Robię mały research o #rowerze miejskim w #gdansk #trojmiasto i ile tam hajsu zostało umoczone to trochę #zalesie...

To jest druga iteracja, pierwsza była niewypałem i toczą się procesy sądowe o miliony złotych kary od spółki, a spółki już dawno nie ma… egzekucji również. Ludzie podobno nie odzyskali hajsu, za który doładowali sobie abonamenty.

W iteracji 2.0 odpalają 3700 rowerów elektrycznych i zwyklych, z czego elektryki ważą po 40 kilo… 40 kilogramowy kloc, gdzie są przejścia podziemne ze schodami np. przy Podwalu Przedmiejskim.
Oczywiście takiego rodzaju rowery funkcjonują na równi z hulajnogami (są prowadzone przez te same podmioty) np. W Sztokholmie, ale nie są kupowane za publiczne pieniądze…

Za Trójmiasto dot peel:
Została nim hiszpańska spółka City Bike Global. Obszar związał się z nią na okres sześciu lat, a za uruchomienie, zarządzanie i eksploatację Mevo 2.0 zapłaci Hiszpanom 159 mln zł (72 tys. zł dziennie).

Reasumując: 3700 rowerów, 6 lat eksploatacji po 72 tys dziennie, a potem wszystko w kibel.
To wychodzi 600 złotych za każdy rower co miesiąc, natomiast w skali całego programu jeden rower to koszt… uwaga: 42 972 PLN. z czego 2/3 pochodzi bezpośrednio z publicznych środków dotowanych przez samorządy…

No ale foto na tłyter fajne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
90f8b29b-d6a1-42ad-840d-27e46f93e30d
starszy_mechanik

O przejścia podziemne proszę się nie martwić, pani prezydent zrobi nowe naziemne xD

quagmire_rod

No to jest wytłumaczenie czemu tak srogo forsowane są te pomysły.


IMO jeszcze bardziej kuriozalny to jest „hub przesiadkowy” na rozpiętości prawie 2km (PKP-Centrum-parking szkieletor przy urzędzie Marszałkowskim), no rozwiązanie super convenient.

evilonep

@quagmire_rod fakt, kasy do dziś nie oddali za Mevo 1.0. Natomiast co do nowego podejścia to ogólnie jestem bardzo zadowolony. Jeżdżę na tym praktycznie codziennie. Tylko z jednym rowerem był problem jak do tej pory u mnie, a tak to chodzą elegancko i mi tam się na tym jeździ dobrze. Nie mam większych zastrzeżeń do tego jak funkcjonuje to teraz. Na stronie miasta jest napisane, że pełna flota to 3200 elektryków i 1000 bez wspomagania. Nie zdazylo mi się, żeby w promieniu kilkuset metrów nie byłoby roweru. Dla mnie, jako mieszkańca mega spoko. Nie potrafię tylko zrozumieć dlaczego tyle to trwało żeby to ogarnąć. Co do kosztów to faktycznie wydaje się bardzo dużo, ale nie wiem też czy inne miasta płacą tyle samo za takie rzeczy. Poza tym z tego co czytałem to aktywnych użytkowników jest ponad 40 tys. to z samego abonamentu w najniższej możliwej opcji daje ponad milion zł miesięcznie.

quagmire_rod

@evilonep: Spoko, że Ci przypasował i że czerpiesz radochę z jazdy no i poprawili rozłożenie tych rowerów w stosunku do poprzedniego systemu, bo można spotkać te rowery w południowych dzielnicach, co było poprzednio nie lada szczęściem. Zobaczymy, jak to będzie śmigać w wakacje, bo jeżeli turyści się do tego przekonają, to może być dobra reklama.


Ja mam łeb nieco spaczony składakami i innymi systemami opartymi raczej na prywatnych dostawców. Np. w UK wypożyczasz sobie Bromptona przez ich system paczkomatów za £5 za dobę i możesz go zabrać do metra za friko, bo zmieści Ci się praktycznie wszędzie.


Z tego, co piszesz to całkiem przyzwoite dane finansowe, bo według szacunków 105 mln z 159 miało pochodzić z dofinansowania od samorządów, natomiast reszta, czyli 54 mln z abonamentów (czyli 33% lepiej niż zakładano), rowerów też jest o 500.


Pamiętam, jak mieszkałem przy pętli na Łostowicach i dzień w dzień w 2019 chodziłem na pętle, żeby wynająć sobie Mevo na powrót. Raz się zdarzyło i potem już na nie nie wsiadałem. Głównie dlatego, że po prostu system 1.0 upadł i był słabo dostępny (głównie przez kiepską relokację spowodowaną właśnie zamontowaną baterią na stałe).


Fajnie sobie radzi z tym Bird czy inny Lime, gdzie rejestrujesz się u nich jako "Juicer", bierzesz hulajnogę na chatę i ją po prostu ładujesz biorąc procent za fatygę.

W przypadku Mevo 1.0 był scentralizowany magazyn, gdzie rowery walały się z kąta w kąt bez ładu i składu w organizacyjnym chaosie.


Faktycznie, ale opierałem się na danych sprzed 2 lat, tak samo cennik był sprzed 2 lat: https://sport.trojmiasto.pl/Umowa-na-Mevo-2-0-podpisana-Rowerami-pojedziemy-wiosna-2023-r-n164054.html

f13c80fc-79de-49b4-a2d2-587e8e797516
nocnyfilm

Widać ludziom to pasuje. Dwa wały na mevo i systemie fala (o tym też poczytaj :D) to za mało aby nie głosowali na nią. Ona ma złych ludzi wokół siebie, nie kojarzą końca z końcem i przedstawiciele handlowi wszystko im wcisną.

quagmire_rod

Aż mi się to meme przypomniało. Że też kurde nie może być jednego biletu na tą metropolię. Ale wtedy hajs nie wpada do konkretnego miasta, tylko jest do podziału. Pruszcz Gdański jest w zarządzie SKM Trójmiasto. Odkąd powstał przystanek Gdańsk Śródmieście to przestały jeździć SKM dalej na południe. Więc kolejka kończy swój bieg w centrum miasta. Outstanding idea

2c0bfcdf-768c-4241-a715-8895b2c55745

Zaloguj się aby komentować