https://x.com/TomaszJanusz/status/1832517272692302062
A tu kalendarium obu inwestycji.
https://x.com/Historiaw5minut/status/1832479182137520178
#polityka
A tu ekspert od cpk tłumaczy, że budowa od nowa jest łatwiejsza niż rozbudowa xD
@maximilianan Głowa mała, mi mignął wczoraj tytuł na polsatnews i już wiedziałem o nadchodzącej inbie.
@maximilianan jprdl. Juz nawet nie mam sil komentowac obsrancow z pisu. Banda debili
@maximilianan Popełniłem błąd i z ciekawości odwiedziłem portal na W i z końcówką .ru..... Tam brandzlowanie w pełnej krasie. xD
@paulusll o panie. Główna to rak xD
@maximilianan A po co rozbudowywać Okęcie, skoro i tak z liczbą dostępnych lotów jest na zero. Gdzie upchasz Cargo? Bo to cargo przynosi dochód i też dla cargo miał być CPK w Baranowie z całodobowymi lotami. I czy w planach tuska jest budowa części cargo, bo jest dziwna cisza, może ja źle szukam.
@bleblebator-bombambulator Ciekawostką jest jednak drugi port. Zaznaczę tylko, że technicznie w 2023 roku drugim portem cargo był ten w Rzeszowie, ale liczę jego duży wolumen obsłużonego towaru jako efekt uboczny konfliktu zbrojnego na Ukrainie.
Dopiero w lutym 2024 roku zaakceptowano i zaprezentowano Program inwestycyjny Katowice Airport 2024-2028, który zakłada rozbudowę nie tylko komponentu pasażerskiego, ale również towarowego.
Dlaczego dopiero teraz, dlaczego koledzy Macieja Wilka nie traktowali tej inwestycji priorytetowo? Nie znalazłem niestety wytłumaczenia. Najwyraźniej obsługa cargo nie było jednak takim priorytetem w Polsce. źródło:
https://www.katowice-airport.com/pl/nasze-lotnisko/aktualnosci/182
@paulusll dzisiaj odbiorcy produkcji seryjnych z mojej firmy wymagają szybszej produkcji, więc nasza firma często korzysta z cargo lotniczego z tajwanu. Odprawa jest w Holandii, i ciężarówkami to jedzie do polski.
@bleblebator-bombambulator To dlaczego nie dofinansować Katowic? Cała infrastruktura drogowo/kolejowa już istnieje.
@paulusll a czy katowice są w centrum polski?
@bleblebator-bombambulator a czy Frankfurt jest w centrum Niemiec?
@paulusll masz duże cargo jeszcze w lipsku, kolonii,
https://www.shiphub.pl/porty-lotnicze-cargo-w-europie-top-5/
@bleblebator-bombambulator Lipsk jest w centrum Niemiec?
@paulusll no gdzie jest lipsk? Wspólnie z frankfurtem i hamburgiem tworzą trójkąt równo obejmujący niemcy. Niemcy są dużo większe niż polska z dużo większym przemysłem i w ich przypadku triumwirat trzech dużych portów cargo ma sens. U nas nie ma sensu ekonomicznego takie rozdrobnienie, wystarczy jeden duży w centrum polski z dobrą komunikacją w każdym podstawowym kierunku
@paulusll dlaczego usunąłeś poprzedni wpis?
@MostlyRenegade Trafiłem na drugi wpis, i chciałem stworzyć dwa powiązane. Niestety dziś niedziela i poszedłem na łatwiznę dodając linki.
@paulusll Miałem to dziś wrzucić
Moje wnioski są takie że nadal warto kontynuować cpk ale pis i konfa wrzucają ostrą manipulację a większość ludzi tego nawet nie weryfikuje.
@Enzo Ja jestem za tańszą opcją rozbudowy jednego z istniejących lotnisk do rangi CPK.
@paulusll Ja nie bo to by musiało być lotnisko położone gdzieś w centrum Polski. Moim zdaniem Okęcie i tak powinno się wygaszać bo jest uciążliwe dla mieszkańców, ma swoje ograniczenia do tego jest tam moim zdaniem słaba infrastruktura, wszystko małe, ciasne, słabo oznakowane. Grunt pewnie jest dużo warty więc można by to wliczyć w nowe cpk.
@Enzo A dlaczego w centrum Polski? Co za tym przemawia prócz braku gotowej infrastruktury?
@paulusll No skoro koszt tej inwestycji ponieśli by wszyscy obywatele to fajnie żeby było w miare sprawiedliwie. Okolice Łodzi to nie tylko środek Polski ale i środek Europy skąd dobrze rozwozić towary w różne strony a ludzie mają dobry dojazd. Budując na południu bo jak rozumiem to masz na myśli to byłaby głównie korzyść dla połowy Polski, Czech, Słowacji i prawdopodobnie tyle bo Węgry też planują chyba cpk.
@Enzo Węgry... nic nie odpowiem, to był paszkwil pokroju CPK w Niemczech... No dobra budujemy mega lotnisko w szczerym polu do którego trzeba podciągnąć wszystko. Przypominam, że najpierw lotnisko poźniej za x lat kolej i drogi, bez tego ani rusz. Jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie takiego lotniska? W okolicach Katowic istnieją już A1, S1 i centralna magistrala kolejowa, odległość pomiędzy Baranowem a Pyrzowicami to 2h jazdy samochodem wg google maps.
@paulusll Ogólnie gdybym miał wybierać to wolałbym w centrum Polski aczkolwiek biorąc pod uwagę że Katowice są dość dobrze skomunikowane a do tego zdecydowana większość Polaków mieszka na południowej połowie Polski to byłbym w stanie zaakceptować taką opcję jeśli by była znacznie tańsza.
Pod względem wojskowym południowa lokalizacja na duży plus.
Ale jest jeden problem, ślązacy mają jakieś ambicje do autonomii czy nie wiem czego więc dlaczego wszyscy mielibyśmy im się zrzucać na lotnisko i rozwój regionu skoro Śląsk stawiają ponad Polskę?
@Enzo Autonomia to sprytna gra.
@paulusll Mimo wszystko stawiacie region ponad kraj prawda?
@Enzo Tak, to moje miejsce na ziemi. Tylko zaznaczam, Pyrzowice znajdują się w województwie Śląskim które zostało sztucznie stworzone z ziem należących do Polski.
@paulusll Więc pożegnajcie się z cpk
Swoją drogą pojutrze chyba będę na Śląsku. Mam tam wyjazd służbowy.
@Enzo To wpadnij na kawę
@paulusll Tak i potem się znajdę po kilku latach przetrzymywany w śląskiej piwnicy
Trzeba byc idiotom, zeby myslec, ze niemcy w ciagu kilku miesiecy ogarneli plan na rozbudowanie, sorry, BUDOWE NOWEGO cpk za 600 mln €. Nie dosc ze promocja to jeszcze cos co trwa kilka lat zalatwili od pazdziernika. Juz nie wspomne o tym, ze mozna przeczytac oficjalny komunikac lufy, ktory wprost mowi calkiem co innego. Na prawde zal mi tlenu, ktory zuzywaja te ameby umyslowe.
Zaloguj się aby komentować