Silnik w końcu dotarty xD Papieski przebieg z widokiem Dolomitów dla Hejto XD
#2137 #hejtoobrazapapieza
50c52083-40ad-4236-98de-d887c3373c47
Zly_Tonari

@gutek życzę bezawaryjnej jazdy mi dziś przy 24k przebiegu wywaliło wspomaganie w bawarce a po weekendzie przestał łączyć carplaya/androidauto jutro sie zapisuje na 16 naprawę gwarancyjną( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

KierownikW10

@Zly_Tonari he he hehe jako użytkownika nowej Skody, której elektronika pierdoli się jak króliki na łące, cieszę się z małego szczęścia, że ktoś ma jeszcze gorzej xD

gutek

Widziałem Twój post jakiś czas temu :P wspolczuje.


To moje 6 BMW od 2020 roku, prywatnie mamy jeszcze MINI F56 i F60 i nie dzieje się nic😅

Zly_Tonari

@gutek do czasu ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Przejrzałem cały kanał motokucnik a chłop robi same bejce i w sumie nie wiem czy mają chociaż jeden silnik bez wady fabrycznej która sprawia że jako właściciel warsztatu chłop może sobie co roku kupowac nowe porsche.

Na dodatek terminy ma na 18mc do przodu ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

gutek

U ciebie akurat jest sporo problemów z osprzętem i elektroniką. U Kunca większość tematów to kwestia wynikająca z przebiegu bądź chujowego serwisowania (długie interwały, brak wymiany np. Oleju w dyfrze/VTG.) w mocniejszych benzynach panewki zawsze były traktowane jako element eksploatacyjny.

Obok Adama jest serwis MINI w którym tez sporo osob naprawia MINI które de facto jest technologicznie BMW i case ten sam.

Znam osobiście Adama jak i Michała z obu serwisów z kwestii prywatnych i zawodowych wiec coś tam wiem. F56 mamy od 2014 roku i tylko raz były wymienione tylne amortyzatory na gwarancji😅 w ogóle jak jest się w branży automotive to uwierz ze każda marka ma tyle bubli produkcyjnych ze to głowa mała. Niemniej życzę bezawaryjnej jazdy w każdym aucie😁

Kewin_Klotzek

@gutek jak wiemy papież kochał góry

gutek

Jeszcze jaaak!🤣

myoniwy

@gutek Przy nowym samochodzie ja bym już wymienił olej ze 3 razy.

gutek

To „służbowy” wiec nic nie tykam. W prywatnym zmieniałem ostatnio przy 1500 km! Ale cieszę się ze jest coraz większa świadomość😁 + @IronFist

IronFist

@gutek Przebieg w sam raz do wymiany oleju, w nowych silnikach oszczędzają na myciu bloków po obróbce i czasem można znaleźć ciekawe rzeczy po lub w trakcie dotarcia xD No i nie daj sobie wmówić, że teraz to się silników nie dociera, to baśń z tej samej półki co wymiany oleju co 30k :P

Bojowy_Agrest

@IronFist mój ojciec kupił sobie ostatnio pierwszy raz nową furę z salonu (prezent na zbliżającą się emeryturę ), cały podjarany i gadamy właśnie o serwisowaniu i wymianie oleju. Mówię, że po 1000-1500 mimo wszystko dobrze byłoby wymienić oliwę, bo silnik się dociera, może być jakiś syf z obróbki itd. Anyway: nie zaszkodzi. Trochę sceptyczny był, "no bo producent każe inaczej", więc dłuższa pogadanka z mojej strony o tym, dlaczego producenci to ch*je i ich zalecenia to lol.


W końcu pojechał do ASO ("no bo tam już wszystko robią") i przy okazji mówi, że chciałby też olej zmienić. W sumie to go wyśmiali. A po co. A na co. Przebieg jeszcze śmieszny. Szkoda piniendzy ale to przecież i tak pan płaci.


Suma summarum chyba machnął na to ręką, bo zrobiło mu się głupio. Nie ma aż takiej dużej wiedzy mechanicznej, więc nie chciał się z nimi kłócić. Pozdrowienia dla Hyundaia.

IronFist

ASO czasem święcie wierzy w to co wymyśli producent, nie ma się co przejmować bo potem nie oni będą płacić za remont xP

Bojowy_Agrest

@IronFist to samo ojcu mówię, tym bardziej, gdy chodzi o (uzasadnioną) "nadgorliwość", która nie ma wpływu na gwarancję


Ale w Hyundaiu to tacy fachowcy, że ich oficjalną procedurą serwisową czyszczenia EGR jest pałowanie silnika na 5000 rpm przez 30 czy 40 min xD

Odczuwam_Dysonans

@Bojowy_Agrest słusznie, tzn sobie to bym zmienił w ogóle po pierwszych 100-200km i potem po tym 1kkm. Kiedyś standardem było, że wymienia się olej pierwszy raz po np. 40min zmiennych obrotów (mniejsza o to czy po 40, czy po osiągnięciu temperatury roboczej itp - różne są szkoły), potem po tych 100km i taki silnik szedł dopiero do klienta żeby wrócił za 1000km, gdzie ma jeździć wg. przykazań Pana Mechanika. Tak uogólniając. Teraz firmy robią tylko ten pierwszy etap i wyjebongo. A syf krąży po układzie. I jeszcze w necie masz pierdylion tekstów że dzisiaj już się nie dociera silników tak jak kiedyś i to nie ma sensu xD a na YT można znaleźć filmy z takich pierwszych wymian - syf okrutny, bo jak ma być inaczej. Oczywiście to za mało żeby coś się wyczuwalnego stało z silnikiem ale pewnie połowa tych silników ma nierówno wytarte panewki np. wałków, dół ma łatwiej ze smarowaniem.

Chuj, gwarancję raczej przejeździ ale wszyscy znajomi co brali nowe fury olewali zalecenia producenta.

Zaloguj się aby komentować