Przycisną ale dla niewtajemiczonych powiem że nie pozwola wam żadnego budynku gospodarczego postawić bez stosownych pozwoleń.
Z jednej strony krzycza że bez zezwoleń m. in środowiskowych nie można budować z drugiej strony dziwią się że bez zezwoleń jeszcze nie budują
#cpk #polska
#polityka
442ba96e-d1dd-406d-8d2f-bee0b5e7e010
MarianoaItaliano

@Anty_Anty Ale po co to CPK wogóle. Lotniska regionalne są na tyle niewykorzystane (chociażby Radom, Łódź, Lublin) że dodatkowy ruch czarterowy czy cargo można przekierować tam a na Okęcie zostawić same prestiżowe linie. Chcesz premium 15 minut do centrum Warszawy to zapłać za LOT, BA, Emirtates a nie kurwa jakieś czartery czy tanie linie. Na Heathrow tanich linii nie ma i nikt się nie burzy

Opornik

@MarianoaItaliano "po co" było już maglowane, projekt jest potrzebny, ale może nie w momencie gdy w budżecie pustki i masa ważniejszych wydatków.

MarianoaItaliano

@Opornik Tu się akurat zgodzę no, ale powinni to rozwiązać w ten sposób że inwestycja powinna być finansowana ze środków ze sprzedaży terenów Okęcia, to bardzo atrakcyjny dla deweloperów teren, zważywszy na to że stawiają teraz mieszkania w polu w gminach po nierzadko 30-40km od Warszawty.

Opornik

@MarianoaItaliano To nie był by zły pomysł.

MarianoaItaliano

@Opornik Pewnie że niezły, różnica w cenach terenów między Okęciem a Baranowem jest na tyle wysoka że powinna pokryć koszt wybudowania nowego lotniska z nawiązką. Drugi wariant to zostawienie jednego pasa na Okęciu coś jak London City, zredukowanie godzin operowania lotniska i ewentualne koszenie frajerów na bilety w klasie biznes i private jetów co akurat potrzebują dostać się do centrum finansowego i takie tam.

Anty_Anty

@MarianoaItaliano Chociażby dla pieniędzy? Temat jest przerobiony od A do Z, pod takiem #cpk znajdziesz wszystko a z projektem nie ma co zwlekać ponieważ o dekaty już jest spóźniony i nie ma co się oszukiwać ale modlin i okęcie idą do zamknięcia innaczej zrobi się lipa, nikt nie mówi bo to złe emocje to wywołuje przez brak zrozumienia problemu

Dalej nie rozumiem czemu politycy traktują ludzi jak idiotów w tej sprawie ale w sumie ludzie w PL trochę sobie na to załużyli.

Anty_Anty

@Opornik Tym bardziej później nie będzie pieniędzy, to już było przerobione i przykładem moga być powojenne niemcy czy Korea Południowa, na początek zaciśnięcie pasa i rozwój a później zbieranie profitów albo przejadanie, zadłużanie oraz przewlekle chora infrastruktura


Sam CPL jest tańszy niż rozbudowa lotniska w wawie o ile będzie możliwa rozbudowa a raczej nie będzie bo trzeba lotnisko zamknąc, wykupić ziemie, płacić odszkodowania za hasłas itd itd.


Ja to lubię porównywać do traficara, jak jeździsz 5 razy do roku to jest ok ale jak co miesiąc wydajesz 1,5k to już lepiej kupić samochód

Opornik

@Anty_Anty z tego co wiem to już wykupili ponad 80% ziemi pod cpk

Anty_Anty

@Opornik Pod segment kolejowy ok. 2/3 zakontraktowano we wrzesniu 2023 a faktycznie wykupiono 1000 z 3600 hektarów kolejne są w kolejce do podpisania umów lub były, czekam na aktualizację.

Z ok 1300 włąścicieli z PDN skorzytało 1000 właścicieli.

No to by było na tyle z masowego przymusowego wysiedlania, tak jak pisałem kiedys za moment okaze się że propaganda nie zadziałała więc będzie krzyk że za dużo ludziom dali.

jajkosadzone

Osiem lat to za malo, zeby ogarnac cpk.

Ale akurat zeby kosciolek w wiskitkach dostał 400 000 zl.

CPK to jest mis na miare naszych mozliwosci.

Naprawde ktos uwaza, ze to jest potrzebna inwestycja, a nie wyprowadzanie rzadowej kasy?

Czy Ostroleka albo mierzeja byly potrzebne? xD

Zaloguj się aby komentować