Tak, Elon Musk stworzył specjalny system do pokazywania wam wszystkich jego tweetów jako pierwsze

Tak, Elon Musk stworzył specjalny system do pokazywania wam wszystkich jego tweetów jako pierwsze

The Verge
Z DeepL
> Historia ta oparta jest na rozmowach z osobami znającymi wydarzenia z tym związane i poparta dokumentami uzyskanymi przez Platformersów.
O 2:36 w poniedziałek rano James Musk wysłał pilną wiadomość do inżynierów Twittera.
"Debugujemy problem z zaangażowaniem na całej platformie" - napisał Musk, kuzyn CEO Twittera, tagując "@here" w Slack, aby upewnić się, że każdy online to zobaczy. "Każda osoba, która potrafi robić dashboardy i pisać oprogramowanie, proszę, może pomóc rozwiązać ten problem. To jest wysoka pilność. Jeśli jesteś chętny do pomocy proszę o kciuki w górę tego postu".
Kiedy zaspani inżynierowie zaczęli logować się do swoich laptopów, natura sytuacji kryzysowej stała się jasna: tweet Elona Muska o Super Bowl dostał mniej zaangażowania niż tweet prezydenta Joe Bidena.
Tweet Bidena, w którym powiedział, że będzie wspierał swoją żonę w kibicowaniu Philadelphia Eagles, wygenerował prawie 29 milionów wyświetleń. Musk, który również wyraził swoje poparcie dla Eagles, wygenerował nieco ponad 9,1 miliona wyświetleń, zanim usunął tweeta z widoczną frustracją.
W następstwie tych strat - Eagles do Kansas City Chiefs, a Musk do prezydenta Stanów Zjednoczonych - Twitter CEO poleciał prywatnym odrzutowcem z powrotem do Bay Area w niedzielę wieczorem, aby zażądać odpowiedzi od swojego zespołu.
Inżynierowie zbudowali system, który ma zapewnić, że Elon Musk korzysta z ekskluzywnej promocji swoich tweetów
W ciągu jednego dnia konsekwencje tego spotkania odbiłyby się na całym świecie, ponieważ użytkownicy Twittera otworzyli aplikację, aby odkryć, że posty Muska przytłoczyły ich rankingową oś czasu. To nie był przypadek, Platformer może potwierdzić: po Musk grozi zwolnić jego pozostałych inżynierów, zbudowali system zaprojektowany, aby zapewnić Musk - i Musk sam - korzyści z wcześniej niespotykanej promocji jego tweety do całej bazy użytkowników.
W ostatnich tygodniach Musk miał obsesję na punkcie ilości zaangażowania, jakie otrzymują jego posty. W zeszłym tygodniu Platformer złamał wiadomość, że zwolnił jednego z dwóch pozostałych głównych inżynierów w firmie po tym, jak inżynier powiedział mu, że widoki na jego tweety spadają po części dlatego, że zainteresowanie Muskiem spadło w ogóle.
Jego zastępcy powiedzieli reszcie zespołu inżynierów w ten weekend, że jeśli problem zaangażowania nie zostanie "naprawiony", wszyscy oni również stracą pracę.
Późnym wieczorem w niedzielę Musk zwrócił się do swojego zespołu osobiście. Około 80 osób zostało zaangażowanych do pracy nad projektem, który szybko stał się priorytetem numer jeden w firmie. Pracownicy pracowali przez całą noc, badając różne hipotezy na temat tego, dlaczego tweety Muska nie docierają do tak wielu osób, jak sądził, i testując możliwe rozwiązania.
Jedną z możliwości, jak twierdzą inżynierowie, było to, że zasięg Muska mógł być zmniejszony, ponieważ w ostatnich miesiącach został zablokowany i wyciszony przez tak wiele osób. Nawet przed wydarzeniami z tego weekendu, Musk długi stint jako bohater Twittera, zarówno w okresie poprzedzającym i po jego 44 mld dolarów przejęcia firmy, doprowadził ogromne liczby ludzi do filtrowania go z ich kanałów.
Ale były też uzasadnione techniczne powody CEO nie były wykonywane. Twitter system historycznie promowane tweety z użytkowników, których posty wykonują lepiej zarówno zwolenników i nie zwolenników w zakładce Dla Ciebie, tweety Musk powinien pasować do tego modelu, ale pokazał się mniej tylko o połowę czasu, że niektórzy inżynierowie uważali, że powinny.
