Tomeczki, mam pytanie. Może mnie ktoś oświeci.
Kupuje towar jako firma od producenta i dostaje na niego rok gwarancji. Odsprzedaje ten towar, osobie prywatnej na paragon, w tym momencie ma ona rok gwarancji + rok rękojmi. Mija rok, moja gwarancja u producenta skończyła się a po kolejnym pół roku przychodzi osoba, która kupiła ode mnie towar na paragon i żąda gwarancji/rękojmi?
Co teraz?
Sytuacja nr 2. Kupuje towar od producenta, załóżmy w styczniu i mam rok gwarancji. Towar leży na półce u mnie do czerwca. W czerwcu sprzedaje towar do klienta, na fakturę i klient od tego czasu zyskuje rok gwarancji z tym że ja mam już tylko pół roku gwarancji u producenta.
walus002

@Dalian jesteś sprzedawcą więc to Ty musisz zagwarantować gwarancję

Armo11

@Dalian działa to trochę inaczej. Jeśli kupujesz towar od producenta celem dalszej odsprzedaży, podpisujesz z nim umowę, że gwarancja biegnie od chwili kiedy ty sprzedaż towar.

stfor

@Dalian klient ma 2 lata rękojmi. Póki się nie skończy rękojmia klient nie będzie korzystał z gwarancji bo to było by bez sensu, rękojmia daje więcej praw na przykład rękojmia nakazuje wymianę lub naprawę od ręki bez czekania. Gwarancja która nie jest dłuższa od rękojmi oznacza w praktyce brak gwarancji.


Gwarancja zwykle liczy się od daty na paragonie i oferuje ją producent, a sprzedawca nie ma z nią nic wspólnego. Towar na gwarancję odsyła się do producenta lub zawozi do wskazanego przez producenta serwisu na naprawę a nie do sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada tylko za rękojmię.

Zaloguj się aby komentować