Dzisiaj ciut więcej żołdaków (690 - jutro pewnie przekroczy w sumie 190 tys.) ale za to wysyp w sprzęcie. Można powiedzieć, że ofensywa trwa tylko jej etap jest na razie przygotowywaniem pola. Porażonych zostało dużo sprzętu:
czołgów (5), BWP (12), systemów artylerii (14), OPL (2), drony (24) i wozów logistyki (31).
#wojna #ukraina #rosja #rosyjskiestraty
Bardzo ładne zbiory.
To chyba więcej, niż przez ostatnie 3 dni w sumie, jeśli chodzi o sprzęt. Oryx znów wrócił do pracy i zaczął naliczać, zobaczymy ile potwierdzi.
@inty Czyli zakładasz ponad 2 tys. na jutro, żeby 190 przekroczyć?
Zawsze rozpierdala mnie te 6000 ciężarówek. Ile oni tych ciężarówek jeszcze mogą mieć 5 000 10 000? Przy takich brakach w sprzęcie za chwilę naprawdę cudem będzie dowożenie na front czegokolwiek
@ivanar Ile ciezarowek ma Rosja?
Zacznijmy od stwierdzenia, że obecnie po Rosji jeździ 3,78 miliona ciężarówek średniej i ciężkiej klasy. Pojazdy te przypadają na 147 milionów populacji oraz 17 milionów km2 powierzchni
"W 2021 roku tylko polsko-rosyjską granicę przekraczało 7 tys. ciężarówek średnio miesięcznie".
Ale zwykła ciężarówka się nie nadaje do do wojska nawet jeśli to jest bieda Kamaz. Są firmy transportowe które mają po 25 000 ciężarówek w Europie ale nadal prowadzenie logistyki bez tylu tysięcy aut musi być koszmarem zwłaszcza że na początku ci debile wysłali i wszystko co było sprawne prawie,
@ivanar Akurat ciężarówki są łatwo zastępowalne przez pojazdy z cywila. Czym takim poza malowaniem różni się wojskowy Kamaz 6x6 od cywilnego Kamaza 6x6? No właśnie niczym xD Najistotniejsze starty to czołgi i BWP, tego niczym z cywila nie zastąpisz, ani szybko nowych nie naprodukujesz.
@ivanar Dla porównania - w czasie IIWŚ w ramach Land Lease ZSRR dostało od USA 375 000 ciężarówek. Rozumiem, że nie te czasy, nie ta wojna ale obczaj różnicę. Ciężarówki to krwioobieg logistyki, używa się ich absurdalne ilości.
No właśnie dużo się różni. Jak wrócisz sobie liczbę ciężarówek to to są głównie ciągniki siodłowe dwuosiowe pod zwykłe naczepy takie naczepy po pierwsze nie wykorzystuje się wcale w wojsku po drugie taki ciągnik siodłowy wcale się nie nadaje do wojska on nie jest nawet dwuośką sprawdź jak wyglądają solówki wojskowe i ciągniki siodłowe nawet rosyjskie a jak wyglądają ciężarówki i to nie jest tak że w Rosji jest pełno kamazów czy uralów które od początku były na ciężki teren. Praktycznie wszystkie ciężarówki jakie jeżdżą po Rosji to albo trzydziestoletnie importy z USA albo dwudziestoletnie używane europejskie marki
Do tego ruski w przeciwieństwie do systemów NATO nie wożą rzeczy w kontenerach wojskowych tylko wszystko pakują luzem na ciężarówki i rozładowują więc potrzebują setki osób tylko do wnoszenia i znoszenia skrzynek z ciężarówki xd
@ivanar Pytałeś ile mają ciężarówek, to napisałem :] Niech tylko 1/3 nadaje się do wojska, dalej masz milion ciężarówek, a tego nie przerobisz tak szybko na froncie
@BattlemoveR Do wojska nadaje się zero cywilnych ciężarówek.
Wojskowe muszą mieć wzmocnione zawieszenie i dużo większe koła. Wskaż mi takie na jeżdżące po ulicy
@Amebcio Ale my mówimy o Rosji a nie od Polsce, podejrzewam, że większość cywilnych ciężarówek w Rosji ma lepsze zawieszenie niż wojskowe ciężarówki wielu krajów. Taki Kamaz czy Ural by się rozpieprzył w 24 godziny w innym przypadku, garując do dziurach w Irkucku.
Dokładnie dodatkowo większość tych to zwykle ciągniki siodłowe gdzie podejrzewam jedynie czteroosiowe solówki budowlane można by przerobić pod armię a zwykły ciągnik siodłowy czy się zakopię na pierwszej dziurze a gdzie w ogóle podpiąć wojskową niskopodwoziówkę która jest realnie wysokim podwoziem żeby mogła wjechać wszędzie to ze 40 lat temu czy 60 ciężarówki zwykłe cywilne były podobne jak wojskowe to nie znaczy że teraz można tak samo zrobić.
No to słabo wiesz bo właśnie ciężarówki w Rosji to największe gruzy i to że kamas się nie rozpieprza to nie znaczy że można nim jechać szybciej niż 10 km na godzinę
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować