Miało by to wyglądać tak, że jest sobie jakiś administrator który dba o porządek w aktualnej liście służbowych numerów pracowników. Z drugiej strony każdemu pracownikowi lista kontaktów w telefonie aktualizuje się z tą bazą.
Zna ktoś może apkę z taką funkcjonalnością? Albo może ktoś z #korposwiat mógłby podpowiedzieć jak to u niego wygląda?
#android
@Bigos może być serwer exchange.
Może być gmail.
W jednej firmie miałem też wdrożenie na nas synology.
Wszystko zależy jak to ma być rozwiązane. Co robić z duplikatami? Czy użytkownik może zmieniać kontakt? Itp. Dużo zmiennych i nie zawsze łatwy temat bo dużo osób jest przyzwyczajone „od zawsze” zapisywać po swojemu.
I jest problem że ktoś zawsze miał kontakt „Gosia” a nagle ma Małgorzta i już nie znajduje kontaktu :/
@Bigos - Google Spreadsheet
@koszotorobur ale co mu da arkusz excela?
Przecież książka tel nie sprawdzi kto dzwoni w arkuszu :)
@Astro - ale człowiek już tak
@koszotorobur ale jak to sobie wyobrażasz w tych czasach? Chcesz żeby człowiek przed każdym tel i sms sprawdzał w arkuszu jaki jest numer?
Ja zakładam że OP chodzi o taką sytuację: dzwoni ktoś do Ciebie z kim nigdy nie rozmawiałeś ale już wyświetla się np Jan Kowalski , dyrektor Solidna Firma.
Kontakt dodał ktoś z firmy i jest on jednakowy dla wszystkich pracowników :) i tak to powinno wyglądać.
Np synology ma taką funkcjonalność.
@Astro - jak za darmo to jest to jakieś rozwiązanie - może nie najlepsze - ale jest
Jak za kasę to co zapodałeś od Synology to wygląda dobrze
Do tego za kasę jest wiele rozwiązań - wystarczy wygooglać: central contact database app
Jeśli ma być self-hosted to może: https://gofoss.net/contacts-calendars-tasks/
@koszotorobur jeśli ktoś przez przypadek ma już NAS od synology to dla niego jest „bezpłatnie”
Co do kosztów takiej oslugi:
U naszego klienta była spora rotacja i klientów i pracowników.
Jeśli pracownik odchodził to „zabierał” całą bazę klientów. Lub zostawiał milion wpisów „Gośka od Jarka, kucharz z białobrzeskiej”. Czyli bezwartościowa.
Po wprowadzeniu bazy kontaktów wszystko zostawało w firmie i można było pracować niezależnie od rotacji pracownika czy klienta. A to nie tylko zmiękczało straty ale dalej generowało zysk. Znacznie większy niż zakup nasa czy innego rozwiązania.
Więc często „darmowe rozwiązanie tanie nie jest :)”.
@Astro Kontakt dodał ktoś z firmy i jest on jednakowy dla wszystkich pracowników
i tak to powinno wyglądać.
No właśnie mniej więcej o coś takiego mi chodziło tylko miało by się to ograniczać do numerów naszych pracowników. Tak żeby każdy był na bieżąco z numerami a i żeby nowi pracownicy od razu mieli kontakty do wszystkich. Synology nie mamy, ale widzę, że QNAP ma chyba coś podobnego, obczaję.
@koszotorobur Gofoss też wydaje się być ciekawy, sprawdzę w wolnej chwili.
@Bigos jedyne co mogę doradzić przy QNAP to bądź bardzo ostrożny wystawiając go na zewnątrz. Boże ZAWSZE masz aktualny soft i backup. Mieli spekataktularne wpadki (głównie przez brak aktualizacji). Jeśli możesz to wystaw wirtualkę. I piszę to poważnie z pominięciem mojej niechęci do Qnapa.
@Astro Nigdy nie zamierzam qnapa na zewnątrz wystawiać, nie jestem samobójcą
Dobra, sam coś ogarnę, przynajmniej będzie motywacja żeby w końcu nauczyć się na Androida pisać
Było świetne narzędzie pt. epicenter server do zarządzania w oparciu o GAL w exchange'u, ale mikroszoft udupił metodę prostego uwierzytelniania i tym samym istotę tego softu.
Zaloguj się aby komentować