-
silnik (jeśli chodzi o koszty utrzymania to chyba rzędowa 6 jest tańsza w naprawach niż v6)
-
możliwośc modyfikowania zawieszenia (u mnie to głównie patenty i zapożyczanie rozwiązań z innych aut)
-
spalanie raczej na tym samym poziomie (czyli okolice 20l lpg)
-
większa społeczność, to i łatwiej o części i rozwiązania. pewnie też i łatwiej o mechaników co ogarniają sprzęt.
Pytanie tylko, jaką tam się da butlę pod koło zapasowe wrzucić? (bo przyzwyczaiłem się, że mam u siebie w tym miejscu 88l i dzięki temu zasięg w okolicach 500km). Drugie pytanie, czy w tym aucie bez problemu da się spać na zabudowie (po zdjęciach z neta, widzę ze chyba to duzo lepiej wygląda niż u mnie)? u siebie mam jakoś z 180cm na długości, ale za to mało miejsca na wysokość, co trochę juz irytuje.
Jeśli ma ktoś jakieś wiedze na temat tego modelu a szczególnie silnika, tzn wie dlaczego nei warto iść w ten samochód, to z chęcią poczytam
#jeep #4x4 #terenowka #offroad #samochody
a za ile chcesz opchnąć sorrento?
@SirkkaAurinko nie wiem nawet po ile one chodzą. Ale mam w nim zrobione wszystkie jego bolączki (prawie wszystkie, bo mam do robienia zardzewiałe sierpy/nadkola). A zrobiłem/wymieniłem w nim bak paliwa (lubia się one rozwarstwiać i się pocić), łańcuch w reduktorze, wiadomo ze wymieniony jest olej w moście (wszędzie leje motule) itp, dwa lata temu rozrząd wymieniony, zawieszenie wymienione (lift na 3/4 cale, sprężyny i amory nowe), w bagażniku zabudowa do spania, na dachu bagaj z lampami (przód, tył, boki) do tego zapas w tym samym rozmiarze i modelu co koła na aucie (hankook dynapro at2), snorkel, wymieniona butla lpg na nowa w tym roku. Tak to jeszcze pozbyłem się klap, które lubią sobie wypadać i robić spustoszenie. Poza tym to eksploatacja. Ostatnio wymienione klocki i tarcze na tyle. O wyminie oleju co 10kkm chyba nie muszę specjalnie mówić. Rama zdrowa, ostatnio sobie pukałem po niej młotkiem i nie było zastrzeżeń.
tak się mniej więcej prezentuje mój zlomek. Nie jest idealny, ale nigdy tako nie miał być
@ImeNs Użytkuje takiego aktualnie, 4.0 + lpg. Do butli w kole wchodzi 63L gazu. Silnik ok, zawieszenie w zależności kto jak użytkuje. Jak coś to dawaj PW
@sebolowy a masz wiedzę czy wchodzi większa butla? Bo u mnie zmieściła się 103l (88 do napełnienia) mimo ze inni mówili ze się tak nie da
@ImeNs wez V8 ;]
R6 tam nie jedzie.
@wrukwiony mi już bardziej zależy czy niskich kosztach serwisu i ogólnego użytkowania, niż bulgotaniu i nadmiaru mocy
@ImeNs To pod tym wzgledem ten R6 jest spoko, mialem w XJ i YJ. Klepali to latami. Koszty serwisu pomijalne.
@wrukwiony tyle ze dzisiaj dokopałem się do informacji ze w wj to już nie ten sam silnik (mowa o 4.0) co te trwałe silniki z xj
@ImeNs silniki są super, gazu 20l na dużych kołach. Głowne bolączki to korozja się pojawiająca i rozwalajace się fotele.
Pada też czasem elektryka np. szyby, lusterka, cewki, czujniki różne.
Siąpi się olej po motorze i skrzyni ale to bardziej pocenie. Nie widzialem chyba nigdy calkiem suchego xj/wj
@Zly_Tonari brzmi dobrze. Muszę się zapoznać z cenami jeepów i cenami sorento żeby wiedzieć za ile mojego wystawać.
Miałem wj 4.7 ho genialne to było auto i serwis raczej nie był drogi
@Terrano patrzę właśnie na ceny tych aut, i to ze się da kupić za 20k takie jeepa to nie znaczy ze to jest dobre auto. Chyba bliżej im do 30/40k za coś sensownego. A tyle za kia to ja nie dostanę na zamianę XD
@ImeNs no one sa dość drogie. Ogólnie każde auto 4x4 jest teraz duzo droższe niż jak ja bawiłem sie w offroad. A jak juz chcesz cos konkretnego to…. Szykuj szmal i to duzo. Wlasnie mi sie przypomniało ze te 4.7 lubiły walnąc na panewce. Jeżeli w wj ten 4.0 to ten sam silnik co w Xj to on całkiem dobry był tylko żeby był mopar a nie renix
@Terrano patrząc na ceny to właśnie powoli zaczynam się wycofywać z pomysłu zmiany auta
@ImeNs ja od jakiegos czasu rozglądam sie za nowa zabawka do RTO i to jest serio dramat. Bardzo chciałem discovery ale nikt kompletnie nikt w Pl nie wstawi tam m57, mysle dobra benz + podtlenek ale ogłoszenia z olx to tak przynajmniej ceny wyższe o 10 k niż samodzielny import z USA. W międzyczasie polatałem 4runnerem i teraz jestem pewny ze nie ma wyjścia trzeba samemu z USA ciągnąć
@Terrano gdybym miał kase to bym szedł w 4runnera bo to taki Amerykanin robiony przez Japonię. Dla mnie najlepsze połączenie. Za to disco 1/2 wydaje się pakowniejsze pod RTO. Bryła auta wydaje się do tego lepiej nadawać. Ale zgadzam się, ze ceny są powalone. Dlatego chyba zostaje przy moim chrupku i jego sobie dalej będę rzeźbił
@ImeNs ja w disco celuje w 2-4. Duzy plus dla 2 za diesla reszta w podtlenku. No ja pojeździłem tydzien 4 runnerem i jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony ale ma kilka minusów :
-
środek i multimedia jak z 1995
-
brak przyspieszenia
-
kiepska dostępność do czesci w pl nie wiem jak np na Bałkanach
-
jak nie kupisz sam w USA to widziałem ze w pl cena x2
na duży plus:
-
komfort jazdy
-
duzo szpeju
-
silnik dobry do podtlenku
-
wygląd zewnętrzny no bajka
-
z tego co sie rozejrzałem serwis tani i prosty
komfort jazdy
Zaloguj się aby komentować