#rower #rowerelektryczny
abominacja... szerokości xd
@Fanti zni zboczeniec
@Fanti Spoko inicjatywa! Mam kilka pytań: Jakie były koszta?(za silnik, czas poświęcony, zużycie energii) jaką rozwija max prędkość? wygodnie się nim teraz jeździ? ile teraz waży?
Waga roweru wzrosła o jakieś 17kg, tak że teraz to naprawdę klocek. Można ją obniżyć o dobre kilka kg wybierając mniejszą baterie, jednak mi zależało na zasięgu, dlatego wybrałem baterię 42Ah która waży 8,5kg.
Koszta można zredukować i to znacznie wybierając zestaw do konwersji u pana chinczyka, ja swój zakupiłem w pl, poza baterią gdyż nie znalazłem takiej pojemności u nas, a i cenowo wyszłoby zapewne dużo drożej.
Koszta to: zestaw bez baterii 2550pln, gdzie mam gwarancje na silnik 3, a na resztę podzespołów 2 lata.
Bateria 48V 42,2 Ah na ogniwach samsunga 35E 3500mah to koszt u pana chinczyka trochę ponad 2800pln z szybką dostawą z magazynu EU.
Rower pomimo sporej wagi zbiera się jak złoto, naprawdę nie czuć że ma się pomiędzy nogami takiego kloca.
Teoretycznie na tym silniku można polecieć 55km/h, ale póki co ograniczyłem prędkość max do 30km/h i raczej będę się tego trzymał, bo chciałbym nacieszyć się rowerem nieco dłużej niż do spotkania z pierwszym drzewem.
Przeróbka zajęła mi około 2 godzin.
@Fanti >Przeróbka zajęła mi około 2 godzin.
Wow, a jak sadzisz, ile kosztuje podobnej klasy rower, elektryczny od poczęcia?
@Fanti Ja ze 3 lata temu też przerabiałem rower ale ja poszedłem drogą DIY, bez żadnych gotowych zestawów, nawet aku sam robiłem 36v 11ah. Mnie to poniżej 1K kosztowało chyba
@mikeku z takim silnikiem i bateria to raczej są niedostępne, a jeżeli nawet jest coś podobnego to będzie koszt dobrego auta.
@American_Psycho jasne że się da, też myślałem aby pójść po kosztach, ale miałem na to przeznaczony jakiś tam budżet i się w nim zmieściłem dlatego poszedłem w zestaw.
Jak sprawuje się twój ebike?
@Fanti Dobrze, mało jeżdze tylko. Silnik tylko hałasuje jak przyspieszasz tak pomiedzy 10-20kmh chyba.
@Fanti Czyli tak kroją ludzi? Ty to zrobiłeś za kilka tysi, a oni po kilkadziesiąt?
@mikeku tutaj bardziej chodzi o to że producenci pakują baterie w ramie, płaci się za estetykę.
@Fanti I Za to chcę kilkunastu tysięcy albo i więcej? Rozumiem chęć zarobku. Czym się twój rower różni od kupionego?
@mikeku 11k to mój rower jest wart, a pamiętajmy ze mój to ulep.
Fakt że nie kupi się typowego ebika z taką baterią, ale popatrz sobie jak bajerancko może wyglądać rower za 20-30k.
Różnice to pewnie też w oprogramowaniu, rozwiązaniach technicznych no i klienci docelowym. Srając kasą też pewnie bym się nie bawił w lepienie ebika, tylko wyskoczył bym z 40k i kupił coś topowego.
A, no i jeszcze przeznaczenie takiego roweru pewnie ma znaczenie.
Na szczęście można ogarnąć coś pod siebie dużo taniej.
Zaloguj się aby komentować