TSUE: Pasażer musi znać zasady zwrotu kosztów za odwołany lot

TSUE: Pasażer musi znać zasady zwrotu kosztów za odwołany lot

Prawo.pl
Przyjmuje się, że pasażer zaakceptował zwrot kosztów biletu w formie bonu podróżnego, jeżeli wypełniając formularz na stronie internetowej przewoźnika lotniczego zrzekł się zwrotu kosztów biletu w formie kwoty pieniężnej. Potwierdził to kilka dni temu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Przypomniał również o kilku ważnych obowiązkach linii lotniczych.

Aby uzyskać zwrot kosztów odwołanego lotu, TAP oferuje pasażerom alternatywę: albo natychmiastowy zwrot kosztów w formie bonów podróżnych poprzez wypełnienie formularza online, albo zwrot w innej formie, na przykład w postaci kwoty pieniężnej, pod warunkiem wcześniejszego skontaktowania się z obsługą klienta, aby ta przystąpiła do oceny sytuacji. Warunki akceptacji TAP stanowią, że jeżeli pasażer wybierze zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, wówczas zwrot kosztów biletu w formie kwoty pieniężnej jest wykluczony. Czytaj więcej na Prawo.pl: https://www.prawo.pl/prawo/zwrot-kosztow-za-odwolany-lot-wyrok-tsue,526194.html

#prawo #uniaeuropejska #linielotnicze #podrozowanie #prawokonsumenta #prawocywilne #tsue #wyrok

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować