#kolej #pkp #pociagi #usa #europa #ciekawostki
A to nie jest tak, że to tylko linie należące do Amtrack? Znalazłem mapkę ma której jest dużo więcej torów. 🤔
@beetroot a może to linie połączen pociągów osobowych?
@beetroot Pasazerskie. Do Amtraka nalezy tylko mala ich czesc. Reszta to towar 100%.
Sytuacja jest jeszcze gorsza niz wyglada. Koleje pasazerskie w USA musza czekac na pociagi towarowe (firmy obslugujace towar sa generalnie wlascicielami torow). W zasadzie jak chcesz gdzies byc na godzine to nawet nie startuj do kolei.
Z drugiej strony, o ile mi wiadomo, transport towarowy jest bardziej efektywny w USA niz w Europie. Szybszy i tanszy. Wiec moze to jest cos za cos, a na takie odleglosci ludzi i tak lepiej wyslac samolotem.
@Skylark Busy I samoloty za to dobrze działają i są tanie
@Skylark ta niska cena transportu kolejowego wynika między innymi z tego, że ich właściciele mają wbite w naprawy, a jak się pociąg wykolei to trudno
Ta mapa to oszustwo. Sieć działających linii kolejowych w USA jest jednak większa a jak przybliżysz mapę w pobliżu dużych ośrodków miejskich to widać znacznie więcej aktywnych torów.
@wstreczyciel Za póżno na edycję wpisu. Powinno być linie pasażerskie.
@banita77 Z liniami obsługującymi pasażerów to nabiera sensu. Polecam Twojej uwadze stan Alaska. Powierzchnia 5,5 raza większa od Polski, mniej niż milion mieszkańców i tylko jedna aktywna linia kolejowa z wybrzeża do Fairbanks, gdzie 120 lat temu odkryto złoto. Gdyby nie gorączka złota to na Alasce może nie zbudowano by ani jednej linii, bo lata budowy tej istniejącej pokrywają się z odkryciem złota w Fairbanks.
Tak samo wygląda sytuacja ze zbiorkomem, a wszystko przez lobby samochodowe
Zaloguj się aby komentować