siemka. jest tu jakiś posiadacz lub były posiadacz jeepa wj z silnikiem 4.0 plus lpg? bo coraz bardziej zastanawiam się, czy nie zmienić mojego sorento (3.5l z lpg) na właśnie taki model. przemawia za tym

  • silnik (jeśli chodzi o koszty utrzymania to chyba rzędowa 6 jest tańsza w naprawach niż v6)
  • możliwośc modyfikowania zawieszenia (u mnie to głównie patenty i zapożyczanie rozwiązań z innych aut)
  • spalanie raczej na tym samym poziomie (czyli okolice 20l lpg)
  • większa społeczność, to i łatwiej o części i rozwiązania. pewnie też i łatwiej o mechaników co ogarniają sprzęt.

Pytanie tylko, jaką tam się da butlę pod koło zapasowe wrzucić? (bo przyzwyczaiłem się, że mam u siebie w tym miejscu 88l i dzięki temu zasięg w okolicach 500km). Drugie pytanie, czy w tym aucie bez problemu da się spać na zabudowie (po zdjęciach z neta, widzę ze chyba to duzo lepiej wygląda niż u mnie)? u siebie mam jakoś z 180cm na długości, ale za to mało miejsca na wysokość, co trochę juz irytuje.
Jeśli ma ktoś jakieś wiedze na temat tego modelu a szczególnie silnika, tzn wie dlaczego nei warto iść w ten samochód, to z chęcią poczytam

#jeep #4x4 #terenowka #offroad #samochody
fb98c230-5efe-413c-b09f-64fb6d8e738c
SirkkaAurinko

a za ile chcesz opchnąć sorrento?

ImeNs

@SirkkaAurinko nie wiem nawet po ile one chodzą. Ale mam w nim zrobione wszystkie jego bolączki (prawie wszystkie, bo mam do robienia zardzewiałe sierpy/nadkola). A zrobiłem/wymieniłem w nim bak paliwa (lubia się one rozwarstwiać i się pocić), łańcuch w reduktorze, wiadomo ze wymieniony jest olej w moście (wszędzie leje motule) itp, dwa lata temu rozrząd wymieniony, zawieszenie wymienione (lift na 3/4 cale, sprężyny i amory nowe), w bagażniku zabudowa do spania, na dachu bagaj z lampami (przód, tył, boki) do tego zapas w tym samym rozmiarze i modelu co koła na aucie (hankook dynapro at2), snorkel, wymieniona butla lpg na nowa w tym roku. Tak to jeszcze pozbyłem się klap, które lubią sobie wypadać i robić spustoszenie. Poza tym to eksploatacja. Ostatnio wymienione klocki i tarcze na tyle. O wyminie oleju co 10kkm chyba nie muszę specjalnie mówić. Rama zdrowa, ostatnio sobie pukałem po niej młotkiem i nie było zastrzeżeń.


tak się mniej więcej prezentuje mój zlomek. Nie jest idealny, ale nigdy tako nie miał być

a8889825-c7d7-49af-ac52-35abdde5ebe1
sebolowy

@ImeNs  Użytkuje takiego aktualnie, 4.0 + lpg. Do butli w kole wchodzi 63L gazu. Silnik ok, zawieszenie w zależności kto jak użytkuje. Jak coś to dawaj PW

ImeNs

@sebolowy  a masz wiedzę czy wchodzi większa butla? Bo u mnie zmieściła się 103l (88 do napełnienia) mimo ze inni mówili ze się tak nie da

wrukwiony

@ImeNs wez V8 ;]

R6 tam nie jedzie.

ImeNs

@wrukwiony mi już bardziej zależy czy niskich kosztach serwisu i ogólnego użytkowania, niż bulgotaniu i nadmiaru mocy

wrukwiony

@ImeNs To pod tym wzgledem ten R6 jest spoko, mialem w XJ i YJ. Klepali to latami. Koszty serwisu pomijalne.

ImeNs

@wrukwiony tyle ze dzisiaj dokopałem się do informacji ze w wj to już nie ten sam silnik (mowa o 4.0) co te trwałe silniki z xj

Zly_Tonari

@ImeNs silniki są super, gazu 20l na dużych kołach. Głowne bolączki to korozja się pojawiająca i rozwalajace się fotele.

Pada też czasem elektryka np. szyby, lusterka, cewki, czujniki różne.

Siąpi się olej po motorze i skrzyni ale to bardziej pocenie. Nie widzialem chyba nigdy calkiem suchego xj/wj

ImeNs

@Zly_Tonari  brzmi dobrze. Muszę się zapoznać z cenami jeepów i cenami sorento żeby wiedzieć za ile mojego wystawać.

Terrano

Miałem wj 4.7 ho genialne to było auto i serwis raczej nie był drogi

ImeNs

@Terrano  patrzę właśnie na ceny tych aut, i to ze się da kupić za 20k takie jeepa to nie znaczy ze to jest dobre auto. Chyba bliżej im do 30/40k za coś sensownego. A tyle za kia to ja nie dostanę na zamianę XD

Terrano

@ImeNs no one sa dość drogie. Ogólnie każde auto 4x4 jest teraz duzo droższe niż jak ja bawiłem sie w offroad. A jak juz chcesz cos konkretnego to…. Szykuj szmal i to duzo. Wlasnie mi sie przypomniało ze te 4.7 lubiły walnąc na panewce. Jeżeli w wj ten 4.0 to ten sam silnik co w Xj to on całkiem dobry był tylko żeby był mopar a nie renix

ImeNs

@Terrano patrząc na ceny to właśnie powoli zaczynam się wycofywać z pomysłu zmiany auta moje auto jest prawie skończone, dlatego chciałem już coś innego budować, ale kwoty mnie trochę przerażają. I doczytałem ze ponoć to ten silnik 4.0 to nie do końca ten sam co w xj

Terrano

@ImeNs ja od jakiegos czasu rozglądam sie za nowa zabawka do RTO i to jest serio dramat. Bardzo chciałem discovery ale nikt kompletnie nikt w Pl nie wstawi tam m57, mysle dobra benz + podtlenek ale ogłoszenia z olx to tak przynajmniej ceny wyższe o 10 k niż samodzielny import z USA. W międzyczasie polatałem 4runnerem i teraz jestem pewny ze nie ma wyjścia trzeba samemu z USA ciągnąć tylko jeszcze nie wiem czy toyote czy lr

ImeNs

@Terrano gdybym miał kase to bym szedł w 4runnera bo to taki Amerykanin robiony przez Japonię. Dla mnie najlepsze połączenie. Za to disco 1/2 wydaje się pakowniejsze pod RTO. Bryła auta wydaje się do tego lepiej nadawać. Ale zgadzam się, ze ceny są powalone. Dlatego chyba zostaje przy moim chrupku i jego sobie dalej będę rzeźbił

Terrano

@ImeNs ja w disco celuje w 2-4. Duzy plus dla 2 za diesla reszta w podtlenku. No ja pojeździłem tydzien 4 runnerem i jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony ale ma kilka minusów :


  • środek i multimedia jak z 1995

  • brak przyspieszenia

  • kiepska dostępność do czesci w pl nie wiem jak np na Bałkanach

  • jak nie kupisz sam w USA to widziałem ze w pl cena x2


na duży plus:


  • komfort jazdy

  • duzo szpeju

  • silnik dobry do podtlenku

  • wygląd zewnętrzny no bajka

  • z tego co sie rozejrzałem serwis tani i prosty


komfort jazdy

Zaloguj się aby komentować