#spacex zaprezentowało trzecią generację silnika Raptor. Zrobili chyba nawet większy porządek niż @zomers z kablami w swojej szafie
#kosmos
7d054ddc-1069-4829-bb0f-5c06b779ec7d
em-te

@Vakarian ile lat im to zajęło?

Vakarian

@em-te pierwszy raptor miał pierwsze testy w 2014

myoniwy

@Vakarian Przecież tam nie ma 2/3 rzeczy. To nie będzie działało.

Chyba że silniki rakietowe to jednak nie jest Rocket Science i taki minimalizm jest wystarczający.

JanPapiez2

@myoniwy napisz im bo może nie wiedzą i same głupki nad tym pracowały

TheLikatesy

@myoniwy po prostu się okazało że te wszystkie rzeczy były niepotrzebne - i tak jebnie ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Amebcio

@myoniwy W pierwszym znaczna część to elementy diagnostyczne. Drugi to właściwie pierwszy bez diagnostyki.


Większość tych rur jest wykorzystywana w procedurze startowej - która jest cholernie skomplikowana.


Mój wniosek jest taki że wymyślili jak odpalić to ustrojstwo bez tego wszystkiego

ivaldir

@myoniwy Elon w wywiadzie mówił, że jest jeszcze sporo "field for improvment"

myoniwy

@Amebcio Na pewno pozbyli się zapalników w głównej komorze. Widocznie są wstanie tak dobrać parametry gazów z turbin że dochodzi do autogenicznego zapłonu. Niemal jak w silniku na paliwo hipergoliczne.

Amebcio

@myoniwy Fakt. Raptor ma dwie komory spalania - jeśli zdołali odpalić drugą od pierwszej, to faktycznie byłoby to masywne uproszczenie

myoniwy

@Amebcio Nie dwie a trzy tak na prawdę. Preburner metanu, preburner tlenu i główna komora.

Felonious_Gru

@Vakarian po prostu teraz osprzęt jest częścią korpusu rakiety a nie silnika

myoniwy

@Felonious_Gru No właśnie. Zawór metanu już jest wkomponowany w obudowę pompy.

Wiele innych pewnie podobnie.

Zastanawiający jest kształt kolektora łączącego turbinę z komorą spalania.

6f959c94-8254-4d9e-a74f-a3db703d1845
szynal

@Vakarian Wersja 1 wygląda jak moja baza w factorio xD

zomers

@Vakarian kiedy to ja się stałem popularny Warto było Sobie te łapy przy robocie pociąć, dla takiego Fame

PanNiepoprawny

@Vakarian zupełnie na odwrót jak w samochodach

Stashqo

@Vakarian niby ładniej, ale zero zalet dla użytkownika. Kiedyś to wszystko było na wierzchu, podlatywałeś do Władka na warsztat i w pół godziny wiedział co jest i jutro miałeś zrobione. Teraz wszystko pochowali, jakieś specjalne śruby, cały korpus trzeba rozbierać żeby do regulatora ciągu się dostać. Nikt tego naprawić nie potrafi, trzeba do ASO jechać, idź Pan w chuj z tą nową rakietyzacją.

Zaloguj się aby komentować