Skopiowane z X
https://x.com/SekretarzXXL/status/1763624647466041375?s=20
Jakiś czas temu pojawiła się tu soczysta nitka, która autorowi nieco się zaplątała w publikacji. Niefortunnie, bo wiele mówi o naukowych fundamentach CPK. Tak, tak, właśnie naukowych. Pozwalam sobie ją zamieścić w przyjaznej do czytania formie, aczkolwiek z nieprzyjazną dla laików, jak ja, obfitością żargonowego języka Celowo, o czym na końcu. Tym autorem jest Rafał Kucharski.
https://rafalkucharskipk.github.io//
Pan Rafał jest profesorem UJ, w Instytucie Informatyki i Matematyki Komputerowej, w katedrze Uczenia Maszynowego. Prowadzi interdyscyplinarne badania nad mobilnością i buduje matematyczne modele transportowe w kraju i za granicą (Warszawa, Kraków, Rzym ).
Oto tekst dla koneserów, opiniujący Pasażerski Model Transportowy (PMT) stworzony przez jego zawodowych odpowiedników w CPK. https://cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/pasazerski-model-transportowy ‘PMT od 2018 roku odpowiada na pytanie o zasadność CPK, w szczególności komponentu kolejowego. Model jest zgodny z wymaganiami KE (Niebieska Księga Jaspers) i nadaje do wnioskowania o fundusze unijne. Co więcej, PMT jest jednym z najlepszych modeli tego typu w Europie.
Postęp względem poprzednich modeli jest niesamowity. Model jest transparentny, replikowalny, skalibrowany do pomiarów i badań, wrażliwy na parametry i pozbawiony wskaźników korekcyjnych. Obejmuje macierze ruchu pomiędzy 3000 gminami w Polsce (9mln par źródło-cel) dla kilkunastu motywacji, segmentów i kategorii. Zawiera menadżera scenariuszy do weryfikacji alternatywnych wariantów. PMT w formie AKK, a więc kilkudziesięciu miar (długość podróży, praca przewozowa, itp.) na podstawie której liczymy miary efektywności ekonomicznej (IRR, INVP) dla całości i poszczególnych komponentów w poszczególnych wariantach. Bez porównania z narzędziami jakimi dysponowaliśmy decydując o sieci dróg krajowych i autostrad. np. KMR2005 GDDKiA: sztywne więźby, powiaty zamiast gmin, sztywny modal split, TFlowFuzzy – to jak porównać suwak logarytmiczny z AlphaGo. Model jest efektem ciągłości zespołu najpierw w PKP PLK, we Wrocławiu, potem Warszawie i teraz w CPK.
Kilkanaście osób, pracujących na topowym oprogramowaniu, z wyśmienitymi zdolnościami programistycznymi, statystycznymi, matematycznymi, ekonomicznymi. Model zachowania (ruchliwość, długość podróży, wybór środka transportu, wrażliwość na koszt, itp.) kalibrowany jest na podstawie kilkudziesięciu KBR (Kompleksowych Badań Ruchu) z miast i regionów Polski. Weryfikowany pomiarami (GPR GDDKiA), macierzami biletów PKP IC, (8/13) przejścia graniczne, macierze komórkowe itp. Uzyskuje zgodność (r^2>0.8) i jest używane do weryfikacji hipotez: „czy warto?”, „w którym wariancie?” Każda szprycha, każdy jej fragment jest poddawany analizie. PMT jest uszczegóławiany i rygorystycznie sprawdzana zasadność i wariant optymalny do SK, STEŚ i dalej. Każde z założeń (demografia, wzrost PKB, imigracja, klimat) może być weryfikowane i poddane analizie wrażliwości. Czy w różnorakich wariantach hipotetycznych CPK wciąż ma sens?
PMT to narzędzie do odpowiedzi. Podsumowując: CPK od 5 lat używa najbardziej zaawansowanego narzędzia analitycznego w historii Polski, stworzonego po to, by mierzalnie i analitycznie odpowiedzieć na pytanie: Czy warto? I odpowiedź jest jednoznaczna: Warto! Każdy, kto otworzy to narzędzie może to sprawdzić, do czego zachęcam, bo model jest publicznie dostępny. Gratulacje dla zespołu PMT – wepchnęliście modelowanie w Polsce na topowy poziom.’ Pan Rafał w innych wpisach opowiada, jak szukał w PMT (i nie znalazł) ‘podkręcanych wskaźników, macierzy korekcji, zawyżonych prędkości i innych machlojek visumowych’ ale to i wiele innych analiz o CPK można sprawdzić, po prostu go obserwując #FF
@urbmobrafal
Jego tekst dedykuję sprzedawcom bredni, że geneza CPK to Horała i Kaczyński wykreślający cyrklem na mapie środek Polski i krzyczący: ‘tu scentralizujemy państwo, gigantyczną inwestycją!’ A teraz możecie albo robić ipeenik, kto w rodzinie profesora miał związki z PIS, do trzeciego pokolenia wstecz. Albo posłuchać kierownictwa obecnego resortu infrastruktury, które rozważa podporządkowanie zespołowi CPK wszystkich projektów inwestycyjnych na kolei.
