Samochód mógł być użytkowany zarówno na co dzień i podczas rajdów.
Wyprodukowano tylko 3167 egzemplarzy tego modelu. Obecnie ceny sięgają nawet 125k EUR za egzemplarz.
Garść danych technicznych:
Silnik R4, 1397 cm3, turbodoładowany sprężarką Garett
Moc 160KM @6000 obr, moment 221 Nm @3250 obr
Sprint do setki: 6,6 sekundy, vmax: 209 km/h
Polecam filmik:
https://youtu.be/B2HjCrnr-NE
Podana moc występowała w bazowej wersji. Istniała odmiana Renault Maxi Turbo 5 o mocy około 350 koni. Stworzono 12 sztuk tej odmiany. Zdjęcia w komentarzu. Link do filmu:
https://youtu.be/yLrAgcCNgVc
#historiamotoryzacji #samochody #motoryzacja
@shack_my_kak takie se o z wyglądu
Renault Maxi Turbo 5
@shack_my_kak ta wersja Maxi Turbo to musiała mieć potężną turbodziurę. Za to ta 160 konna wersja piko belo - 220 Nm przy 3250 obrotów brzmi jak całkiem używalny silnik.
@KierownikW10 Wersja bazowa była dostępna dla Kowalskiego, zakładam, że wariant rajdowy musiałbyć kręcony cały czas wysoko. Gdyby zdjąć naklejki, to ten wariant bazowy byłby całkiem niezłym sleeperem
125k EUR xd za tyle to porsze albo ferrari się kupi fajne
@SuperSzturmowiec Wyprodukowano mniej niż 3200 sztuk. Pytanie ile dożyło do dzisiejszych czasów. Rzadki okaz stąd ta cena. W perspektywie inwestycji zarobisz na tym nudnym Renault więcej niż na porsze
@shack_my_kak more zarobisz ale na ulicy mało kto się obejrzy
@SuperSzturmowiec Albo kasa albo fejm na dzielni ¯\_(ツ)_/¯
@SuperSzturmowiec tym się nie wyjeżdża na ulicę xD i na co komu spojrzenia spoconych Januszy?
@BajerOp fakt bo jak na renufke przystało zaraz laweta będzie potrzebna
Ależ to był wtedy kocur!
@Rafau Wtedy VW oferował G40 (1.3 litra i 113 koni) lub G60 (1.8 litra i 160 koni).
Francuzi mieli dryg do małych aut. Bezkompromisowo sportowe Clio V6, luksusowe auto miejskie Clio Baccara. Peugeoty 106 i Citroeny Saxo w ciekawych, sportowych wersjach. Kiedyś to było kurła.
Zaloguj się aby komentować