#pracaspawaczamnieprzeistacza #spawanie #konstruktorelektrykamator
Dzisiejsze spawanie, a raczej rzeźbienie w
Betonowóz czyli mówiąc inaczej gruszki do betonu, która miała jakieś 5 lat temu incydent, położyła się na rondzie.
Dwa elementy łączące główne szyny ramy nośnej praktycznie odczepiły się i był problem ze sztywnością.
Niestety nie było możliwości pospawać od góry gdyż dostępu blokowała podpora gruszki a jej demontaż zajął by pewnie 1 dzień roboczy. A tego właściciele nie chcieli robić, ale zostali poinformowani o ewentualnych późniejszych problemach z tego wynikających.
myoniwy userbar
5debccff-0c29-4921-b140-fa56f4e46aa1
a8641fd7-d024-4253-b179-78bb0fc35175
09b8b020-c8c9-42da-ae9c-8370af5e55da
c3fd7330-e5e8-4f0f-b0d3-1f13fed032de
fb6108ec-417b-4f13-a459-57ffc9a20a6e
SUQ-MADIQ

@myoniwy nie spawa sie tego z góry na dół

myoniwy

@SUQ-MADIQ Przetop był od dołu, a potem tylko ostatnie ściegi od góry żeby "lepiej" wyglądało.

fov

@myoniwy na przyszłość, jak już będziesz tak musiał robić i nie będziesz miał wyboru, to lepiej już dać większy prąd i "punktowo" do tego trochę dłużej przytrzymać żeby się wtopiło i na pewno będzie mocniejsze od spawania z góry na dół

smiejsiezzycia

@myoniwy pewnego razu miałem okazję zobaczyć spawanie ramy naczepy. Była częściowo pęknięta. Najpierw ramę nagrzewali palnikiem, później dopiero spawarką wirową albo transformatorową. W każdym razie była wielkości agregatu tynkarskiego na przyczepce.

Najważniejszym tematem dyskusji między specami były naprężenia po spawaniu.

myoniwy

@smiejsiezzycia To nie jest rama samego pojazdu tylko dodatkowa rama zabudowy.

5 lat jeździło z pęknięciami to teraz wytrzyma kolejne 10.

Zaloguj się aby komentować