#cpk #polska
https://x.com/SekretarzXXL/status/1763624647466041375?s=20
Jakiś czas temu pojawiła się tu soczysta nitka, która autorowi nieco się zaplątała w publikacji. Niefortunnie, bo wiele mówi o naukowych fundamentach CPK. Tak, tak, właśnie naukowych. Pozwalam sobie ją zamieścić w przyjaznej do czytania formie, aczkolwiek z nieprzyjazną dla laików, jak ja, obfitością żargonowego języka
https://rafalkucharskipk.github.io//
Pan Rafał jest profesorem UJ, w Instytucie Informatyki i Matematyki Komputerowej, w katedrze Uczenia Maszynowego. Prowadzi interdyscyplinarne badania nad mobilnością i buduje matematyczne modele transportowe w kraju i za granicą (Warszawa, Kraków, Rzym ).
Oto tekst dla koneserów, opiniujący Pasażerski Model Transportowy (PMT) stworzony przez jego zawodowych odpowiedników w CPK. https://cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/pasazerski-model-transportowy ‘PMT od 2018 roku odpowiada na pytanie o zasadność CPK, w szczególności komponentu kolejowego. Model jest zgodny z wymaganiami KE (Niebieska Księga Jaspers) i nadaje do wnioskowania o fundusze unijne. Co więcej, PMT jest jednym z najlepszych modeli tego typu w Europie.
Postęp względem poprzednich modeli jest niesamowity. Model jest transparentny, replikowalny, skalibrowany do pomiarów i badań, wrażliwy na parametry i pozbawiony wskaźników korekcyjnych. Obejmuje macierze ruchu pomiędzy 3000 gminami w Polsce (9mln par źródło-cel) dla kilkunastu motywacji, segmentów i kategorii. Zawiera menadżera scenariuszy do weryfikacji alternatywnych wariantów. PMT w formie AKK, a więc kilkudziesięciu miar (długość podróży, praca przewozowa, itp.) na podstawie której liczymy miary efektywności ekonomicznej (IRR, INVP) dla całości i poszczególnych komponentów w poszczególnych wariantach. Bez porównania z narzędziami jakimi dysponowaliśmy decydując o sieci dróg krajowych i autostrad. np. KMR2005 GDDKiA: sztywne więźby, powiaty zamiast gmin, sztywny modal split, TFlowFuzzy – to jak porównać suwak logarytmiczny z AlphaGo. Model jest efektem ciągłości zespołu najpierw w PKP PLK, we Wrocławiu, potem Warszawie i teraz w CPK.
Kilkanaście osób, pracujących na topowym oprogramowaniu, z wyśmienitymi zdolnościami programistycznymi, statystycznymi, matematycznymi, ekonomicznymi. Model zachowania (ruchliwość, długość podróży, wybór środka transportu, wrażliwość na koszt, itp.) kalibrowany jest na podstawie kilkudziesięciu KBR (Kompleksowych Badań Ruchu) z miast i regionów Polski. Weryfikowany pomiarami (GPR GDDKiA), macierzami biletów PKP IC, (8/13) przejścia graniczne, macierze komórkowe itp. Uzyskuje zgodność (r^2>0.8) i jest używane do weryfikacji hipotez: „czy warto?”, „w którym wariancie?” Każda szprycha, każdy jej fragment jest poddawany analizie. PMT jest uszczegóławiany i rygorystycznie sprawdzana zasadność i wariant optymalny do SK, STEŚ i dalej. Każde z założeń (demografia, wzrost PKB, imigracja, klimat) może być weryfikowane i poddane analizie wrażliwości. Czy w różnorakich wariantach hipotetycznych CPK wciąż ma sens?
PMT to narzędzie do odpowiedzi. Podsumowując: CPK od 5 lat używa najbardziej zaawansowanego narzędzia analitycznego w historii Polski, stworzonego po to, by mierzalnie i analitycznie odpowiedzieć na pytanie: Czy warto? I odpowiedź jest jednoznaczna: Warto! Każdy, kto otworzy to narzędzie może to sprawdzić, do czego zachęcam, bo model jest publicznie dostępny. Gratulacje dla zespołu PMT – wepchnęliście modelowanie w Polsce na topowy poziom.’ Pan Rafał w innych wpisach opowiada, jak szukał w PMT (i nie znalazł) ‘podkręcanych wskaźników, macierzy korekcji, zawyżonych prędkości i innych machlojek visumowych’ ale to i wiele innych analiz o CPK można sprawdzić, po prostu go obserwując #FF
@urbmobrafal
Jego tekst dedykuję sprzedawcom bredni, że geneza CPK to Horała i Kaczyński wykreślający cyrklem na mapie środek Polski i krzyczący: ‘tu scentralizujemy państwo, gigantyczną inwestycją!’ A teraz możecie albo robić ipeenik, kto w rodzinie profesora miał związki z PIS, do trzeciego pokolenia wstecz. Albo posłuchać kierownictwa obecnego resortu infrastruktury, które rozważa podporządkowanie zespołowi CPK wszystkich projektów inwestycyjnych na kolei.
#cpk #polska
@Anty_Anty
No, to Lasek wraz z funflami się zesra na landrynkowo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Coraz bardziej widać, że będą mieć wielkie problemy znaleźć licząca sie firmę audytorską, która zrobi im audyt pod tezę. W środowisku najlepiej wiedzą, co w trawie piszczy i nikt sobie samobója nie strzeli.
Ciekawe jak długo jeszcze będą strzelać ślepakami o kapliczkach, gigantomanii, duoportach, łopacie na łące i innych chujach mujach dzikich wężach, jak dzisiaj Andrzejek Halicki.(-‸ლ)
@rebe-szunis jak nie znajdą firmy audytorsiej to uwalą ze względu na brak audytu XD
Zaloguj się aby komentować