Volvo 740, czyli panzerwagon ze Szwecji.
Czy coś mogło pójść nie tak?
Nic! Samochód absolutnie dopracowany, można napisać idealny. Legendy mówią o tym, że ten model prawie doprowadził koncern do bankructwa.
Edit: flagowy silnik miał pojemność 2.0, 16 zaworów, turbodoładowanie i generował moc 200KM
#samochody
1fe4658f-b231-478b-a308-b9375bc9844b
1c881f92-ff69-48a3-ab8a-6bc9c289d88e
f5a83c72-4e44-4071-858d-cbf6345e6bb4
b08bfcbf-b2b6-41c3-936c-d60cd1927dad
c255fff9-c836-4cea-89d3-d2f85eab2ac6
bartek555

tak samo jak legendy o 190 czy 124, ktore prawie doprawdzily do bankructwa. urban legend.


natomiast samochod rzeczywiscie pancerny, pojemnosc bagaznika wieksza nic szafy w kawalerce

Yes_Man

@bartek555 dlatego legendy zostawiamy leśnym dziadkom

Half_NEET_Half_Amazing

mnie się zawsze marzył 850 t5 z chipem na 300km 😎

roadie

@Yes_Man jak kiedyś będę miał za dużo kasy to se kupie takie volvo, nie wiem czemu ale strasznie mnie jarają takie kanciaste auta. A reklamy pierwsza klasa, wysyłam do kolegi wolwiarza ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Yes_Man

@roadie w 2009 prawie takie kupiłem. Bordowy kolor, kombi, silnik 2,3 benzyna + LPG. Prawie bo byłem dogadany ze sprzedającym po czym uczciwie napisał dwa dni przed terminem odbioru auta, że "zginął" overdrive. Skrzynia w tym modelu była 4 biegowa i miała "nadbieg" zwany overdrive, który był uruchomieny poprzez naciśnięcie guzika na gałce drążka zmiany biegów. Technicznie guzik uruchamiał elektromagnes w skrzyni który otwierał kanał i skrzynia wrzucała bieg. Bez użycia sprzęgła, sterowanie hydrauliczne. Temat był do naprawy, problem to w 98% przypadków styki na cewce w skrzyni, ale nie podjąłem tego ryzyka. Wpis to wynik tego, że mi się przypomniała ta historia

ec5e2824-cae5-47f7-b1d9-65edfca04b8f
roadie

@Yes_Man ciekawy bajer, a każdy bieg miał nadbieg? coś jak w tirach?

Yes_Man

@roadie nie zgłębiałem dokładnie, ale ten model był z 1987 roku bodajże i wtedy były takie skrzynie. Co do zasady był to 5 bieg, ale uruchomiany w taki sposób. Podejrzewam że chodziło o komfort: uzyskujesz docelową prędkość i cyk guziczek

Zyr_of_Setrox

@roadie Z lektury starych for wynika, że nadbieg jest tylko jeden i domyślnie włączyć go można jedynie będąc na biegu 4.


Cały pomysł wynikać miał z kosztów - zamiast zaprojektować nową skrzynię 5 biegową, brano istniejący już model 4 biegowy, dodawano do niego drugą skrzynię (1 biegową) która była włączana tym właśnie guzikiem. Model tej skrzyni to M46.


Czytając na ten temat natrafiłem też na wpisy ludzi którzy modowali tę skrzynię tak, aby dało się włączyć tą drugą skrzynię na dowolnym biegu (włączenie o/d na wstecznym rozwala skrzynię swoją drogą) i jest to wykonalne, choć wpływać ma dość mocno na zwiększone zużycie całości, zwłaszcza na niższych biegach. Plus niektóre przełożenia nie mają sensu (np 3 plus o/d daje to samo przełożenie co 4 bez o/d, czyli z grubsza 1:1).

roadie

@Zyr_of_Setrox mądrego to aż miło posłuchać!

Aksal89

@Yes_Man dwie z tych reklam pokazują 240, zgłaszam jako informacja nieprawdziwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Yes_Man

@Aksal89 cichoooooooooo

Zaloguj się aby komentować