Replika statku Queen Mary 2 zbudowana z Lego
#ciekawostki #statki #zeglarstwo #lego #hamburg
Internationales Maritimes Museum Hamburg
Behold the 1:50 scale model of the Queen Mary 2 built completely of Lego! 
The QM2 was ordered in the year 2000 by Cunard, designed by our dear friend Stephen Payne to be a true ocean liner and built at the Chantiers de l’Atlatique, Saint-Nazaire, France. She has been on duty since 2004. With the retirement of the RMS Queen Elisabeth 2 in 2008, the QM2 is the only real ocean liner on duty.
The people of Hamburg have a special love for this ship, that visited our Harbor regularly and will hopefully do so soon again. Her most spectacular visits were the ones she made to the dry dock 17 of Blohm & Voss whenever she needed a refit. A scene like that took place in 2008, just as our Museum was about to be innagurated. That's why the Museum choose to have that scene immortalised. The result is this impressive construction made of over 780.000 Lego bricks that weights over 900 Kg. The ship alone is 7 m long. The work was made by René Hoffmeister and our Dutch friends Klaas Meijaard and Deborah Zeelig. If we count the repairs and improvements that were made to the model two years ago, a total of 1500 hours of work were needed to build it. When the diorama was originally completed shortly before our inauguration. The builders asked if it would be alright to ad figures. We are glad the curators accepted. The diorama is no not just amazing, but also really funny and the search for the ghost that is hidden in it is an important part of the treasure hunt game that we offer to all our younger visitors.
b24114f2-18a4-4e48-9999-e786d8251df2
alicja_po_zlej_stronie_lustra

Za wiki:

RMS Queen Mary 2 – liniowiec transatlantycki, mierzący 345 m długości, 41 m szerokości i 72 m wysokości. Zbudowany w stoczni we Francji, posiada 18 pokładów, w tym 14 pasażerskich. Budowa zajęła 22 miesiące i szacunkowo pochłonęła około 900 mln $.

Statek ma napęd o mocy 84 MW z mocą elektrowni 114,8 MW (cztery silniki Diesla Wartsila typu „common rail” i dwie turbiny gazowe). Jego maksymalna prędkość handlowa to 26 węzłów. Konstruktorzy założyli, że „Queen Mary 2” będzie pływała przez 40 lat bez poważniejszych napraw. W czerwcu 2016 roku statek przeszedł gruntowną przebudowę wnętrz w zakresie m.in. zmiany wystroju oraz dobudowy nowych kabin na pokładzie 13.

Statek może pomieścić 2695 pasażerów. Na statku pracuje 1253 członków załogi. Pasażerowie mają do dyspozycji teatr i kino na tysiąc widzów, największą pływającą bibliotekę, sześć restauracji (nie licząc barów i kawiarni), jedyne na świecie pływające planetarium oraz dyskotekę i kasyno.

W ciągu roku statek kilkadziesiąt razy kursuje głównie na trasie z Ameryki Północnej (USA, Kanada) do Europy (głównie Wielka Brytania, Niemcy, Norwegia). Ponadto raz do roku linie Cunard oferują podróż „Queen Mary 2” na ponad 4-miesięcznej trasie dookoła świata[3]. Ceny biletów na poszczególne rejsy bardzo się różnią względem siebie. W 2016 roku standardowy bilet dla jednej osoby (pełne wyżywienie, serwis pokładowy) kosztował od ok. 1 200 zł (rejs dwudniowy, kabina wewnętrzna) do ok. 600 000 zł (rejs dookoła Świata, kabina typu Grand Duplexes)[4].

Część elementów konstrukcyjnych „Queen Mary 2” została wykonana w Polsce, m.in. w Gdańsku przez stocznię Maritim oraz w Elblągu (śruba okrętowa).

„Queen Mary 2” nosi miano Królewskiego Statku Pocztowego – RMS – Royal Mail Ship.

Na dziesiątym pokładzie „Queen Mary 2” umieszczona jest rzeźba ze szkła pt. Zachód Słońca w Oceanie autorstwa polskiego architekta Tomasza Urbanowicza. Ma ona kształt elipsy (270 × 90 cm), wygiętej w łuk o promieniu 160 cm.

W odróżnieniu od wszystkich trzech „Wrześniowych Królowych” Cunarda „Queen Mary 2” została zbudowana we Francji.

91edcaad-8459-4eaa-9be6-84509d6f6905
Opornik

@alicja_po_zlej_stronie_lustra Do dupy, nie zmieści mi się do wanny, jak mam niby się tym bawić w kąpieli.

alicja_po_zlej_stronie_lustra

@Opornik Do jeziora czeba iść się bawić

McLovin

@alicja_po_zlej_stronie_lustra ale bydle

Zaloguj się aby komentować