
Ranking liderów sponsoringu sportowego: dominacja firm z USA. Dwie polskie marki w zestawieniu
XYZFirmy z USA najbardziej angażują się w sponsoring sportowy – wynika z raportu przygotowanego przez Polski Instytut Dyplomacji Sportowej (PIDS). Zaprezentowany w nim ranking wskazuje, że poza przedsiębiorstwami ze Stanów, największą ekspozycję mają w międzynarodowym sporcie marki z Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec i Chin.
ng ważnych imprez sportowych i rozpoznawalnych klubów jest dla marek istotnym elementem budowania wiarygodności i reputacji. Fot. Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images
Z tego artykułu dowiesz się…
Które firmy są najbardziej aktywne w sponsoringu międzynarodowego sportu.
Jakie polskie marki wspierają najbardziej medialne wydarzenia sportowe i najbardziej rozpoznawalne kluby piłkarskie na świecie.
Które państwa znalazły się w czołówce rankingu sportowego soft power.
Polski Instytut Dyplomacji Sportowej przeanalizował główne siatki sponsorskie 30 najważniejszych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych, zorganizowanych w 2024 r. Znalazły się wśród nich igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie, piłkarskie EURO, Copa America czy mistrzostwa świata w hokeju na lodzie, a także turnieje tenisowe Wielkiego Szlema, wyścigi Grand Prix Formuły i najważniejsze wyścigi kolarskie. Aby zachować uniwersalistyczny charakter badania, uwzględniono także m.in. mistrzostwa świata w krykiecie – dyscyplinie w Europie niszowej, ale za to bardzo popularnej i medialnej, chociażby w państwach południowej Azji.
Analiza objęła także kilkanaście międzynarodowych organizacji sportowych (w tym FIFA, MKOl, UEFA, FIBA), prestiżowe i medialne rozgrywki ligowe (NBA, NHL, Premier League, La Liga) oraz kilkanaście najbardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich. [...]
#sport #swiat #sponsoring #ranking #klubysportowe
ng ważnych imprez sportowych i rozpoznawalnych klubów jest dla marek istotnym elementem budowania wiarygodności i reputacji. Fot. Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images
Z tego artykułu dowiesz się…
Które firmy są najbardziej aktywne w sponsoringu międzynarodowego sportu.
Jakie polskie marki wspierają najbardziej medialne wydarzenia sportowe i najbardziej rozpoznawalne kluby piłkarskie na świecie.
Które państwa znalazły się w czołówce rankingu sportowego soft power.
Polski Instytut Dyplomacji Sportowej przeanalizował główne siatki sponsorskie 30 najważniejszych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych, zorganizowanych w 2024 r. Znalazły się wśród nich igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie, piłkarskie EURO, Copa America czy mistrzostwa świata w hokeju na lodzie, a także turnieje tenisowe Wielkiego Szlema, wyścigi Grand Prix Formuły i najważniejsze wyścigi kolarskie. Aby zachować uniwersalistyczny charakter badania, uwzględniono także m.in. mistrzostwa świata w krykiecie – dyscyplinie w Europie niszowej, ale za to bardzo popularnej i medialnej, chociażby w państwach południowej Azji.
Analiza objęła także kilkanaście międzynarodowych organizacji sportowych (w tym FIFA, MKOl, UEFA, FIBA), prestiżowe i medialne rozgrywki ligowe (NBA, NHL, Premier League, La Liga) oraz kilkanaście najbardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich. [...]
#sport #swiat #sponsoring #ranking #klubysportowe