Uber w końcu wyszedł na zielono — w końcu, bo w Q2 2023 zanotował 326 mln USD zysku operacyjnego i jest to pierwszy w historii (od momentu publikowania raportów) firmy kwartał z zyskiem operacyjnym. Do tej pory od 2014 roku łącznie zanotował 31,5 mld USD strat operacyjnych xD

Dla freaków pełen raport z wynikami finansowymi firmy

#technologia #ekonomia #ciekawostki
2c5417c2-ea74-46e0-a81e-04fe2d934b09
bojowonastawionaowca

Uroki firm "technologicznych", które opierają się na inwestycjach venture capital, obiecując, że kiedyś firma zacznie przynosić zyski. Jak widać, Uberowi zajęło to tylko 14 lat (początek w 2009 roku). Żeby "wyjść na zero" potrzebuje jedynie kolejnych 96 takich kwartałów

DiscoKhan

@bojowonastawionaowca ogólnie sektor technologiczny to jest rak i kompletny brak regulacji. Za podobne działania przy sprzedaży warzyw to firma byłaby zamknięte za dumping cenowy.


Przy takich warunkach to nie ma prawa żeby nie kreowały się monopole i pochodne.

konrad1

@bojowonastawionaowca no to jak to dziala ze ludzie jeżdzą kierowcy jeżdzą, i dalej cała machina biura przeciez zarządy całe IT marketing no mnóstwo nie chce mi się wymieniać, oni wypłate mają, wszystko gra a firma nie zarabia to jak xD no chyba że faktycznie będzie teraz ciąle przynosić zyski to inna sprawa ale niech ktoś wytłumaczy xd

bojowonastawionaowca

@konrad1 Przez bardzo długi czas były bardzo liczne promocje, na których firma świadomie traciła, żeby przyciągnąć klientów i zbudować dzięki temu sobie wystarczająco dużą bazę "stałych" klientów na przyszłość. I zresztą to dotyczy niemalże każdej tego typu firmy technologicznej.


Natomiast skąd mieli pieniądze? Właśnie od inwestorów, którzy non stop zasilali firmę w kasę, bo przecież kiedyś firma zbuduje sobie na tyle dużą bazę klientów, że kończąc z promocjami, będzie mogła na nich zarabiać. No i zajęło to tylko 14 lat od założenia firmy

konrad1

@bojowonastawionaowca ale kurde tyle lat to trzymać w ryzach to juz moja głowa nie ogarnia, co np robi taki prezes w takiej firmie, albo nie wiem zarząd w głownej siedzibie co to za ludzie są i jak tam się dostać w ogóle, jakie trzeba mieć umiejetnosci jakie wykształcenie totalny odlot, mega mnie to ciekawiło zawsze, dzięki za odpowiedź

L4RU55O

@konrad1 Powiedzmy że wchodzi taki Uber jako projekt dorżnięcia lokalnych taksówek żeby wszystko było globalne i wiedzą że będą tracić kasę bo najpierw trzeba zrobić dumping cenowy.


No to taki prezes ma jak najniższymi kosztami zrobić jak największą ekspansję na rynku. Że firma traci? Niech traci ale niech się rozrasta. Prezesa się wywala jak kasa poszła a efektu nie ma.


Może się wydawać że 15 lat to dużo ale możesz sobie kupić obligacje na 50 lat, twoja kariera zawodowa to 40 lat, wielu oszczędza prywatnie na emeryturę co znaczy że sami prowadzą strategię rozpisaną na co najmniej 30 lat. Jeżeli ty sam masz strategię na taki okres czasu to duże firmy robią to codziennie. Nie zarabiają zdolni tylko cierpliwi.

Basement-Chad

Nawet TVP tyle nie kosztuje

Kremovka

Mnie śmieszy że Uber jest w tylu miastach, przecież pomysł na biznes jest banalny, dlaczego jest tak mało lokalnych "uberów" to samo z glovo czy innym boltem. Ludzie pozwalają by jakaś firma z zagranicy zarabiała, bo nikt na miejscu nie umie stworzyć podobnej platformy xd

kto3

@Kremovka przecież mamy Free Now, iTaxi i pewnie parę innych firm na aplikacje.

Tomekku

@kto3 w sumie to nie wiedziałem że Free now jest polską firmą.

Jdk_

@Kremovka Nikt nie jest w stanie opłacić jednocześnie informatyków, supportu i kierowców ze stawki 1.70zl/km

Paterr

@Kremovka tymczasem bolt, freenow

Jim_Morrison

@Paterr 

@kto3

Ostatnio ziomek mi polecił FreeNow i ma on plusy i minusy w stosunku do Bolta i Ubera. Uber najdroższy i wstosunku do Bolta nie ma przewagi w ilości dostepnych kierowców i czasu przyjazdu do klienta. FreeNow za to jest najtańszy ale najdłuzej trzeba czekać. Sprawdziłem przed chwilą hipotetyczną podróz w to samo miejsce i Uber 15.60, Bolt 12.30 i FreeNow 10.55. Wszystko bez zniżek. Uber i Bolt 9 minut a FreeNow 15. Jednak skoro to polska apka to bedę teraz starał się to właśnie z nią jeździć.

Kremovka

Chyba nie doczytaliscie komentarza xd przecież napisałem że są podobne firmy... Chodzi o to że dajemy zarabiać zagranicznym korporacjom które transferują zyski za granicę mimo że można by stworzyć lokalna alternatywę i szczerze wątpię że są to aż tak ciężkie do realizacji przedsięwzięcia

tvpis

@Kremovka "i szczerze wątpię że są to tak ciężkie do realizacji przedsięwzięcia".


To kiedy zaczynasz?

Zaloguj się aby komentować