Słuchajcie jaka benzynę tankować w Niemczech? Tak żeby była normalna 95 a nie jakieś botaniczne gowno z biokomponentami.
#paliwo #podroze #niemcy
Half_NEET_Half_Amazing

@Pikapolonica

tankuj to co jest to się zdziwisz, że auto lepiej jedzie

LondoMollari

@Pikapolonica Jeśli znajdziesz, to E0 (bez biododatków), jeśli nie do E5 (do 5% biododatków). E10 unikaj jeśli możesz (chyba, że auto w leasingu i nie obchodzi Cię długoterminowe zużycie silnika).


Z dieslem podobnie - szukaj B0 (w Polsce, Czechach i na Węgrzech się trafiają, w Niemczech nie widziałem nigdy). Alternatywą jest B7, które ma do 7% biododatków. Nic wyższego bym nie brał pod uwagę.


Z drugiej ręki słyszałem, że w paliwach "premium" biododatków jest mniej, ale tego nigdy oficjalnie Ci nie powiedzą na stacji, bo to cały czas będzie formalnie E5 albo B7.

FoxtrotLima

@LondoMollari masz jakieś potwierdzone info o negatywnym wpływie biokomponentów na silnik?

LondoMollari

@FoxtrotLima Interesowałem się głównie dieslem, bo mam silnik dosyć czuły na problem nagaru - i co do unikania biodiesla jestem pewien. Z takich bezdyskusyjnych rzeczy, masz np. wyniki pomiarów, wskazujące, że czysty biodiesel skraca interwał olejowy o 1/3. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0016236119317727


Tutaj masz raport z Norwegii, wskazujący na problemy z filtrami przy używaniu mieszanek biodiesla. https://www.sciencedaily.com/releases/2015/05/150505082819.htm


Co do benzyny się tak nie zagłębiałem, ale szczególnie w wypadku E10 - na stacjach jest zalecane nietankowanie jej do pojazdów które pod to nie były pod to specjalnie projektowane. W UK nawet wypuścili sprawdzarkę modeli samochodów: https://check-vehicle-compatibility-e10-petrol.service.gov.uk/manufacturer/

slonski_pieron

@FoxtrotLima na sam silnik nie ma negatywnego wpływu. Problemem jest osprzęt. Jeżeli nie jest przystosowany pod bio, to bedzie problem. W benzynie e5 jest bezpieczne, e10 ma już tyle biokomponentów, że jak układ paliwowy nie jest przystosowany, to główne problemy to korozja metalowych przewodów paliwowych, rozpuszczanie gumowych, uszkodzenia pomp paliwa. W dieslu (choć te akurat są odporniejsze), problemem są wtryskiwacze, jeśli nie są przystosowane do biokomponentów.

Pikapolonica

@LondoMollari dzieki wielkie. Poszukam E5 normalnej. Może się uda. Auto mam prywatne wiec wolałbym dbać o silnik, ale nawet jakbym miał w leasingu to tez bym tego e10 nie tankował…

Kremovka

Nie wiem jeżdżę tylko rowerem xd

Zaloguj się aby komentować