Chce kupić furę z silnikiem o pojemności od 1.6 do 2.0 chodzi o przedział cenowy do 8000 pln, co polecacie za te pieniądze aby było tanie w eksploatacji?
@suseu
Honda Accord- ale pod katem rdzy trzeba sprawdzic.
Jak nie pordzewiala to wytrzyma jeszcze kilka lat.
@jajkosadzone Obecne ceny benzyny i spalanie tych silników (przynajmniej 2.0) raczej nie spełnia kryteriów...
Jak nie rdzewieje to sie w ogole nie psuje
Lepiej spalic litr benzyny wiecej niz ciagle naorawiac
@jajkosadzone Obawiam się, że więcej niż litr. W naszym Accordzie 2.0 spalanie poniżej 10 litrów było uznawane za bardzo dobre.
Popularniejsza jest wersja 1.8.
Sa tez i 1.6...
Inna sprawa, ze i tak z 90% tych aut ma zainstalowane lpg
@suseu klasycznie passat b5 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@suseu Opel Astra H.
W tej cenie to rocznik oraz zużycie i tak będą powodowały wysokie koszty eksploatacji.
@suseu
Seat Leon 1.9 tdi
Passat B5 1.9 tdi
Peugeot 308 1.9 hdi
Golf IV (może się uda V) 1.9 tdi
Alfa Romeo 159 1.9 jtd
Opel Astra H 1.9 cdti
Audi A3 8L 1.9 tdi
Ford Focus 2.0 tdci
Audi A3 8L benzyna 1.6 / 1.8 / 1.8T (tutaj trzeba uważać bo dużo zjebów nim latało)
Golf IV (może V) benzyna 1.8
Citroen C3 benzyna 1.6
Fiat Grande Punto 1.4 T-jot
Trochę drożej ale świetne auto:
BMW E46 benzyna 1.8T / 2.0 / 3.0 - o ile dobrze pamiętam wszystkie łykają gaz
@Fen O kurde, dzięki kolego
@Fen @suseu
Fen, chłopie, czo tyle diesli, stary diesel to skarbonka bez dna.
suseu, jeśli chcesz auto tanie w eksploatacji, celuj w wolnossącą benzynę. A jeśli bardzo tanio, to w benzynę z LPG.
@Marchew Stary diesel nie musi być skarbonką bez dna. Raczej staram się nie powielać stereotypów, a z doświadczenia wiem, że nowe jednostki mają dużo więcej problemów mechanicznie po przejechani 250 000 km, niż jednostki starszych generacji po przejechaniu 750 000 km. Winowajców jest dużo, od downsizingu po jakieś pojebane systemy z AD Blue.
Wszystkie wymienione przeze mnie silniki diesla to bardzo dobrze dopracowane jednostki, jak znajdziesz jakiś, który nie był upalany przez właściciela i miał zachowane interwały wymiany części eksploatacyjnych to będzie służył długo i bezawaryjnie. Same awarie w tych silnikach przeważnie też nie generują dużych kosztów.
@suseu Zapomniałem o jeszcze jednym bardzo fajnym aucie. Miałem i ciągle mam w rodzinie:
Fiat Stilo w benzynie 1.2 i 1.4 lub dla miłośników klekota 1.9 jtd
@suseu w tej chwili to bardzo ciężki temat w takiej kwocie, poszukałbym jakieś asterki, pużo 307 albo cos nietypowego, np. Lancia Lybra, Alfa 156 (ma trochę skomplikowane zawieszenie więc zwróć na to uwagę), Punto, Ypsilon (ale tu raczej 1,4 max)..
Rower? xD
@cebulion Chyba Rover ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@suseu Osobiście szukałbym niezgnitego punto. Auta tanie w naprawie, tanie w eksploatacji, często niemal niezniszczalne.
W rodzinie mam seicento 1.1 które mimo podłego traktowania, serwisowania oleju co 2-3 lata, jeździ i jeździć nie chce przestać.
Zaloguj się aby komentować