Do poniedziałkowego popołudnia, "problem" został "naprawiony". Twitter wdrożył kod, aby automatycznie "greenlight" wszystkie tweety Musk, co oznacza, że jego posty ominie Twitter filtry zaprojektowane, aby pokazać ludziom najlepsze treści możliwe. Algorytm teraz sztucznie wzmocnione Musk tweets przez czynnik 1,000 - stały wynik, który zapewnił jego tweety rangi wyżej niż ktokolwiek inny w paszy.
Wewnętrznie nazywa się to "power user multiplier", choć jak nam powiedziano, dotyczy to tylko Elona Muska. Kod pozwala również konto Musk ominąć Twitter heurystyki, które w przeciwnym razie zapobiec pojedynczego konta z powodzią rdzenia rangi paszy, teraz znany jako "Dla Ciebie".
To wyjaśnia, dlaczego ludzie otwierający aplikację poniedziałek znaleźć, że Musk zdominował paszy, z kilkanaście lub więcej Musk tweety i odpowiedzi widoczne dla każdego, kto po nim i miliony innych, którzy nie. Ponad 90 procent zwolenników Muska teraz zobaczyć jego tweety, według jednego wewnętrznego szacunku.
Musk uznał jego bombardowanie osi czasu na wtorek po południu, delegowanie wersję popularnego "zmuszony do picia mleka" meme, w którym jedna kobieta oznaczona "Elon's tweets" siłą butelkę karmi inną kobietę oznaczoną "Twitter" podczas wyciągania jej włosy do tyłu.
Niektóre z jego tweetów poniedziałek zostały wysłane, gdy był na rozmowy z inżynierami Twittera, aby sprawdzić, czy rozwiązania, które zaprojektowali działały tak dobrze, jak myślał, że powinny.
"Please stay tuned while we make adjustments to the uh ... 'algorithm'"
Sztuczne podbicia zastosowane na jego koncie pozostają na miejscu, choć współczynnik jest teraz niższy niż 1,000, jak nam powiedziano. Garść tweetów Muska we wtorek odnotowała około 43 milionów wyświetleń, które są na wysokim poziomie jego ostatniej średniej.
Absurdalne wybryki Muska podkreślają napięcie znane niemal każdemu, kto kiedykolwiek korzystał z sieci społecznościowej: dlaczego niektóre posty są bardziej popularne niż inne? Dlaczego widzę to, a nie tamto?
Inżynierowie usług takich jak TikTok i Instagram mogą zaoferować częściowe, wysokopoziomowe odpowiedzi na te pytania. Ale algorytmy rankingowe dokonują przewidywań na podstawie setek lub tysięcy sygnałów i dostarczają posty do milionów użytkowników, co sprawia, że prawie niemożliwe jest, aby ktokolwiek powiedział z jakąkolwiek dokładnością, kto widzi co.
Na dobre i na złe, ta odpowiedź nie była wystarczająco dobra dla Muska. Jako najbardziej prominentny użytkownik Twittera, z prawie 129 milionami zwolenników, jego posty często dostają 10 milionów lub więcej wyświetleń, jak liczone przez Twittera. (Istnieją dobre powody, aby wątpić w dokładność tych liczeń, ale lepsze dane nie są łatwo dostępne).
Jednak liczba wyświetleń Muska nadal ulega znacznym wahaniom. Tweet o karmieniu butelką uzyskał 118,4 mln wyświetleń; jego następny, żartobliwa obserwacja zamieszczona wcześniej na Reddicie i satyrycznie przypisana Abrahamowi Lincolnowi, uzyskała 49,9 mln. Niektóre jego tweety z początku tego miesiąca miały mniej niż 8 milionów.
Najbardziej oczywistym powodem tej rozbieżności jest to, że ludzie myślą, że niektóre tweety są lepsze od innych. Ale to nie musi działać w ten sposób: możesz również zmienić algorytmy rankingu, aby pokazywały twoje posty bez względu na wszystko.
Przerażeni utratą pracy, taki właśnie system budują teraz inżynierowie Twittera.  
"Kupił firmę, postawił na pokazanie tego, co jego zdaniem było zepsute i zmanipulowane pod poprzednim kierownictwem, a następnie odwraca się i manipuluje platformą, aby wymusić zaangażowanie na wszystkich użytkownikach, aby usłyszeli tylko jego głos" - powiedział jeden z obecnych pracowników. "Myślę, że minął już punkt, w którym możemy uwierzyć, że on rzeczywiście chce tego, co najlepsze dla wszystkich tutaj".

Komentarze (1)

pozdrawiam_was_ciule

Elon Musk jest zakochanym w sobie i atencji narcyzem - nowe, nie znałem

Zaloguj się aby komentować