Takie spalanie na trasie Konin - Włocławek, bateria ostatni raz była ładowana we wrześniu. Jeździłem z maksymalną dopuszczalną prędkością.

#samochody #hybryda
f2e4fca9-33f2-463d-8a5e-100de6b91928
Acrivec

@maximilianan mi dzisiaj na trasie 20km poniżej 5 spadało, ale pod koniec silnik się włączył żeby dogrzać i wpadło 5

maximilianan

@Acrivec jebać dogrzewanie silnika xd

100mph

@maximilianan srednia 60km/h? z taka srednia przejazdu wychodzi mi w toyocie 6,8l gazu na 100km xD

maximilianan

@100mph myślę, że bliżej 80. Tutaj spalanie z trasy autostradowej w Szwecji, średnia prędkość ok 100

6141e897-5526-41d6-843a-949cde2704a8
100mph

@maximilianan cóż to za auto?

maximilianan

@100mph Kuga 2.5 phev, 2022. Zajebiste auto, nie sprzedam go chyba że się rozsypie

Dzielny

Diesel 😎 ford transit connect 1.5

Oczywiście jazda ekonomiczna - max 90km/h i respektując ograniczenia prędkości

7411a46f-b1fb-4abf-9a04-7b00be344bb9
maximilianan

@Dzielny no dizelka nie przebije xd chociaż potrafię zejść moim do ok 4.5, a na pełnej baterii w lato jeżdżę za frajer

FoxtrotLima

@Dzielny pjona, też mam ok. 3,5l/100km przy jeździe 90km/h w moim dCi.

maximilianan

@FoxtrotLima ja w moim TDCi z mondeo MK4 schodziłem do 5.5, ale rzaadko

FoxtrotLima

@maximilianan u mnie 5,5 - 6,0 to taki standard. Naprawdę ten dCi się udał Renault.

Jak się już kiedyś rozsypie (o ile to w ogóle nastąpi za mojego życia) to następne auto to już pewnie będzie 100% elektryk, bo hybryda chyba nie ma sensu na dłuższą metę.

maximilianan

@FoxtrotLima ja miałem HDi z peugeota. Kurwa niezniszczalny silnik, już ma pewnie z 400k najechane, teraz brat nim śmiga

conradowl

@FoxtrotLima dlaczego? Oglądam regularnie Jacka Balkana, motodziennik na YouTube. Są coraz większe szanse na wycofanie się z planów przymusowej elektryfikacji samochodów w 2035 - Chiny już wyprzedzają pojazdami elektrycznymi produkty europejskie i do tego oferują lepsze - taniej.

Poczekaj jeszcze kilka lat i sama zobaczysz.

Oczywiście są zakazy, strefy itp itd, ale nic nie jest wieczne. Pamięta ktoś dopłaty do diesli, że niby eko? No właśnie...

FoxtrotLima

@conradowl bo hybryda umiejętnie łączy wady elektryka i spalinowego. Nie pali mniej od współczesnego diesla, a sam zespół napędowy jest niepotrzebnie skomplikowany.

conradowl

@FoxtrotLima phev musi być doładowywany by miał sens. A jeśli doładowuje się go silnikiem to spala więcej. Co innego hybrydy Toyoty. I nie są skomplikowane, silniki wolnossące.

Inna sprawa, że Mazda też potrafi w benzynę, a nie palą dużo.

Diesel wygrywa dopóki nie trzeba jak ja - dojeżdżać do pracy 5 minut, godzinę potem 2 minuty, potem 15 minut do trzeciego miejsca... Transit Connect co tydzień krzyczy, że Exhaust Filter Overload poziom skomplikowania współczesnych diesli jest dużo większy niż hybryd.

Phevów nie popieram, zwykłe hybrydy - jak najbardziej. A diesel pomiędzy miastami.

maximilianan

@conradowl moja hybryda na 0% naładowania ma spalanie 5 litrów w mieście, gdzie silnik mam 2.5 litra także według mnie phev>miękka hybryda

FoxtrotLima

@conradowl to prawda, sporo zależy od sposobu użytkowania.

