Przyślijcie mi tu na CITO Macieja Laska razem z Donaldu Tusku, bo władze Irlandii i prywatni inwestorzy całkowicie oszaleli i chcą przeprowadzać jakieś MEGALOMAŃSKO/GIGANTOMAŃSKIE PROJEKTY rozbudowy lotniska o terminal 3 i zwiększyć jego przepustowość nawet do 70+ mln pasażerów. Majaczą też coś o zwiększeniu transportu Cargo!
Zwariowali i chcą fantasmagorie urzeczywistniać, a przecież samoloty już są passe no i mamy już lotniska w Manchesterze i Londynie...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Całość:
https://www.independent.ie/business/mcevaddy-brothers-propose-22bn-third-terminal-for-dublin-airport/a491245095.html
#cpk #samoloty #gospodarka #irlandia #polska #ciekawostki
Xdd Mc(fiscal)Evaddy
Eeee a czy Irlandia leży w Polsce;) moze porozmawiajmy o rozbudowie lotniska tureckiego albo w Dubaju;)
@kodyak Nie, leży na zadupiu Europy.¯\_(ツ)_/¯
Lepiej zapytaj, po co w kraju, który liczy 5 mln mieszkańców, lotnisko o przepustowości 70 mln pasażerów.
Ja na swój chłopski rozumek nie potrafię tego sobie wytłumaczyć.
@rebe-szunis albo inaczej. Po co najwikeszemu przewoznikowi w europie jakim jest ryanair oraz jedym z najwiekszych na świecie, większe lotnisko, który ma tam też siedzibę główna i loty transatlantyckie do kraju uchodzacego za raj podatkowy w unii europejskiej
@kodyak Irlandia już nie jest rajem podatkowym, CIT dla dużych jest jednolity w UE i wynosi 15%, bazujesz na starych informacjach. Nawet dla małych spółek Corporate Tax Rate niższy jest w Polsce (9%) niż Irlandii (12.5%)
@ciszej ok to wyłącz to z mojej odpowiedzi choć z tego co widzę spółki technologiczne nadal tam sa. Ciekawe co tam ich do tego teraz sklania
@kodyak przeniesienie spółki nie trwa chwili a przepisy obowiązują od tego roku. Na pewno analitycy korpo mocno analizują ewentualne korzyści i straty bo ugięcie się w tej kwestii Irlandii nie było do końca oczywiste. Zobaczymy jak to wpłynie na sytuację tego kraju, bo mocno prawdopodobna jest migracja wielkich spółek m.in. do Holandii która kusi, chociaż już nie samym % podatku.
@ciszej no tak ale z drugiej strony przeniesienie do Holandii bez upustów podatkowych jest jak zamienił stryjek siekierkę na kijek. Irlandia jednak jest ciekawym cypelkiem dla firm ze stanów.
@kodyak Nic nie zrozumiałem.
@rebe-szunis Irlandia. Sporo firm ze stanow ma tam siedziby. Plus silny przewoźnik latający na całym świecie. Jest opcja rozbudowy.
@kodyak generalnie Twoją wypowiedź można by sparafrazować następująco:"Polska. Sporo firm ze stanow ma tam siedziby. Plus silny przewoźnik latający na całym świecie. Jest opcja rozbudowy"
Z pewnością powyższe może być dobrym punktem w dyskusji o CPK, o ile Polacy przestaną rozpatrywać swoją tożsamość z poziomu kompleksów i wojen politycznych.
Edit: żeby nie być gołosłownym, garść statystyk dla roku 2022:
Liczba działających firm amerykańskich:
-
Polska 1 576
-
Irlandia 970
Liczba zatrudnionych pracowników przez firmy z US:
-
Polska 327 250
-
Irlandia 210 000
Inwestycje firm amerykańskich w Polsce to 26 miliardów dolarów, przy wysokości aktywów na poziomie 59 miliardów dolarów.
@ciszej @kodyak
Ryanair lata po Europie i do Maroka, i to by było na tyle z całego świata...xD
Aer Lingus posiada w swojej flocie 67 maszyn, a LOT 80. Przy czym posiada jedną z najmłodszych flot w Europie, jest jedyną linią lotniczą obsługującą wszystkie połączenia długodystansowe Boeingami 787 Dreamlinerami, najnowocześniejszymi samolotami świata.
Porównaj sobie sam jak bardziej rozbudowana jest siatka polaczeń LOTu:
@ciszej co nie zmienia że przewoźnika w zasadzie nie mamy.
Warto też pamiętać że to kraj wyspiarski oraz to że jest dużo mniejszy od naszego a jednak ma całkiem sporo firm.
Co to mówi. Gówno. Po porstu to inny kraj w innym miejscu z innymi potrzebami i potencjałem.
@rebe-szunis no swietnie. Pierwszy lot z Warszawy czy poznania do nowego Yorku wyświetlił mi się jako lot linia Ryan air.
@kodyak Co Ty pierdolisz? Pokaż prosze ten lot tutaj, pls.
@kodyak Hallo, żyjesz? xD
Zaloguj się aby komentować