#programowanie #matematyka
zaprogramowałem algorytm genetyczny do następującego zadania:
mamy klasyczną "Game Of Life" rozgrywaną na planszy 15x15 pól.
Wiemy jaka była plansza wynikowa w n-tej generacji.
Zadanie polega na odkryciu ustawienia planszy z (n-1)-szej generacji.

Wcześniej odpaliłem testowo żeby szukał przez 500 iteracji algorytmu, i finalny wynik był w okolicy 0.88.
Teraz mój algorytm będzie szukał, dopóki wynik nie przekroczy 0.999, czyli właściwie do znalezienia ostatecznej planszy.
Dam znać potem ile mu to zajęło, bo chyba nie ma innego sposobu na rozwiązanie tego problemu
28a7203c-34ea-4e22-b64b-6dd0381b965e
Wrrr

Możesz użyć jakiegoś solvera logicznego np. z3py. Tylko musiałbyś to dobrze zamodelować.


Myślę, że metody programowania liniowego też pasują do tego problemu (piszę z pamięci).

Zaloguj się aby komentować