Praca na statku to w duzej mierze konserwacja i biezace utrzymanie. Niestety na wielu statkach ekstremalnie eksploatowanych, typu statki wiertnicze, czas na konserwacje jest bardzo ograniczony, czesto zerowy.
Na ponizszych fotkach kolejne etapy odswiezenia nog dzwigow (czy jak tam po polsku sie profesjonalnie nazywa crane pedestal).
Etapy skladaja sie z:
- stukania rdzy (zbicie calej rdzy)
- zeszlifowanie powierzchni na (w miare) rowno
- miniowanie (malowanie podkladem 2 skladnikowym)
- malowanie warstwy wierzchniej czyli tzw. top coat
Dobrze zrobiona robota da kilka lat wzglednego spokoju.
#barteknamorzu #marynarz #statki #ciekawostki #pracbaza
8d5c4242-9928-4d5d-8ce2-d2dccc1dd282
ebbbb149-98fa-496b-ada0-771a83cde94a
d7eb4a49-176b-48b7-9a6b-010c4882c5fd
ba22ba88-2b69-46cd-bae5-c85456e43a19
Opornik

@bartek555 Ale so pomieszczenia na łańcuch kotwiczny nie wchodzisz? #pdk

bartek555

Wchodze, owijam sobie wokol szyi i zaczynam rapowac.

bartek555

@Opornik confined spejsy niestety, ale ciagle zbieraja zniwa. Mniej, bo jest lepsza edukacje, ale nadal zdarzaja sie zgony.

Opornik

@bartek555 To nawet nie jest link którego szukałem, w jednym z filmów przekręciło się 3 gości jeden po drugim, te włazy rzeczywiście są zbyt wąskie by przejść z aparatem tlenowym?

bartek555

@Opornik z aparatem powietrznym*.


Po 1. W pomieszczenia zamkniete wchodzi sie po ich odpowiedniej wentylacji, sprawdzeniu atmosfery, z miernikami atmosfery, w co najmniej 2 osoby, z watchmanem na zewnatrz, itp, itd.


Po 2. Jesli juz trzeba wejsc z jakiegos powodu w aparacie powietrznym to przez wlazy przechodzi sie zdejmujac go z plecow i trzymajac w rekach, albo przekladajac przez wlaz i potem przechodzac.

bartek555

@Opornik specjalnie dla ciebie 😉

e968c4ab-4d58-4f4f-b5c1-c8c73c57a260
Opornik

@bartek555 Dzięki mistrzu.

jarezz

Macie na pokładzie kogoś z FROSIO do odbioru malowania?

bartek555

@jarezz Nie jest nic takiego wymagane. Taki rzeczy to przy produkcji statku, ewentualnie remoncie w stoczni.

jarezz

O stoczniach wiem, że wymagane i właśnie dlatego z ciekawości podpytałem czy przy takiej konserwacji też musi być.


Jak tam żyjesz? Na burcie czy w domu? Ja jutro wieczorem lecę do domu i zaczynam szukać nowych zleceń. Obecny klient raczył wymienić mnie na tańszą opcję - internal employee bez expa ale kilkadziesiąt procent tańszego ode mnie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

bartek555

@jarezz A wporzadku, tydzien na burcie, jeszcze 4. Nuda dalej, bo kotwica, wiec znajdujemy sobie zajecia i mamy czas dopiescic pewne rzeczy. Reka na pulsie na nadchodzacy projekt, bo duzo szumu sie robi. Dzisiaj kazali nam zamowic locje na Japonie i myslalem, ze nas tam wysla. Ale to jednak w innym celu Zeby im ten internal employee nie wyszedl bokiem... Znajdziesz cos innego, z twoim expem to chwila moment. Pewnie linkedin juz plonie

jarezz

@bartek555 coś tam się dzieje, parę osób dzwoniło. Zobaczymy. W sumie to na 3 -4 tygodnie bez maili i telefonów, za to z kobietą i dziećmi, w domu, się nie będę obrażać.

klawo

Włazy pomalowane, że śladu nie widać.

bartek555

@klawo hehe, dlatego zaznaczylem, ze to kilka dzwigow, czekalem na ten komentarz

lukmar

@bartek555 jak nie ma co robić na statku to zawsze można postukać rdzę. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Też używacie napierdalaków? Znaczy się pneumatycznych młotków igłowych?

Felonious_Gru

@bartek555 zamalowałeś właz rewizyjny

mrozny

Wygląda na bardzo satysfakcjonującą pracę. Zazdroszczę.

bartek555

Biorac pod uwage, ze jest ponad 30 stopni, masz pelne PPE i pot leje sie po dupie to nie jest tak przyjemnie ;)

Zaloguj się aby komentować