Tomeczki może tutaj ktoś będzie miał pomysł gdzie szukać złodzieja prądu w aucie.
Pacjent to Vectra C, jak jest gorąco, to coś dosyć mocno kradnie prąd na postoju. Na zgaszonym silniku, wyłączonym wszystkim, drzwi zakneblowane płynie prąd typu 1,5-2A, czasami nawet 2,5A

Mierzyłem spadek napięcia na wszystkich bezpiecznikach zgodnie z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=ynR3-wglgfg
(drzwi zaryglowane, centralny zamek zamknięty)
na żadnym bezpieczniku w komorze silnika, w kabinie i w bagażniku nie ma nic podejrzanego.

Nawet jak auto ostygnie w garażu, to cały czas kradnie prąd (na wykresie widać napięcie na akumulatorze mierzone przez noc, ten duży spadek to przerwa w pomiarze).
Jak rozepnę i ponownie podepnę aku i auto nie jest rozgrzane w jeździe, to aku się samoczynnie nie rozładowuje i pobór prądu spada praktycznie do 10mA

Nie mam już pomysłu gdzie szukać. Auto było u elektryka, ale akurat u niego się trafiło, że prąd nie uciekał, więc nic nie znalazł. Zarówno elektryk, jak i sprzedawca w sklepie z akumulatorami podpinali aku pod jakieś mierniki i stwierdzili, że jest w pełni sprawny (wymieniany ze 3 lata temu).

#pytanie #motoryzacja #ratunku
f72f8ca8-7061-4503-8b3e-89ca1c0ae5dd
SuperSzturmowiec

może jakiś sterownik? u ojca w roomster to od ABS kradł prąd. nie robił tego po prostu rozpina akumulator po jedzie xD

załatw sobie Miernik cęgowy taki dobry choćby wypożyczyć bo w zakupie drogie i po kablach szukaj

myoniwy

@prepetum_mobile Miernik cęgowy z pomiarem prądu DC i szukać którym kablem coś idzie.

lipa13

@prepetum_mobile Wygląda jakbyś miał gdzieś zwarcie. Podepnij miernik i zamiast szukać po bezpiecznikach ruszaj wiązkami, odpinaj wtyczki itd.

curvidus

@prepetum_mobile imo skoro po odpięciu aku i bez jazdy problem nie występuje to znaczy, że któryś z modułów nie może przejść w tryb uśpienia i ciągle ciągnie prąd. Ale żeby to sprawdzić to raczej trzeba sprawdzać moduły po kolei, chyba że oryginalny soft Opla może sprawdzać to po CAN (w fiatach z 1.9 taka opcja była).

dolchus

@prepetum_mobile Dzwoń do typa na pewno pomoże ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak serio to podstawa sprawdź wszystko z wyposażenia i oświetlenia co masz - co działa podejrzanie, co nie działa w ogóle, szyby, lusterka, podgrzewani, nawiewy, stacyjka.

Druga sprawa podpiąć diagnoskop (tylko dedykowany anie jakieś gówno z alegro wtyczke na bluetooth) sczytać ostatnie błędy

da19825e-8c39-4b4d-939c-ab1910c28329
rm-rf

@perpetum_mobile of dupy strony to mierzysz.

1. Pierw zmierz pobór na głównych wejściowych tych po 50A, pewnie będzie tam podłączenie do wspomagania, bjb sjb itd. Jak już wiesz gdzie idzie to moduły na linii i po chwili masz.

prepetum_mobile

@rm-rf w sensie na których? Mierzyłem zarówno te duże po lewej jak i te mini po prawej i wszędzie było ok, Jedyne czego nie mierzyłem to te kwadratowe kostki, bo nie wiem za bardzo nawet co to jest

f314a584-4084-41f8-b6dc-fe45bb5ec5bd
rm-rf

@perpetum_mobile I na tych 40/60A po lewej nie ma żadnego poboru? To może gdzieś jeszcze leci to zasilanie osobno, trzeba by schematy zerknąć bo jak nie tu to bez schematów nie znajdziesz prosto bo nie wiesz które moduły są za przekaźnikiem od ACC.

prepetum_mobile

@rm-rf no właśnie to jest najgorsze, że na żadnym bezpieczniku nic nie ma. W kabinie kierowcy na 1-2 bezpiecznikach jest minimalny spadek, ale nie taki uzasadniający pobór 2A

rm-rf

@prepetum_mobile a że się tak zapytam - w jaki sposób to mierzysz? Wyciągasz rezystor i w jego miejsce miernik?

prepetum_mobile

@rm-rf spadek napięcia mierzę tak jak w filmiku w pierwszym poście. Pomiar na mV i korzystam z punktów stykowych na bezpiecznikach. Testowałem wyjmowanie po kolei bezpieczników, ale to powoduje resetowanie i wzbudzanie poszczególnych rzeczy, więc uznałem, że nie ma to sensu.

Pomiar prądu przez wpięcie szeregowe między klemę a bolec akumulatora

rm-rf

@prepetum_mobile wyciągasz bezpiecznik i wstawiasz na zamiast jego multimetr, czekasz chwilę i masz pobór. Na zgaszonym silniku nic nie narobisz. Sprawdź jeden po drugim i znajdziesz. Pierw te 40-60A, rozpiska w rękę i lecisz po kolei, jak główny od bjb to te w bjb itd

konto_na_wykop_pl

Dawno temu miałem podobny problem w kaszlaku. Codziennie ładowałem aku, a rano rozładowany i nie można uruchomić bolidu. Wymieniłem akumulator bo miał już parę lat. Nic się nie zmieniło. Okazało się, że jakiś czas temu zamontowałem sobie zegarek z wyświetlaczem. Niby pierdoła, ale zegarek był z ciężarówki i działał na 24V.


@prepetum_mobile może masz gdzieś uszkodzoną izolację, albo wilgoć i prąd ucieka na masę?

Zaloguj się aby komentować