Wczoraj kierowcy poinformowali mnie że na terminalu lotniska który obsługujemy nakazano im ręczny rozładunek samochodów. Dotychczas odbywało się to tak że samochód podjeżdżał, sztaplarka ściągała palety z paczkami i nara. Obecnie według terminala ma wyglądać to tak że samochód podjeżdża pod taśmę skanera i kierowca wykłada paczki bezpośrednio na taśmę. Taśma idzie nie za szybko więc przy pełnym busie zajmie to trochę.
Podkurwiło mnie to bo znam przyczynę: sezon urlopowy i nie ma komu na terminalu robić więc firma uznała że przecież można sobie zorganizować darmowych pracowników!
Już kiedyś ktoś tam wpadł na pomysł że na poranny załadunek kierowcy będą podstawiali się dwie h wcześniej, będą skanowali przesyłki i pakowali je do busa. Wtedy po gównoburzy którą wywołałem odpuścili.
Poczekam do 8.00, zadzwonię do bossa który wpadł na ów genialny pomysł i przypomnę mu ze w kontrakcie mamy iż "Kierowca uczestniczy w załadunku". Nie jest to wyładunek a uczestnictwo, jako iż nie jest sprecyzowane może być w roli obserwatora.
Oczywiście muszę się liczyć z tym że dostanę aneks jednak i na to jest plan:
Samochody będą rozładowywane maksymalnie wolno. Jako że okienko na jednego busa wynosi 5 minut a zjeżdżają 30 minut przed wyjazdem ULD na płytę lotniska to być może uda się rozładować jednego busa. Reszta paczek zostanie na dzień następny.
Pożyjemy, zobaczymy co będzie. Na pewno nie będą chłopaki za damski uj robili.
Idiotyczne pomysły szefostwa zawsze w cenie.
@Fishery u mnie w firmie, jesli klient wymaga aby gdzieś ręcznie rozładować towar to kierowcy niestety muszą to zrobić. Praca jest pracą a oni mają płacone od godziny. Natomiast firmy lub klienci, którzy takiego rozładunku wymagają dostają fakturę za każdą godzinę pracy ciężarówki. Od kiedy to wprowadziliśmy to szybko okazało się, że 95% rozładunków nie jest konieczna i jednak da się kogoś znaleźć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
przypomnę mu ze w kontrakcie mamy iż "Kierowca uczestniczy w załadunku". Nie jest to wyładunek a uczestnictwo, jako iż nie jest sprecyzowane może być w roli obserwatora.
@Fishery to jest bron obusieczna, bo skoro niesprecyzowane to moze i być w roli tragarza
@GrindFaterAnona Nie może. Brak pr,eszkolenia bhp, przeciwskazania lekarskie i tym podobne cuda.
Z Niemcy kochajs wykorzystywać kierowców to załadunku/rozładunku żaden kraj tak nie leci w chuja jak oni. każda dostawa na jakąkolwiek logistykę spożywczą kierowca musi rozładować wszystko sam. Teoretycznie płacą więcej w kontrakcie za ładunek ale najczęściej i tak to idzie przez dwie firmy bo spedycja bierze 80% rynku i pcha dalej a ten co jedzie na końcu to dla kierowcy nie zostaje nic. Też nieraz były sytuacje że kierowca zajeżdża i klient mówi wprost albo kierowca sobie sam zrzuca albo on nie przyjmuje towaru i się baw.
Zaloguj się aby komentować