogą być przetwarzane w następujących celach:


  • Przeprowadzenie transakcji i realizacja umów sprzedaży zawartych w wyniku prowadzonych transakcji;

  • Prowadzenie ksiąg podatkowych ( KPiR) lub rachunkowych;

  • Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić sprzedawca lub jakie mogą być podnoszone wobec sprzedawcę;

  • Marketing bezpośredni.


Dla ludzi myślących logicznie powyższe wynika samo z siebie, tak samo jak inne rzeczy, ale dla Ciebie widocznie trzeba napisać na kartce, że nie można srać do paczkomatu.

rafal155

@JaktologinniepoprawnyWTF 

 Z Twojej strony jakoś nie widać wrzutek potwierdzających,


Bo nie będę udowadniał, że nie jestem wielbłądem. To Wy marudzicie, że rzekomo sprzedawca nie ma takiego prawa, więc to po Waszej stronie stoi ciężar dowodu.


oraz nie łapie się na żaden z kolejnych punktów.


Dla ludzi myślących logicznie powyższe wynika samo z siebie, tak samo jak inne rzeczy, ale dla Ciebie widocznie trzeba napisać na kartce, że nie można srać do paczkomatu.


Przecież o tym już pisałem, ale tego nie zarejestrowałeś - Ciebie i sprzedającego łączy historia transakcji w allegro oraz komentarz w postaci negatywa, jeżeli sprzedawca się z nim nie zgadza, ma pełne prawo zadzwonić do Ciebie i o tym pogadać. Wprost wynika to z 3. punktu, który wkleiłeś. Transakcja i wysyłka nie kończy Waszej "relacji".


W sumie nie do końca rozumiem o czym Ty teraz piszesz - sam wklejasz źródła, które przeczą Twoim słowom, a potwierdzają moje


A jak nadal się zapierasz, że olaboga nielegalne to śmiało zgłaszaj do odpowiednich urzędów. Tylko nie zapomnij pochwalić się wynikami i mnie zawołać, jeżeli jednak wyjdzie na Twoje ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

JaktologinniepoprawnyWTF

@rafal155 Sorry, ale jak nie rozumiesz wklejonego tekstu i tego, że transakcja się zakończyła miesiąc temu a dane udostępniasz w celu i na czas jej przeprowadzenia i nic poza tym to wypierdalaj na czarną bo nie mam ochoty kolejny raz tego tłumaczyć. Upierasz się przy swoim a zero poparcia tych słów w linkach czy cytatach z regulaminów czy opracowań.


Do roszczeń o których mowa w punkcie trzecim nie kwalifikuje się negatyw na allegro.

Zaloguj się aby komentować