Żona za jakiś czas potrzebuje zmienić autko. Obecnie civic ufo 1.8.
Te alfy mają tanie części (fiat) i silniki chyba tez spoko. Są 1.4 turbo (140 i 170 koni) 1.75 235 koni i diesel 2.0 jtdm. Bo bmw 1 118d lub 118i to chyba ryzykowany zakup? A może civic ix? 1.6 i-dtec? Ona nie chce zeby nowe auto było wolniejsze od starego a jezdzi dość dynamicznie. Może fiat 500 ten z 1.4?
Mini 1.5 też chyba ryzykowny zakup? Ma ktoś? Możecie coś doradzić? Honda to Honda. W ufo przez 7 lat nic się nie działo oprócz gumek w zawieszeniu. No i ostatnio klima padła ale ona nie chce tego naprawiać. Bo już myśli o nowym aucie. Jakby to było moje auto to i tak bym naprawił, nie wytrzymałbym w te upały.
Tzn jak auto jest wolniejsze od ufo ale ma turbo to można zrobić mapę i dołożyć te 30+ koni i poprawić osiągi.
" W ufo przez 7 lat nic się nie działo oprócz gumek" jak chcesz mieć podobnie to japoniec nie wynalazek z Włoch
@Kubilaj_Khan może abarth jakiś podobny do Fiata 500
@Suodka_Monia tzn tak z silnikiem 1.4 to właśnie Abarth.
@Kubilaj_Khan Mogę odnieść się do silnika 1.4t, bo akurat taki posiadam w innym aucie (wariant 120KM, ale osprzęt chyba był ten sam, jedynie mapa inna).
Jeżeli chodzi o ogólna elastyczność i dynamikę jest ok, spala niecałe 7l w cyklu mieszanym, dzięki turbinie ma też moment obrotowy. Nie nazwałbym tego silnika jednak czymś usportowionym i mocnym, bo to jednak 1.4t i o ile dynamiki mu nie brakuje, tak jakiegoś przeskoku pomiędzy tym 1.8 z civica raczej bym nie oczekiwał. Konstrukcja jest niby prosta, bo na pośrednim wtrysku, ale sam rozrząd jest na 2 walkach z 2 wariatorami. Ostatnio robiłem komplet przy 105kkm realnego przebiegu i części to koszt około 2,5k + 1,5-2k wymiana.
Jeżeli podoba jej się guilietta i kupuje trochę bardziej sercem, to już może lepiej iść w 1.75tbi, które jest sprawdzone z alfy 159. Tutaj jest duży potencjał na mody i wyraźna różnica :)
@galencjusz o super. Dziękuję. Tego nie wiedziałem. Wiadomo w auto trzeba coś włożyć a potem pojeździ. Kolega z pracy miql Giuliettę a potem zmienił na bmw 1 gen2. Spytałem go co bmw fajniejsze bo tył napęd a on mówi, że nie. Że alfa była fajniejsza.
Uważaj na wersję z oplowskimi skrzyniami i będzie ok. Multiair jak padnie to kosztuje 4k więc dobrze żeby było to ogarnięte albo późniejszy rocznik z pozmianowym. Zobacz sobie deltę, za 30k dostaniesz 1.75 z automatem. 500 będzie już malutka
@radidadi a diesel i manual są bezpieczne? Dzięki. O Lancii zapomniałem.
2.0 miały już inne skrzynie i są raczej bezawaryjne
@radidadi dzięki
Zaloguj się aby komentować