W moim przypadku, gdzie cisnę 30 minut praktycznie ciurkiem autostradą do pracy diesel jest najbardziej optymalną opcja.

conradowl

@maximilianan być może dobry projekt. I Kuga spoko wygląda. Ale zobacz sobie testy nowego Grand Cherokee. 11 litrów spalania w hybrydzie debile to robili.

maximilianan

@conradowl Chrysler to ogólnie niedojebana firma xD muszę przyznać, że forda kupiłem bo pracowałem z nimi przy projekcie mustanga mach-e i znam ich podejście do jakości dostawców (co mnie przeorali to moje xd) plus czytałem, że odzyskiwanie energii jest bardzo dobre. No ale nie myślałem, że aż tak bardzo, że przy 0% naładowania baterii mogę zrobić pół trasy z wyłączonym silnikiem xd

SiostraNieZdradziDziewczynaTak

jak jeżdżą maksymalnie ekonomicznie moją hybrydą to i 3.6jestem w stanie wykręcić ale to nie jest jazda. Normalnie mam średnią 5.5 na trasach po kilkaset km. Jak same autostrady i ekspresówki to nawet więcej.

maximilianan

@SiostraNieZdradziDziewczynaTak no ja byłem zdziwiony, że na autostradzie miałem też okolice 5.5-6 litrów

mismatched_puzzle

4,6l, 1.5 t-gdi hundajowe/kia, żadna hybryda czy diesel, i to przed dotarciem bo przebieg ledwie 1600km byl wtedy 😉

910fdfdd-d183-4945-9b68-7156a5349460
maximilianan

@mismatched_puzzle no dizla nie przebije ale za to te moje silniki dają zajebista elastyczność, przy 150 przyspieszam tak jak przy 30

mismatched_puzzle

w sumie mnie zainspirowales i jak wracałem dzisiaj od teściów, to postanowiłem poprawić wynik, bo akurat trasa ta sama (z Kamiennej Góry do Wrocławia) 😉 jazda krajowka i przez małe miasteczka, zgodnie z przepisami +/- 10km/h i na koniec 30km autostradą. Opony zimowe i deszcz (wcześniej na letnich i bez deszczu), tryb "normal" i wyłączony start-stop, czyli tak jak jeżdżę na co dzień 🙂sam jestem w szoku, bo jechałem w sumie normalnie, po prostu na luzie i bez wyprzedzania. Czysta benzyna 😉

35eb884a-21d6-482a-b52c-4e38e6a3169e
dildo-vaggins

4.7 to miałem w golfie 1.4 TSI na trasie Warszawa - Nowy Sącz przy średniej z całej trasy 90kmh. Dziwna ta ekologia.

maximilianan

@dildo-vaggins 1.4 a 2.5 to jednak różnica

dildo-vaggins

@maximilianan jaka roznica? Oba pojazdy jadą do celu, a przy takiej średniej prędkości to nawet 1.0 by wykonał ta robotę tak samo dobrze jak 2.5. Ta pojemność chyba tylko tobie ego i małego siusiaka powiększa bo nie ma większego znaczenia.

maximilianan

@dildo-vaggins różnica jest np taka, że mój silnik nie jest wyżyłowany i nie będzie w nim mikropęknięć po 100k kilometrów i nie ma większego znaczenia czy będę jechał 90 czy 130 żeby mieć takie spalanie

Budo

@maximilianan no i nie napisze taki nawet czym jedzie... ehh.

maximilianan

@Budo jest w komentarzu Ford Kuga 2022, 2.5 benzynowy phev, 225 koni w sumie. Kocham to auto

Budo

@maximilianan no to klasycznie, ciekawe skąd wziął pieniążki na to ( ͡° ͜ʖ ͡°)

maximilianan

@Budo wcześniej wstawałem i intensywniej klikałem w Excelu ( ͡° ͜ʖ ͡°) no i kradłem spinacze z biura

Zaloguj się aby komentować