Słowem wstępu.. miałem w planach opowiedzieć Wam historię Astona Martina DB5.
Jednak, przypomniałem sobie, że w sprawie Volvo P1800, nie zostało powiedziane ostatnie słowo.
Tym razem, mam dla Was przeróbkę klasycznego auta, na coś szybkiego i nowoczesnego.
Kolejny raz mógłbym się zachwycać przeróbką, mówić, jak genialną pracę wykonali tu inżynierowie, to w zasadzie prawda.. ale najważniejszy tutaj jest sam samochód i to jak został przerobiony, oraz wrażenia z jazdy.
Nie przedłużając już, drogie Panie, drodzy Panowie.
Przedstawiam Wam Volvo P1800 Cyan.
Warto tutaj wspomnieć, że oryginalny samochód ze zdjęć pochodzi z 1964 roku.
Volvo P1800 Cyan zostało odbudowane oraz przerobione przez firmę Cyan Racing - Polestar Performance, która jest oficjalnym szwedzkim zespołem wyścigowym Volvo - założonym w 1996 roku. Firma ta ma na koncie między innymi Volvo S60 TC1, które bierze udział w mistrzostwach World Touring Car Championship.
Jakich zmian dokonano względem oryginalnego P1800?
Pod maskę trafił czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 420 koni mechanicznych, jego moment obrotowy wynosi 455 Nm przy 7700 obrotach na minutę.
Cały napęd przenoszony jest za pomocą manualnej pięciobiegowej skrzyni biegów o nazwie Holinger. Jest to skrzynia - dog-leg - jedynka włączana w lewo i do tyłu. Ma ona dawać takie same wrażenia, jak przy jeździe oryginalnym pojazdem.
Zwiększono również sztywność nadwozia, zmodyfikowano zawieszenie, w samochodzie pojawiły się szersze koła i szerszy rozstaw osi.
Oprócz tych modyfikacji, w P1800 pojawił się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, odchylający moment obrotowy.
Tylna oś została zastąpiona niezależnym zawieszeniem.
Niebiesko-żółty kolor Volvo ma tu znaczenie nie tyle sentymentalne, co ma podkreślić rodowód firmy, która dokonała przeróbek tego samochodu.
Jak stwierdził zespół inżynierów pracujących nad tym samochodem, inżynierowie chcieli w delikatny i ostrożny sposób potraktować sam projekt oraz inżynierie z lat 60, doprowadzając auto do nowoczesnego stanu.
P1800 Cyan nie zostało wyposażone w żadne systemy wspomagające kierowcę, jest to całkowicie "czysty", pierwotny i wymagający od kierowcy sporych umiejętności samochód.
Warto również wspomnieć o wnętrzu, ponieważ inżynierowie postawali na stylistykę z lat 60, które zostało wykonane z nowoczesnych materiałów i ma być przyjazne kierowcy.
A ile waży Volvo P1800 Cyan?
990 kilogramów.
Oczywiście, nie jest to tylko jeden egzemplarz, przewidziano ich więcej, całość to seria limitowana, a cena za samochód sięga pół miliona dolarów.
Źródło:
cyanracing.com
Mój poprzedni post o klasycznym i niepowtarzalnym Volvo P1800.
https://www.hejto.pl/wpis/uwielbiam-klasyczna-motoryzacje-zdumiewa-mnie-wciaz-pod-wieloma-wzgledami-dzis-m
https://www.youtube.com/watch?v=levdQ8mzA3I
7aa92d28-18b1-4219-9927-7e0efc5208eb
c7a0c6be-e40c-47d5-ac64-4e49b40ae898
9ff76642-ed88-48a2-aafc-08e1c6f78b07
7de0372c-b047-421a-aa9f-a4b0f3f741a8
bf17c581-25e3-4a92-b43a-34bed080ebb5
Nan

@arcy no nie....w czerwieni byłoby też boskie.

arcy

@Nan No pewnie, albo żółty z czarnym pasem

Havelock_Vetinari

@Nan Oryginały również miały czerwone lakiery

20af5626-6b6e-41b9-be28-e4f2bfbdd1fd
arcy

@Havelock_Vetinari Kocham ❤❤❤❤

siRcatcha

dziwna kamera, wyglada jak zabawka z daleka.

Nan

@Havelock_Vetinari Klasa sama w sobie..

pescyn

@Havelock_Vetinari, @Nan nie chce psuć marzeń ale ile taka ulga kosztuje?

Havelock_Vetinari

@pescyn To są drogie auta, ale uwierz mi warto jest sobie popatrzeć ps 150k mniej wiecej takie dobre bazy, moze gdzieś za granicami taniej..

kris

@Havelock_Vetinari ale fura

Zaloguj się aby komentować